Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2010-10-14, 12:46
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Jag väntar på en crack till den. Återkommer efter det.

Fan du var för snabb med att svara. Skulle ha skrivit, "får ta och testa den, funkar den för dig?"
Citera
2010-10-14, 13:03
  #50
Medlem
Nowhere Hills avatar
prövade demon på xbox live
kändes som en väldigt dålig b version av oblivion...grafiken sög, manuset sög, riktigt keck i mitt tycke, kändes som om det kanske hade varit ok cirka 2002.
Citera
2010-10-14, 13:33
  #51
Medlem
SteveZissous avatar
Jag minns Gothic 2 som en av de mest magiska spelupplevelser jag varit med om. Det är det enda spelet som fått mig att vara konstant vaksam och välja mina fighter hela tiden. Mötte du en orch i början av spelet? Spring för bövelen! Världen kändes extremt öppen och reglerades bara av hur bra du kunde försvara dig. Dessutom var questen oerhört bra och väldigt vuxna och det fanns en brutalitet över spelet som speglade världen den porträtterade mycket bra.

En del buggar ja, men inte så att det störde egentligen.

Första gången man mötte en seeker var även det spektakulärt. Eller en sån där jävel som bodde i en grotta. I princip alla andra spel av den här typen så härjar man runt och betar metodiskt av varenda jävla grotta man hittar. I Gothic 2, om du hamnar utanför "the beaten track" och upptäcker en grotta med benpipor utanför och ett dovt morrande inifrån, tänk efter innan du går in! Du kommer med stor sannolikhet dö om du inte är mycket väl förberedd.

En fantastisk spelupplevelse som jag rekommenderar människor att ta del av även idag, bara man är med på att grafiken nu är gammal och att det finns en del tweaks man kanske måste göra så är det trots allt en av de mest belönande spelupplevelserna som finns.

Detta gör att det är klart beklämmande att de så totalt misslyckats med uppföljarna.
Citera
2010-10-14, 15:19
  #52
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
prövade demon på xbox live
kändes som en väldigt dålig b version av oblivion...grafiken sög, manuset sög, riktigt keck i mitt tycke, kändes som om det kanske hade varit ok cirka 2002.


Version av Oblivion? Enda möjligheten är att du har spelat två spel i hela ditt liv. Oblivion och Gothic 4.
__________________
Senast redigerad av groil 2010-10-14 kl. 16:10.
Citera
2010-10-14, 19:29
  #53
Medlem
Nowhere Hills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Version av Oblivion? Enda möjligheten är att du har spelat två spel i hela ditt liv. Oblivion och Gothic 4.
nej du, mottog min första konsol (binatone) 1980 och fick min första hemmadator (zx spectrum) 1983 och man har hunnit pröva ett antal tusen spel och upplevt många platformer.
alla tre som satt i soffan här när vi laddade ned demon tyckte att det såg ut som oblivion men mycket sämre, det var ju totalt skit.
Citera
2010-10-14, 19:53
  #54
Avstängd
Kattjeavelns avatar
Spelmotorn och grafiken är ju helt värdelös. Dessutom har spelet helt tagit bort allt som gjort Gothic unikt. Knappast ett spel som lever upp till sin förväntan.
Citera
2010-10-14, 21:49
  #55
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
nej du, mottog min första konsol (binatone) 1980 och fick min första hemmadator (zx spectrum) 1983 och man har hunnit pröva ett antal tusen spel och upplevt många platformer.
alla tre som satt i soffan här när vi laddade ned demon tyckte att det såg ut som oblivion men mycket sämre, det var ju totalt skit.


Var snarare ett påpekande på att det inte (enligt mig) är likt i varken spelstil eller grafik.

Vill du göra en sådan liknelse så föreslår jag: "Som Risen fast sämre."

Men kan vara jag som är extra sur på sånna liknelser på grund av folk som inte klarar av datum. Detta är vanligtvis folk som spelar WoW. "Rouge är en klon på WoW" osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattjeaveln
Spelmotorn och grafiken är ju helt värdelös. Dessutom har spelet helt tagit bort allt som gjort Gothic unikt. Knappast ett spel som lever upp till sin förväntan.

Precis. Spelserien är tills vidare död för mig. Hoppas på Risen 2 istället.
Citera
2010-10-18, 15:07
  #56
Avstängd
iLOWs avatar
kan vi inte ställa oss med högafflar och facklor utanför dehär företagets portar? Jag skulle vilja ha tillbaks en Dual Layer skiva så det kommer jag skrika om ialf...
Citera
2010-10-30, 19:24
  #57
Medlem
ultramagnuss avatar
det var riktigt kasst, och grafiken skar sig i ögonen

jag har skapligt ny dator intel i7 radeon 5870


och träden var liksom helt, det gjorde ont i ögonen



jag skulle vilja säga som oblivion fast kasst


spelar oblivion nu är riktigt bra
Citera
2010-11-08, 00:13
  #58
Medlem
j0h2ns avatar
Demot på Xbox var klart spelvärt. Förvånar mig inte om jag köper det till den.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback