Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-22, 06:47
Medlem
En fruktpizzas avatar
Jag sitter här och funderar varför inte CocaCola kan lansera en läskpump med ett femliters Cola-fat som kyls på samma vis som den där femliterfaten till fatölsmaskinen - DraughtMasterTM - gör. Man slipper ju också att endast vara hänvisad till Systembolaget som det är nu. Colafat skulle ju säljas på exakt samma ställen som de nuvarande förpackningarna säljs.

http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001399

Tänk om CocaCola kunde levereras på samma vis, vilken succé det skulle bli! Jag tror inte att fatölsmaskinen säljer särskilt bra, men tänk då om det fanns femlitersfat med CocaCola som man kunde ladda sina Colapumpar med! Det skulle bli rusning, det är jag helt övertygad om..

Så, lobba nu för att både Carlsberg, men framför allt CocaCola tar fram en läskpump för det bruna guldet till oss törstiga konsumenter!

Vad tycker ni? Är min idé en god idé, eller vad? Vill vi ha CocaCola från femliterfat kylt rakt ner i glaset? Låt tangenterna glöda!

PS. SodaStream är inget alternativ i denna diskussionen. Här talar jag ÄKTA CocaCola - inget annat!

Lycka till!

.
Citera
2007-12-22, 13:25
Medlem
hur funkar detta fatöl/fatcola?
Citera
2007-12-22, 15:00
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
hur funkar detta fatöl/fatcola?

Du köper en tunna med 5 liter öl på bolaget och sen stoppar du in den i en pump som kyler ölen åt dig samt att folk tycker att det är roligt att hälla upp öl själva....
Citera
2007-12-22, 15:06
Medlem
inkvisitivs avatar
Cola kommer som sirap i restaurang / krog. Det blandas med kolsyrat vatten.
Det går att köpa ett "cola kran" för exklusivare kök, med då måste man har, ett behållare med Cola sirap, ett med co2 och sedan ett blandare under bänken.
Citera
2007-12-22, 15:56
Medlem
Schrails avatar
Den kanske inte skulle sälja så bra med tanke på att dem flesta nöjer sig med sodastream cola.
Citera
2007-12-22, 16:40
Medlem
tapirs avatar
Cola är för billigt.
Citera
2007-12-22, 16:56
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Cola är för billigt.

Om man tar bort alla skatter, så är Coca-Cola dyrare än vad öl är. Ett mycket lätt sätt att se detta, är att titta på kostnaden för öl med alkoholhalt 2.8 %, som inte har någon extra alkoholskatt.

I går köpte jag ett lock (24 stycken á 0.5 liter) Harboe Julebrygd för 39 kr + pant på Netto. Säg till när du hittar samma pris för Coke.
Citera
2007-12-29, 15:42
Medlem
Ajss avatar
Fungerar inte det resturanger har på samma sätt som essens?
Har man då en Sodastreamer borde det väl gå att få tag i sådan sirap som det heter och blanda egen?

Kan inte tänka mig att resturanger betalar för frakt av vatten då de har detta själv

Har hittat sån sirap på nätet iallfall och ska prova detta med min sodastreamer
Citera
2007-12-29, 15:54
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Har svårt att se att colafat inte skulle funka lika bra som ölfaten i draughtmaster.
Problemet är att Coca-Cola alltid ska vara så jävla egna.
Dom kan nog inte tänka sig att gå ihop med OBH Nordica,
utan skulle nog då lansera ett fat som naturligtvis bara passade till en egen maskin.
Citera
2007-12-29, 15:58
Medlem
Ajss avatar
Eller så kan man starta ett eget företag och göra egen cola
http://www.ctrl-c.liu.se/~antoni/text/coke.html
Citera
2007-12-29, 17:01
Medlem
klybans avatar
Liten förtydling till En fruktpizza är att RIKTIG coca cola inte finns som du tror.
Utan all coca cola görs från syrup som sedan blandas i munstycken som fixar till rätt blandning mellan vatten och coca cola till färdig dryck.
På liknade ett sätt som i soda streamen, kanske lite mer manuellt arbete dock på streamen.
Citera
2007-12-29, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Fungerar inte det resturanger har på samma sätt som essens?
Har man då en Sodastreamer borde det väl gå att få tag i sådan sirap som det heter och blanda egen?

Kan inte tänka mig att resturanger betalar för frakt av vatten då de har detta själv

Har hittat sån sirap på nätet iallfall och ska prova detta med min sodastreamer
Länk please? Jag är också intresserad av trocadero som jag läst tidigare om i någon tråd, skulle tydligen finnas i syrup-form..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in