Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-04, 23:21
  #289
Medlem
masamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Hur lång är kronprins Frederik? Drottning Margrethe är ju en reslig figur, brås han på sin mor? Eller är han lika liten som våra manliga kungligheter?
Jag bedömer inte honom som kort, men han är definitivt inte ståtlig. Hans längd bör vara allt mellan 178-180 cm.
http://www.fanpop.com/spots/prince-w...ess-mary-photo
p.s Prins William är 190 cm
2012-03-05, 15:14
  #290
Medlem
Thorsten Flinck, hur lång är han?

Fick först intrycket att han är ganska lång, iaf runt 185 cm, men sen på vissa bilder och videoklipp ser han inte alls så lång ut? Nån som vet?
2012-03-05, 23:16
  #291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masamiso
Jag bedömer inte honom som kort, men han är definitivt inte ståtlig. Hans längd bör vara allt mellan 178-180 cm.
http://www.fanpop.com/spots/prince-w...ess-mary-photo
p.s Prins William är 190 cm

Att döma av den bilden skulle jag säga max 175 cm. Lägg märke till att William lutar en aning, samt att Kate Middleton (drygt 170) klart är längre än Frederik.
2012-03-05, 23:27
  #292
Medlem
masamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Att döma av den bilden skulle jag säga max 175 cm. Lägg märke till att William lutar en aning, samt att Kate Middleton (drygt 170) klart är längre än Frederik.
Vid närmare eftertanke måste jag säga att han är MAX 175
http://www.fanpop.com/spots/prince-w...ess-mary-photo
Lätt 15 cm kortare än Prins William
2012-03-06, 07:11
  #293
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Att döma av den bilden skulle jag säga max 175 cm. Lägg märke till att William lutar en aning, samt att Kate Middleton (drygt 170) klart är längre än Frederik.

Citat:
Ursprungligen postat av masamiso
Vid närmare eftertanke måste jag säga att han är MAX 175
http://www.fanpop.com/spots/prince-w...ess-mary-photo
Lätt 15 cm kortare än Prins William
Ja, nog verkar han vara under medel, allt. Men då kanske han t o m är kortare än sin mor?
2012-03-06, 16:57
  #294
Medlem
brianmolkos avatar
Andreas Johnsson, han såg liten ut mot Timoteijtjejerna iofs de hade nog klackar men men
2012-03-06, 20:03
  #295
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Andreas Johnsson, han såg liten ut mot Timoteijtjejerna iofs de hade nog klackar men men

Han måste vara max 1,70, om ens det. För han lär väl ha rejäl sulklack. Han var ungefär jämnlång med Carola (klackar) när de uppträdde hon är runt 1,60
2012-03-06, 21:22
  #296
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Han måste vara max 1,70, om ens det. För han lär väl ha rejäl sulklack. Han var ungefär jämnlång med Carola (klackar) när de uppträdde hon är runt 1,60

Hm hur många CM kan egentligen en sulklack ge en, känns lite som skorna skulle bli trånga på höjden
om de ligger i skon eller du kanske menar under skon
2012-03-06, 22:27
  #297
Medlem
masamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hm hur många CM kan egentligen en sulklack ge en, känns lite som skorna skulle bli trånga på höjden
om de ligger i skon eller du kanske menar under skon
Det finns sulklackar som gör en 7-10 cm längre, kolla bara på Sylvester Stallone som är 175 cm jämte Arnold som är 188 cm
http://www.zimbio.com/pictures/Xgg3e...Schwarzenegger
finn ett fel
2012-04-03, 09:19
  #298
Medlem
Arnold var 6.1 = 185,42 cm, i sina glansdagar. Han såg ju dock jävligt mycket längre ut än vad han faktiskt är. Nu är han runt 183 pgr av åldern (man brukar tappa 2-3 cm vid 60+). Stallone var 175, idag är han väl runt 172-173.

Stallone använder ju såkallade "lifts", där skon är specialldesignad, där du mer eller mindre har foten i en högre klack, som sitter innanför själva skon, som lätt kan ge 3-5 cm extra utöver sjävla klacken (som på ex. dresskor, är runt 3 cm.


För att inte tala om att Stallone, ha bibehållit sin fysik (därav sin hållning) jämnfört med Arnold som la av helt och hållet, vilket förmodligen gjort att han tappat en del av sin hållning han hade för i tiden, vilket gör att han kanske bara ser ut att vara runt 180 idag,


Tom Cruise är ju egentligen inte "kort" han är cirka 5 cm kortare än medellängden i USA, som är 175, men i "hollywood-standard" är han ju en ganska kort actionhjälte, eftersom att man brukar ju gärna vilja anställa lite längre killar ^^ som sagt, medel på 175, vilket gör att majoriteten av den manliga befolkningen ligger mellan 165-185. Daniel Radcliffe är 10 cm under medel i England, som ligger på 176.

Att vi Svenskar tycker det är kort är inte konstigt eftersom Sverige, Norge, Danmark och Island delar andraplats på högst medellängd på 180. Holland har högst på cirka 184-85 (olika källor, men alla är överens om att dem är längst).

ex. jag är 182, i Sverige ses ju jag som rätt normal, varken lång eller kort. I USA ses jag dock som en "lite längre kille". Man kan ju säga i förhållande till medellängden, så är 182 i USA ungefär samma som att vara runt 187 i Sverige, man ses som lång, men inte gigantiskt ^^
2012-04-14, 00:01
  #299
Medlem
X-ray-flares avatar
I början av tråden så spekuleras det om hur lång kungen är, han är 169cm och vår drottning är 163cm
så nu vet ni det.
2012-04-14, 00:46
  #300
Medlem
Rellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
I början av tråden så spekuleras det om hur lång kungen är, han är 169cm och vår drottning är 163cm
så nu vet ni det.

Det är han verkligen inte!
Han är snäppet längre än vad jag är, och jag mäter 178 cm i strumplästen, så strax under 180 skulle jag tippa.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback