Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-02, 06:33
  #13
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Och för att inte glömma bort de två infraröda dioderna som man måste ha.
äh alla har väl ett par fjärrisar som ligger och skräpar nånstans i en låda..
fast de kanske är för svaga, vad vet jag
Citera
2008-01-02, 09:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
äh alla har väl ett par fjärrisar som ligger och skräpar nånstans i en låda..
fast de kanske är för svaga, vad vet jag

Lite för svaga. Testat.... ska inhandla dioder och batterier idag, ska sparka igång whitebardappen.
Citera
2008-01-02, 15:07
  #15
Medlem
Frinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Känns som att det finns för många hinder för detta. ska man röra sig för att gubben i spelet ska röra sig? I sånna fall så kan man inte gå hur lång som helst liksom. Dock så verkar det vara jättebra för point and click spel.
Det där skulle ju funka jättebra även om man bara sitter vid en dator.
Ett FPS som fungerar precis som vanligt, fast man kan luta sig lite och se runt hörn och liknande.

edit: skrev det här inlägget för säkert tolv timmar sedan, refreshade fliken nu och så postas inlägget inte förens nu
Citera
2008-01-02, 15:22
  #16
Medlem
F.Ks avatar
Tänk er en 100" TV i ett mörkt rum! Där skulle inte jag villa spela Silent Hill eller liknande!
Citera
2008-01-02, 15:33
  #17
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frink
Det där skulle ju funka jättebra även om man bara sitter vid en dator.
Ett FPS som fungerar precis som vanligt, fast man kan luta sig lite och se runt hörn och liknande.

edit: skrev det här inlägget för säkert tolv timmar sedan, refreshade fliken nu och så postas inlägget inte förens nu
Jo, om det gäller att bara se runt kanter och dylikt så skulle det fungera jättebra i FPS också. Men om man vill få in det här i FPS genom att springa så skulle det aldrig gå.
Citera
2008-01-02, 16:24
  #18
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jo, om det gäller att bara se runt kanter och dylikt så skulle det fungera jättebra i FPS också. Men om man vill få in det här i FPS genom att springa så skulle det aldrig gå.

Om dom inte gör en löpband som fungerar åt alla håll på något sätt. Fast det skulle nog inte fungera så bra det heller.
Citera
2008-01-03, 04:16
  #19
Medlem
tyrolerhattens avatar
Någon som har hittat en bra IR-källa ännu? Jag har tyvärr inte tillgång till elektronikkomponenter eller lödstation på en vecka, vet inte om jag kan hålla mig så länge...
Citera
2008-01-03, 12:46
  #20
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Om dom inte gör en löpband som fungerar åt alla håll på något sätt. Fast det skulle nog inte fungera så bra det heller.
Hur skulle ett köpband fungera? Själv principen är att om man kommer närmare skärmen så kommer du längre fram i programmet/spelet, det för du inte med ett löpband.
Citera
2008-01-03, 13:46
  #21
Medlem
P.Gs avatar
Någon på forumet som har testat detta än?
Citera
2008-01-03, 14:23
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Om dom inte gör en löpband som fungerar åt alla håll på något sätt. Fast det skulle nog inte fungera så bra det heller.


Man skulle kanske kunna modifiera en dansmatta till valfri konsol?
Finns ju "steg" åt alla håll?
Citera
2008-01-05, 03:02
  #23
Medlem
tyrolerhattens avatar
Nu har jag testat!

Det var lite knepigt att få laptopen att hitta Wiimoten, började först trixa med BlueSoleil (som inte ens lyckades hitta datorns inbyggda Bluetoothenhet) men gav så småningom upp och testade med en annan dator. Då funkade det!


Snabbguide för er som vill testa, utan att behöva installera BlueSoleil:

- Lägg till Wiimoten som en bluetooth-enhet. Glöm inte att hålla inne knapp 1+2 (eller SYNC, den röda knappen under batteriluckan) hela tiden.

- Ladda hem och kör GlovePIE. Dra igång något av exempelprogrammen, tex /WiimoteScripts/WiimoteTrackIRLaptop.PIE och se till att det funkar.

- Sparka igång WiimoteWhiteboard, WiiDesktopVR, eller vad du vill köra.
Citera
2008-01-05, 09:02
  #24
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyrolerhatten
Någon som har hittat en bra IR-källa ännu? Jag har tyvärr inte tillgång till elektronikkomponenter eller lödstation på en vecka, vet inte om jag kan hålla mig så länge...
Det ska ju tydligen funka med levande ljus, så leta rätt på en Luciakrans!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback