Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-28, 08:26
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Saxade lite ifrån Sthlm Södra´s forum där Sätra berättas om

"Vid höjden av sin kapacitet brukade även ett 20 tal skinheads (varav tre st. många år senare skulla åka på en liten nattlig utflykt för lite biljardspel...),"

Är detta en händelse man bör känna till?
Kopplar iaf inte, någon som kan förklara eller finns svaret på sthlms sodra kanske?

EDIT: Antar att Tommy Z*****eus och hans vänner inte varit biljardsugna Skinheads?
Citera
2007-12-29, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Tumba är inget som var utan i största allmänhet är. Prata på om gamla bravader men tänk på att allt inte är överståkat av lagens långa arm. Så vad grabbarna är förtjusta i o inte kanske bör lämnas där hädan.

Främst var det kanske först inte direkt en firma utan mest grabbar som var bra på att slåss i för bajen vilket de gjorde, minns många samtal med dfg&firman där de först alltid kollar, - är tumba med? För då vill de inte vara med o leka . Låt även dfg tjöta, gentemot tumba har de iaf alltid vetat deras plats i näringskedjan...

Samtal mellan två stora ifrån varsit läger en krogkväll då vi stötte på varandra:
DFG: Men det är alltid...
Tumba: Apppappappppap, schh nu....
Samtalet avslutades o de gick....

/B

Halv sju på morgonen? Efterfest eller på väg till jobbet? ;-)

Disskuterar inte gärna reella ligistaktiviteter i övrigt på FB. finns bättre forum för.
Citera
2008-02-01, 00:11
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
apropå mytomstunna bajare Sätra-ligan är ju ett omtalat gäng...Dom var väl tom tidigare än Tumba? Tidigt 80-tal typ, nån som vet?
Sätra var ju en firma som klädde sig casual långt innan fenomenet blev känt i Sverige, och en jävligt grym sådan dessutom!
Dom härjade absolut under det tidiga 80-talet då man själv började gå regelbundet på matcher. Satan vad impad man var av dem, men jag glömmer inte heller två andra kultfigurer som gjorde starkt intryck på en, nämligen Kravall-J***** & T****-Å** Det var tider det...

Tumba (som dom kort och gott kallas) tillhör nästa generation av Bajens elit. Vad grabbarna pysslar/pysslade med är inget jag tänker beröra, allra minst på ett internetforum!

Jo förresten, ett "rykte" kan jag bjuda på. Det sägs ibland att en av dfg's legendariska töp böys låg riktigt risigt till hos en viss (ö)känd mc-organisation, och den är inte röd-vit. Tumba kände sig då tydligen manade att hjälpa den stackaren, vilket man gjorde och han kunde därefter åter visa sig ute på stan igen! Men glöm inte bort, det här är bara ett rykte!
Citera
2008-02-01, 20:25
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Tumba är inget som var utan i största allmänhet är. Prata på om gamla bravader men tänk på att allt inte är överståkat av lagens långa arm. Så vad grabbarna är förtjusta i o inte kanske bör lämnas där hädan.

Främst var det kanske först inte direkt en firma utan mest grabbar som var bra på att slåss i för bajen vilket de gjorde, minns många samtal med dfg&firman där de först alltid kollar, - är tumba med? För då vill de inte vara med o leka . Låt även dfg tjöta, gentemot tumba har de iaf alltid vetat deras plats i näringskedjan...

Samtal mellan två stora ifrån varsit läger en krogkväll då vi stötte på varandra:
DFG: Men det är alltid...
Tumba: Apppappappppap, schh nu....
Samtalet avslutades o de gick....

/B

Apppappappppap, schh nu....

Hahaha kan gissa vem det är, med tanke på uttalandet
Citera
2008-02-01, 21:03
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0U812
Sätra var ju en firma som klädde sig casual långt innan fenomenet blev känt i Sverige, och en jävligt grym sådan dessutom!
Dom härjade absolut under det tidiga 80-talet då man själv började gå regelbundet på matcher. Satan vad impad man var av dem, men jag glömmer inte heller två andra kultfigurer som gjorde starkt intryck på en, nämligen Kravall-J***** & T****-Å** Det var tider det...

Tumba (som dom kort och gott kallas) tillhör nästa generation av Bajens elit. Vad grabbarna pysslar/pysslade med är inget jag tänker beröra, allra minst på ett internetforum!

Jo förresten, ett "rykte" kan jag bjuda på. Det sägs ibland att en av dfg's legendariska töp böys låg riktigt risigt till hos en viss (ö)känd mc-organisation, och den är inte röd-vit. Tumba kände sig då tydligen manade att hjälpa den stackaren, vilket man gjorde och han kunde därefter åter visa sig ute på stan igen! Men glöm inte bort, det här är bara ett rykte!

Tack min vän för infon
Minns att man hörde talas om ett gäng skins från Hägersten som var lite våldsamma stämmer detta?
Citera
2008-02-01, 22:05
Medlem
Erzengels avatar
Hammarby var det laget som hade grundkärnan av Stockholms Skinnhuvuden från typ 79, vet inte riktigt när det blev flera bulor som var ajkare, men det var efter.

Ett antal bulor va från Sätra, men du hade från Älta, Västerort, Stan och andra ställen med.

Ett par la ner verksamheten efter en håkky incident 1981 i läxand.

Blanda nu inte ihop Stockholms Skins i detta nu, det är väl mig veterligen en benämning som myntades mitten 80-tal.
Citera
2008-02-01, 23:09
Medlem
P3RK3L3s avatar
På 90-talet känns det som att Dif faktiskt hade flest skins i sin klack av stockholmslagen.

Och så kan ni ju tagga ner snacket om Tumbas storhet. Visst en av de tyngsta ligorna i landet men mot AIK:s motsvarighet är det dött lopp.

Komiskt att Bajen alltid beskyller FB för att leva på gamla meriter när erat tugg om Tumba och Sätra o.s.v. och deras tidigare bedrifter får er att tro att ni inte behöver ställa upp mot någon längre. Extra komiskt är ju att bajens yngre slagpåsar använder forntida bajengrabbar som någon sorts slagträ mot AIK och Dif i internethetsen. Slåss själva istället och bli något som kommande generationer kan höja till skyarna!
Citera
2008-02-01, 23:22
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
På 90-talet känns det som att Dif faktiskt hade flest skins i sin klack av stockholmslagen.

Och så kan ni ju tagga ner snacket om Tumbas storhet. Visst en av de tyngsta ligorna i landet men mot AIK:s motsvarighet är det dött lopp.

Komiskt att Bajen alltid beskyller FB för att leva på gamla meriter när erat tugg om Tumba och Sätra o.s.v. och deras tidigare bedrifter får er att tro att ni inte behöver ställa upp mot någon längre. Extra komiskt är ju att bajens yngre slagpåsar använder forntida bajengrabbar som någon sorts slagträ mot AIK och Dif i internethetsen. Slåss själva istället och bli något som kommande generationer kan höja till skyarna!

Vet inte vad du tror om mig, men inte tillhör jag dom yngre iaf. Är inte Tumba KGB eller BBS.
Citera
2008-02-01, 23:47
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Vet inte vad du tror om mig, men inte tillhör jag dom yngre iaf. Är inte Tumba KGB eller BBS.

Jag förstår att du tillhör skaran äldre och som sagt Bajens äldre kan man inte säga mycket negativt om, men alldeles för många av era yngsta har inte riktigt samma stil och klass som ni har/hade. Man kan spela mangas om man kan backa upp det även om det är kef men kan man inte backa upp det eller använder andra som skydd är man inte värd mycket i mina ögon... Påminner om kaxiga snorungar som inte kan ta fajten men som hotar med storebrorsan eller kusinen som är duktig på att slåss...

Det många AIK alltid respekterat med Bajen är någonstans uppriktigheten. Ni kommer och gör eran business och sen är det färdigt med det, inget onödigt vässande liksom, även om eran organisation inte alltid varit den bästa så har ni alltid haft kvaliteten där.
Citera
2008-02-02, 00:01
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Hammarby var det laget som hade grundkärnan av Stockholms Skinnhuvuden från typ 79, vet inte riktigt när det blev flera bulor som var ajkare, men det var efter.

Ett antal bulor va från Sätra, men du hade från Älta, Västerort, Stan och andra ställen med.

Ett par la ner verksamheten efter en håkky incident 1981 i läxand.

Blanda nu inte ihop Stockholms Skins i detta nu, det är väl mig veterligen en benämning som myntades mitten 80-tal.

Har hört talats om det elitserien -82 va? Var det då Leksands klacksektion togs över? och en del några snutar gick i golvet?
Citera
2008-02-02, 00:05
Medlem
Erzengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Har hört talats om det elitserien -82 va? Var det då Leksands klacksektion togs över? och en del några snutar gick i golvet?

1981 var det, jag var där och det var roligt. Vi tog inte över deras sektion, vi vart påvisade av polis att ställa oss där. Vilket inte var populärt och på den tiden va vart enda jävel en dalmas i trjäpjuck och raggare och dom hatar Stockholmare. Men men gick inte som dom ville.
Citera
2008-02-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3

Vänta nu va? Det är inte komiskt det är dagens sanning och du vet att vi ALLTID ställer upp även om vi inte tänker dansa efter eran pipa.
Det som är komiskt är att ni måste vinna till varje pris! Räv och fulspel är nu synonymt med baby scenen och gnaget. YYY hade smeknamnet slagpåsarna i Stockholm och det vet du om. Dom torskade mot precis allt och alla men så helt plötsligt så började dom vinna mot både Bajen och djurgårdens grabbar men det kan iför sig bero på att dom börjat äta gröt på mornarna och spenat till middag?
Fan! har du ingen som helst självinsikt människa!.. Så fort ni torskar en fight så sitter ni på nätet och grinar ”FB var inte med” ”Det var bara BB hade YB varit med då jävlar buhu buhu snyft snyft” Snacka om att inte kunna backa upp det. Var du ens på derbyt sist? eller satt du här och höll låda……
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in