Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-30, 21:44
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evert-Sven
Billigt och bra. Inget att klaga på.

Visst var det la så att när den lanserades så kostade den 11:-? (Vill minnas någon affisch med en tia och en enkrona, därav namnet 'kronan'). Har starkt för mig det! Vad går dom på idag? 25:- +?

Känns inte värt att snusa äcklig snus för det priset, ful dosa (!) och tråkig smak. Lös versionen funkar men väljer nog ändå att hosta upp lite mer för kvalitetssnus i stället!
Citera
2009-09-30, 21:49
Medlem
PacmanSwes avatar
Tycker att kronan är mycket god för att vara budgetsnus! Dock betalar jag gärna några kronor extra för grov-white, men när det kommer till billiga varianter så är det kronan vit som gäller
Citera
2009-10-03, 18:29
Medlem
.

lätt för kronan biligt o gott =)
Citera
2009-10-03, 19:28
Medlem
Mycket för
Citera
2009-10-04, 03:32
Medlem
Citronpajs avatar
Jag tycker kronan smakar bra. Brukar köra på den då "märkessnus" börjar bli snuskigt dyrt.
Citera
2009-10-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronpaj
Jag tycker kronan smakar bra. Brukar köra på den då "märkessnus" börjar bli snuskigt dyrt.

Samma här, Kronan portion i vanliga fall, nån enstaka general portion och grov då och då.
Citera
2009-10-04, 16:43
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chills
Har sett lite blandade reaktioner på snuset kronan här på forumet. Undrar hur folk egentligen är inställda till kronan, är det ett gott snus eller inte?

Frågar det här eftersom att kiosken på hörnet säljer en stock för 40 kr pga av kort datum och det kanske är ett ypperligt tillfälle att köpa hem några stockar för att rusta upp inför den kommande prishöjningen. Men... problemet ligger i att jag aldrig äns smakat på kronan. Så förklara gärna för mig hur kronan smakar, inte typ "förjävligt" eller "gott", utan en mer grundlig reciension.

Så, KRONAN - för eller emot?

Helt klart för kronan gillar smaken starkt ! Snusade enbart Rape/General innan men har börjat glida över till kronan pga priset

Edit: Dock saknar jag "förvaringslocket"
Citera
2009-10-05, 20:21
Medlem
Random~s avatar
Tycker att den smakar helt ok, bara irriterande att den inte har nån "depositer"
Citera
2009-10-05, 22:31
Medlem
Rakiis avatar
Den här tråden om Kronan fick mig inspirerad till att spräcka mina fördomar om snuset i fråga och köpte en dosa Kronan vit portion (vanliga var slut). Blev positivt överväldigad utav priset (~30:-) såväl smaken, även om det är ett "ful snus" så kommer jag köpa någon dosa till i framtiden då pengarna tryter, eller för variationens skull.
Citera
2009-10-06, 20:47
Medlem
ninjatorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den här tråden om Kronan fick mig inspirerad till att spräcka mina fördomar om snuset i fråga och köpte en dosa Kronan vit portion (vanliga var slut). Blev positivt överväldigad utav priset (~30:-) såväl smaken, även om det är ett "ful snus" så kommer jag köpa någon dosa till i framtiden då pengarna tryter, eller för variationens skull.

Shiet :O I mina hemtrakter kostar kronan 23
Citera
2009-10-06, 22:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Shiet :O I mina hemtrakter kostar kronan 23

Turken jag köpte av skyltade med utanför affären att det var lågt pris på allt snus, och sen går en dosa på 33:- trots allt... Antar att det är billigare på andra ställen?
Citera
2009-10-07, 08:20
Medlem
serbers avatar
Fick veta ganska nyligen att man kunde komma över snus väldigt billigt på ett ställe ute på Värmdö (utanför Sthlm), affären heter Brisak och en stock Kronan går av på under 200spenar tydligen vilket för tankarna tillbaka till tiden då tobaksskatten var låg och en kronan bara kostade 16kr.
Dom andra snussorterna ska vara billigare också, brorsan köper sitt grov där och det ska vara billigare än lokala ICA eller turken på hörnet osv...

Har ni vägarna förbi så sväng in å köp vetja!
Edit: Såg nu genom googling att det nämnts förut men tål att nämnas igen!

Kronan funkar utmärkt, varvar vanlig med white och när jag vill lyxa till det så kör jag en Grov vanlig portion.
Senast redigerad av serber 2009-10-07 kl. 08:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in