Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-27, 18:27
  #1
Medlem
Saint_Hucks avatar
Fan, hemsidan har inte uppdaterats på år, samma med myspace, och så snavar man på den här på cdon:
http://www.cdon.com/main.phtml?prod=...2&page=product

Är det någon som hittat något matnyttigt om den förutom wikiartikeln(http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bee_Made_Honey_in_the_Lion's_Skull)?

Den verkar ha läckt också, finns på btjunkie... nu blir det fan till att skaffa torrent! Om någon redan hunnit lyssna, vad är att förvänta sig? Såg att miami morning coming down fanns med, ännu en omarbetad version?
Citera
2007-12-27, 19:02
  #2
Medlem
ensiferums avatar
Intressant titel, man börjar verkligen pressa idétuberna hårt... Ibland känns det t.o.m som att de bara tar diverse ord och sätter ihop, utan någon rikigt logik, alls.
Citera
2007-12-27, 19:21
  #3
Medlem
Saint_Hucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Intressant titel, man börjar verkligen pressa idétuberna hårt... Ibland känns det t.o.m som att de bara tar diverse ord och sätter ihop, utan någon rikigt logik, alls.

Jo, men det är väl mycket möjligt att det ligger någon Cormac McCarthy-referens bakom eller något liknande. Printing in the Infernal Method exempelvis är ju hämtat från filmen Dead Man av Jim Jarmusch, så man vet ju aldrig...
Citera
2007-12-27, 20:10
  #4
Medlem
vrooms avatar
Fick precis hem Hibernaculum från Southern Lord och så hittar jag denna på nån Torrent site. Får bli en beställning till.

Var i Seattle i somras och såg Earth, SunnO))), Weedeater och Wolves of the throneroom på El Corazon. SunnO))) mullrade på som vanligt, men Earth var sjukt bra. Hur avkopplande som helst.
Earth kör vidare med nån slags naken-drone i bästa westernstil, men nu tycker jag de andra i bandet har fått kliva fram lite mer också.
Tycker man om deras senare sound så rekommenderas den starkt

Hann med Necrophagist med flera på Summer slaughter tour och de ovan på en resa. Prima liv.
Citera
2007-12-28, 01:12
  #5
Medlem
Corvs avatar
vroom: Har du lust att PMa länk till torrenten, jag hittar den inte.
Man får inte direktlänka till torrenter här så gör inte det.

Jag tyckte dock inte att hibernaculum var så värst bra, men jag får ge denna en chans ändå.
Citera
2007-12-29, 02:39
  #6
Medlem
Saint_Hucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
vroom: Har du lust att PMa länk till torrenten, jag hittar den inte.
Man får inte direktlänka till torrenter här så gör inte det.

Jag tyckte dock inte att hibernaculum var så värst bra, men jag får ge denna en chans ändå.

Hibernaculum var ju bra, men visst, jävligt kort och man kände behovet efter en "riktig" skiva. Jag har precis fått ner hela bees made honey, PM:ar torrent någon gång... ska bli JÄVLIGT spännande att lyssna på vad de åstadkommit nu.
Citera
2007-12-29, 03:54
  #7
Medlem
Ska bli mycket intressant att höra. Själv snöade jag in på gamla Earth 2, den är magisk. Det senare materialet tycker jag har varit sådär men jag kollar alltid upp de nya plattorna...
Citera
2007-12-29, 16:36
  #8
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saint_Huck
Hibernaculum var ju bra, men visst, jävligt kort och man kände behovet efter en "riktig" skiva. Jag har precis fått ner hela bees made honey, PM:ar torrent någon gång... ska bli JÄVLIGT spännande att lyssna på vad de åstadkommit nu.
Har fått ner den, men tack ändå.

Min favorit skiva av earth är Hex Or Printing In The Infernal Method, speciellt låten Land Of Some Other Order är otroligt bra.
Citera
2008-01-11, 14:57
  #9
Medlem
Corvs avatar
Jag bumpar upp denna igen, för jävlar i min lilla låda vad bra denna skivan var!
Denna fick verkligen mig att inse hur bra Earth är, jag har alltid uppskattat dom, men långt ifrån som nu.

Jag rekommenderar att alla som gillar rock av något slag provar denna.
Citera
2008-01-11, 15:40
  #10
Medlem
grimhearts avatar
Den här skivan var en stor nyhet för mig. Ska leta upp den direkt!!!

Någon som vet vad som händer med Filament då?? Seldon Hunt har ju designat omslaget. ligger på hans hemsida under Process http://www.seldonhunt.com/procsim/7J...pine_earth.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback