2007-12-23, 16:46
Medlem
Lokalizers avatar
Hej, jag har stött på ett problem som inte jag kan lösa... Jag tänkte bränna ut en serie till min bror, serien är på 12 avsnitt. Hur kan jag göra för att lösa detta på bästa sätt? Kan man fixa menyer? Hur många avsnitt får plats på en skiva?

All hjälp uppskattas enorm, helst innan morgondagen då det är en julklapp =)

mvh
Citera
2007-12-23, 17:10
Medlem
Spejnars avatar
Är det på dvd brukar det väl ligga 4st avsnitt med menyer. Är det vanliga tvrippar så fyll skivfan tills den är full, gör en meny om du ska annars klarar 99% av alla dvder att starta dem ändå.
Citera
2007-12-23, 21:16
Bannlyst
om det är avi filer så finns det program som kan göra om de till dvd och du kan fixa egna menyer... googla lite för o hitta dessa program
Citera
2007-12-24, 11:37
Medlem
DennisOlofs avatar
Ytterligare information.

Ska man ha 100% kompabilitet måste det vara dvd-menyer och dvd format på innehållet.

Det går med vanliga filer också utan menyer eller något, men då måste DVD spelaren i fråga kunna navigera på skivan och ha stöd för att spela upp formatet. Fråga honom vilken spelare han har och vilket märke det är (model etc).

Sedan kan du kolla på

http://www.videohelp.com

Där kanske det finns information om just den spelaren.
Citera
2007-12-27, 15:09
Medlem
Lokalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Är det på dvd brukar det väl ligga 4st avsnitt med menyer. Är det vanliga tvrippar så fyll skivfan tills den är full, gör en meny om du ska annars klarar 99% av alla dvder att starta dem ändå.

Nu hittade jag ett program [Allok AVI DivX MPEG to DVD Converter 1.2] som kunde konvertera från .avi och direkt ut på skiva =) Bränner nu, så det återstår att se om det funkar!
Efter lite googlande hittade jag detta också, http://digitalvideo.fpgroup.se/pdf/DV0507s26-28.pdf. Så detta ska nog gå vägen =) Frågan är bara hur jag ska fixa subtitles.. Det verkade inte gå med Allok.

Tack för svaren! Det uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in