Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-23, 14:13
  #1
Medlem
Är det någon här på forumet som har kört i från polisen och kommit undan med det?


Kanske borde postats i brott & straff men jag tror att det är här som de som har prövat det hänger. Flytta tråden om det är tvunget.
Citera
2007-12-23, 14:13
  #2
Avstängd
PeterNorths avatar
Det är inge svårt, speciellt med mc....då kan man köra ifrån med nedragna brallor
Citera
2007-12-23, 14:14
  #3
Avstängd
älsklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Är det någon här på forumet som har kört i från polisen och kommit undan med det?
Ja och ja..
Citera
2007-12-23, 14:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Ja och ja..
Hade något reg.nr att gå på och hörde de av sig på nåt sätt?
Citera
2007-12-23, 14:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Det är inge svårt, speciellt med mc....då kan man köra ifrån med nedragna brallor
Ja, vad trevligt fast blev det inte kallt? Vad hände efter det?
Citera
2007-12-23, 14:22
  #6
Avstängd
älsklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Hade något reg.nr att gå på och hörde de av sig på nåt sätt?
Ehh, det vet jag inte, de gånger jag kommit undan har jag ju inte ringt och presenterat mig som biltjuven som körde ifrån dem och undrat om de tog bilnumret.. Det finns sällan någon anledning att köra ifrån dem i ärlig bil, det är väl bara rattfyllon och begåvningshandikappade som gör nåt sånt..
Citera
2007-12-23, 14:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Ehh, det vet jag inte, de gånger jag kommit undan har jag ju inte ringt och presenterat mig som biltjuven som körde ifrån dem och undrat om de tog bilnumret.. Det finns sällan någon anledning att köra ifrån dem i ärlig bil, det är väl bara rattfyllon och begåvningshandikappade som gör nåt sånt..
Nej, så är det väl, fast om det är en stulen bil så har de nog koll på reg.numret eller? Hur många gånger har du klarat dig och har du trillat dit nån gång?
Citera
2007-12-23, 15:02
  #8
Avstängd
älsklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Nej, så är det väl, fast om det är en stulen bil så har de nog koll på reg.numret eller? Hur många gånger har du klarat dig och har du trillat dit nån gång?
Eftersom jag stulit över 300 bilar i tonåren samt torska ett helt gäng gånger under samma tid så har jag bara koll på ett ungefär av de gånger jag torskat, eller kört för sakta så de hunnit ikapp. men hur många gånger man kört ifrån de är omöjligt att svara på, ibland stal man ju bilar enbart för att leka med polisen och dra på sig jagisar, då blev det flera gånger per natt.. det var enkelt när det värsta snuten hade var överlastade 240is med 110 hkr..
Citera
2007-12-23, 16:57
  #9
Medlem
Min bil körde ifrån polisen för ett par år sen, jag körde dock inte. Var in på stationen pga en annan grej och då kom denna biljakt upp. Dom fråga om de var jag som körde och fick ett nej då frågade dom om jag visste vem som hade kört den ett specielt datum samma svar här. Sen berättade polisen att de hade varit en biljakt med min bil och jag sa då att jag har inte en aning om de. Och mer än så vart de inte. (observera att polisen som jagade oss såg mig sitta i bilen dvs att jag borde ju veta vem de var som körde.)De är ändå jakten jag har hört nånting efter om. Så de är ganska lugnt så länge dom inte tar en på bar gärning, sen att de är idiotiskt att köra ifrån dom är en annan sak!
Citera
2007-12-23, 19:30
  #10
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödeby
Är det någon här på forumet som har kört i från polisen och kommit undan med det?


Kanske borde postats i brott & straff men jag tror att det är här som de som har prövat det hänger. Flytta tråden om det är tvunget.

Ja har hänt några gånger.
Än så länge har jag inte blivit stoppad så jag har valt rätt tillfällen att göra det.
Nu är jag för gammal för sånt då man börjat köra som folk.
Citera
2007-12-23, 19:45
  #11
Medlem
core_s avatar
Eh ja? Polisen kan man ju köra ifrån med moped om man har motivation nog
Citera
2007-12-23, 20:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Eh ja? Polisen kan man ju köra ifrån med moped om man har motivation nog
Ja, det är mer det som hände efteråt som jag är nyfiken på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback