Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
apropå mytomstunna bajare Sätra-ligan är ju ett omtalat gäng...Dom var väl tom tidigare än Tumba? Tidigt 80-tal typ, nån som vet?
Sätra var ju en firma som klädde sig casual långt innan fenomenet blev känt i Sverige, och en jävligt grym sådan dessutom!
Dom härjade absolut under det tidiga 80-talet då man själv började gå regelbundet på matcher. Satan vad impad man var av dem, men jag glömmer inte heller två andra kultfigurer som gjorde starkt intryck på en, nämligen Kravall-J***** & T****-Å** Det var tider det...
Tumba (som dom kort och gott kallas) tillhör nästa generation av Bajens elit. Vad grabbarna pysslar/pysslade med är inget jag tänker beröra, allra minst på ett internetforum!
Jo förresten, ett "rykte" kan jag bjuda på. Det sägs ibland att en av dfg's legendariska töp böys låg riktigt risigt till hos en viss (ö)känd mc-organisation, och den är inte röd-vit. Tumba kände sig då tydligen manade att hjälpa den stackaren, vilket man gjorde och han kunde därefter åter visa sig ute på stan igen! Men glöm inte bort, det här är bara ett rykte!