Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-28, 18:20
  #1
Medlem
RaxXzs avatar
Ja eftersom detta borde ha en egen tråd skapar jag den nu.

http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle264960.ece

"den 17 årige MANNEN" tycker det är lite överdrivet eftersom vid 17 års ålder är man inte en man..

Men är det någon som vet vilka personerna som mördade var?

Är det inte okej o göra en ny topic så ta bort den mods.
Citera
2007-12-28, 20:19
  #2
Medlem
Dr Tolls avatar
Citat:
Ett brödrapar har gripits misstänkt för dödsmisshandeln av en 25-årig man i Borlänge natten till annandagen.
En av bröderna bor i Borlänge och den andra i Bollnäs.
Det var i ett bråk på Ängsplan på Bullermyren som 25-åringen misshandlades till döds.
Vittnen såg två män springa från platsen när 25-åringen låg livlös på marken.
- Samtliga vittnen hördes under natten och vi har en ganska god bild av händelsen, säger Kalle Karlsson, kommissarie vid borlängepolisen.

http://www.dalademokraten.se/Nyheter...gen-till-dods/

Den mördade 25-åringen ska nyligen släppts ut från ett behandlingshem.

Nu går rykten om att den mördade 25-åringen blivit dömd för kvinnomisshandel av sin sambo tidigare. Men nu ska dom tydligen blivit ihop igen och allt är bra. Det är dom häktade halvbröderna 17 och 23 års syster, som är den misshandlade sambon till den mördade 25-åringen. Om det nu stämmer, så kan vara en tänkbar orsak till att utredningen är i ett känsligt läge.
Citera
2007-12-28, 21:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Toll
http://www.dalademokraten.se/Nyheter...gen-till-dods/

Den mördade 25-åringen ska nyligen släppts ut från ett behandlingshem.

Nu går rykten om att den mördade 25-åringen blivit dömd för kvinnomisshandel av sin sambo tidigare. Men nu ska dom tydligen blivit ihop igen och allt är bra. Det är dom häktade halvbröderna 17 och 23 års syster, som är den misshandlade sambon till den mördade 25-åringen. Om det nu stämmer, så kan vara en tänkbar orsak till att utredningen är i ett känsligt läge.

http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=18247

Det står i den här artikeln att offret dömdes för misshandel och olaga hot gentemot sin sambo så sent som 18 december i år, så det är nog ett troligt motiv om det nu stämmer att det är deras syster.
Citera
2007-12-29, 00:46
  #4
Medlem
OK, en kriminell pundare, som dessutom misshandlade sin kvinna, har nu alltså blivit ihjälslagen ?
Ibland börjar man nästan tro på att Gud finns
Citera
2007-12-29, 05:39
  #5
Medlem
RaxXzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
OK, en kriminell pundare, som dessutom misshandlade sin kvinna, har nu alltså blivit ihjälslagen ?
Ibland börjar man nästan tro på att Gud finns


kan ju tillägas att han skärpt sig som fan sedan han kom ut från behandlingen.
och att de som mördade honom antagligen var rejäla pundare..
Citera
2007-12-29, 07:26
  #6
Medlem
johnjohns avatar
Självsanering m.a.o.
Citera
2007-12-30, 12:25
  #7
Medlem
ozaki__s avatar
vilka e bröderna.. den yngres initialer P.H ?
Citera
2007-12-31, 00:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozaki__
vilka e bröderna.. den yngres initialer P.H ?

Japp.
Citera
2007-12-31, 13:53
  #9
Medlem
ozaki__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumleD
Japp.

peter henningsson?
Citera
2007-12-31, 14:46
  #10
Medlem
Om det är den jag tror så har han ett nick som kan beskrivas som Crocodilehunter som barn?

Denna lilla snorunge, ursäkta uttrycket, har alltså varit kapabel att döda en annan människa?

Ung fästmö (18 år), en son som inte ens är ett år än.
Jag fattar det inte. Vad är det som får en människa att göra en sån sak? Han har familj och hela livet framför sig.

Spelar ingen roll tycker jag att den som mördats var ett svin. Han har ju för fan förstört inte bara sitt eget och sin familjs liv genom denna handling. Den mördade hade väl antagligen också en familj.

Nä fyfan!
Citera
2007-12-31, 16:17
  #11
Medlem
Det är förstås hans nick på Lunar jag menar. Vill bara förklara mig så att ingen får för sig att jag menar hans ev medlemsskap här på FB.
Citera
2007-12-31, 17:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Om det är den jag tror så har han ett nick som kan beskrivas som Crocodilehunter som barn?

Denna lilla snorunge, ursäkta uttrycket, har alltså varit kapabel att döda en annan människa?

Ung fästmö (18 år), en son som inte ens är ett år än.
Jag fattar det inte. Vad är det som får en människa att göra en sån sak? Han har familj och hela livet framför sig.

Spelar ingen roll tycker jag att den som mördats var ett svin. Han har ju för fan förstört inte bara sitt eget och sin familjs liv genom denna handling. Den mördade hade väl antagligen också en familj.

Nä fyfan!

Vars flickvän har ett nicknamn på Lunarstorm som klart talar om att hon är hans flickvän!


Jag blir dock inte förvånad om det snart kommer fram att det inte alls bara rörde sig om ett "sammanträffande" att de stötte på varandra utan att det finns en annan koppling också. Det har ju varit mycket sekretess i fallet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback