Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-16, 21:04
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Jag orkar inte bläddra genom hela tråden och saker och ting kan ändra sig med åren.
Hur står dig Dressmans premiumskjortor? Tänkte slippa ge en förmögenhet för skjortor jag använder både till vardags och till fest då jag inte använder det som primärt plagg.
Köpte faktiskt en av deras "premium" skjortor för ~3 år sedan. Knapparna gick av, skjortan tappade all glans och färgen blev mattad, heller gick kragen ej att känna igen efter en tid mot hur den såg ut vid köp. Detta var efter en månad av användning.

Spara ihop och köp något av bättre kvalité är mitt tips, betydligt mer sparsamt i längden.
Citera
2015-09-01, 09:09
  #398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Enligt instruktion förstås. Kan ju vara så att du inte har samma krav på hur en skjorta ska vara efter en tvätt, eller kör du med skjorta nedstoppat i brallorna? Då märks det inte lika mkt att passformen förstörs.


Seriöst, men kör med skjorta som hänger utanför byxorna, bara tjockisar och arbetarklass. Testa Granngården, de har bra sortiment med rutigt och flanell, riktiga kvalitetskläder i kraftiga bra material som håller hundratals tvättar,

Jag var seriös i mitt svar

*


Måste faktsikt säga att jag är mer än nöjd med Dressman som vardagskläder, deras svarta Nevada jeans är mer on OK, de flesta av deras bättre skjortor håller oxå bra kvalitet. Dock är de viktigt att, och hur man stryker dem. Främst kragen är i behov av en bättre strykning.

Vardagskavajer funkar oxå bra, du får ju fan 4 helt ok kavajer för 3lax.
__________________
Senast redigerad av nightinsider 2015-09-01 kl. 09:12.
Citera
2017-02-22, 10:53
  #399
Medlem
lakritcs avatar
Har ett helvete när det gäller att köpa chinos för att de flesta är på tok för tajta i låren. Det mesta i slim får också röven att framstå som enorm p g a sin litenhet (nästan oberoende av storlek) men det är ju så det ska vara uppenbarligen. Personligen tycker jag att det ser för j-vligt ut på gemene man som inte är så smal. Kan jag inte hitta rätt passform någon annanstans så vänder jag mig till Dressman för att kläderna är mer gjorda för Medelsvensson. Man försöker inte som exempelvis H&M vara hippa och slaviskt följa det rådande modet.

Hur är deras premiumchinos? Någon med erfarenhet? Utgår från att man får ta den minsta midjestorleken för att inte få ett tält.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleksnes99
Begriper inte varför folk måste in och gnälla på Dressman för att få utlopp för något slags självhävdelsebehov. Gillar du/ni inte Dressman, nä men gå inte dit då.

Problem solved.

Att försöka mätta något slags behov genom att förkasta en affär som billig och dålig för att sedan kråma sig med italienska skjortor med pärlemorknappar är patetiskt.

Sen känns det lagom bright att nämna Dressman med ex. Borelli och därmed per automatik förkasta Dressman. Dressman vänder sig till personer som inte vill lägga dyra pengar på en kostym och heller inte bryr sig om att den kanske glappar i nacken och är lite lång i benen. Dressman är också till för personer som inte bryr sig om slipsen som används högst ett par ggr i livet innehåller en majoritetsprocent syntetmaterial, det är också till för personer som fullkomligt skiter i att skjortknapparna är av plast och inte pärlemor samt att sömmen inte är millimetertät. Det är också bl.a. till för personer som kanske inte är heroinfit(t)a, inte har en välgödd plånbok i norditalienskt ungkalvsskinn eller helt enkelt tar det första och billigaste som bjuds.

Bara för att ge en preferens kan jag säg att min garderob innehåller skjortor från bl.a. Stenströms och Eton som får anses som hyfsat godtagbara skjortor sett ur ett kvalitetsperspektiv. Men där hänger också något exemplar från, just det, Dressman.

Dressman för mig är en affär där jag kan sondera terrängen för att kunna plocka ut vissa godbitar gällande basplagg såsom vardagsskjortor, chinos och merinoullströjor mycket tack vare priserna. Kvaliteten är inte den bästa, inte heller passformen vilket gör att det inte är den affär som jag huvudsakligen handlar i.
Detta!

Dressman är väl inte första affären man besöker när det vankas rea, men i min garderob har jag faktiskt en rock i ren ull och ett par premiumskjortor från Dressman. Rocken gick för typ 799 kr och skjortorna för 99 kr/st. För dessa priser är det absolut godtagbar kvalitet.
Citera
2017-02-23, 11:51
  #400
Medlem
japanskbruds avatar
deras tshirts blir fula i halsen efter man tvättat dom en gång .. helt vågiga och uttöjda
Köpte jeans där också, dom hade ett stort hål i arslet efter jag cyklat en halvtimme varje dag i 2 veckor
Citera
2017-02-23, 23:15
  #401
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morianen
Dressman kan ha okej kläder, en del skjortor kan vara sköna och relativt bra sommarkläder, men överlag är det absolut budgetkläder, med betydligt mindre stil och sämre kvalitet än andra företag. Har köpt mer kalsonger och strumpor än riktiga kläder där under mina år.

Deras jeans och skjortor håller verkligen dålig kvalitet och blir sämre efter några tvätt.
Citera
2017-07-16, 13:06
  #402
Medlem
Någon som vet vilken melodin/soundtrack/vinjetten var som brukade spelas upp förra året bl.a. på våren. man hörde den ofta på tex espresso house. inget sjungande bara melodi?
Citera
2017-07-16, 13:38
  #403
Medlem
Dressmann är hjältar i mina ögon.
Det känns som att dressmann XL är de enda butikerna i Sverige som jag kan gå in och hitta nåt som passar.

Förut hade KappAhl jeans i längd 36.
Nu rekommenderar de längd 34 istället, eftersom längd 36 sålde för dåligt.

Det är en skillnad på 5 cm i längd, och det kanske inte låter mycket, men jag tycker att det märks.

Dressmann har fortfarande jeans i längd 36.
De har även t-shirts som är lite längre så man kan kan ha dom instoppade.

Nu har de även långärmade tröjor med långa ärmar, jag hatar långärmade tröjor med 1 dm för korta ärmar.

Dock har vissa pikétröjor krympt en storlek när jag har tvättat dom, men annars är jag nöjd.
Citera
2019-07-07, 01:33
  #404
Medlem
toydolls avatar
Är det någon som vet hur man betalar med bonuscheckar man fått som medlem?

Behöver fylla på kalsonglagret och såg att de har en underklädeskampanj som går ut idag vilket passar extra bra eftersom jag har två värdecheckar hos dom.

Däremot hittar jag inte vart man kan betala med dom (jag utgår från att de går att betala med online...), någon som vet?
Citera
2019-07-07, 02:13
  #405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Är det någon som vet hur man betalar med bonuscheckar man fått som medlem?

Behöver fylla på kalsonglagret och såg att de har en underklädeskampanj som går ut idag vilket passar extra bra eftersom jag har två värdecheckar hos dom.

Däremot hittar jag inte vart man kan betala med dom (jag utgår från att de går att betala med online...), någon som vet?
Har inte handlat där på nätet men i butik så frågar de om man vill använda sig av bonus man har efter att ha registrerat ens medlemskap.

Men av andra företag så kommer rabatter upp automatiskt eller efter att man slår in någon kod man fått. Ibland gäller rabatt enbart på ordinariepris.
Citera
2021-10-06, 21:14
  #406
Medlem
Är kläderna bra nog för en arbersintervju-situation? Kan väl inte vara så illa som det antyds? Tänkte chinos, skjorta och någon tröja att ha över. Har inte ekonomi att motivera något extravagant märke så sneglar då åt Dressmann. Köpt en tröja där i lägre tonåren som var skit efter 1 tvätt men annars ingen erfarenhet.
Citera
2021-10-16, 21:38
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Är kläderna bra nog för en arbersintervju-situation? Kan väl inte vara så illa som det antyds? Tänkte chinos, skjorta och någon tröja att ha över. Har inte ekonomi att motivera något extravagant märke så sneglar då åt Dressmann. Köpt en tröja där i lägre tonåren som var skit efter 1 tvätt men annars ingen erfarenhet.

Intervjun gick bra. Troligtvis helt på grund av att jag handlade outfit på Dressmann. Fan jag har blivit gammal alltså, gillade kläderna de sålde. Höll på att förköpa mig innan jag lyckades sansa mig. Kläderna satt som ett smäck också så jag antar att jag har the D-bod.
Citera
2022-02-13, 09:56
  #408
Medlem
Vilka är de internationella motsvarigheterna till Dressman?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback