Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-20, 19:13
  #1
Medlem
Behöver er en ny läsare till min XBOX, vilken ska ja köpa?
Ska tydligen finnas nån PC DVD som ska funka efter lite moddande.
Fast en orginal hade varit det bästa.
Citera
2007-12-20, 20:24
  #2
Moderator
Falukropps avatar
Är det en "vanlig" xbox och inte en 360 så går det väl i princip med vilken dvddrive som helst, bara xboxen är chippad. Det är dock lite annorlunda formfaktor på den, så man kan få knixa och karva lite för att skivsläden ska kunna komma ut genom det för detta avsedda hålet.

Sen vill det till att du har lite koll på lödning om du vill öppna dvdläsaren med den stora knappen på xboxens framsida.


Kolla runt lite på xbox-scene.com och afterdawn.com så ska du nog se att det finns guides. Förvisso troligen bara för specifika modeller av dvdläsare, men det ska väl inte vara några problem att anpassa till den läsare du tänkte använda.


För övrigt, har för mig att jag nångång läste att dvdläsaren i en xbox har ett par säkringar som kan brinna av. Är inte säker på detta, men kan ju vara värt att kolla om det stämmer. I såna fall är det nog en smal sak att byta ut dem.
Citera
2007-12-20, 20:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
För övrigt, har för mig att jag nångång läste att dvdläsaren i en xbox har ett par säkringar som kan brinna av. Är inte säker på detta, men kan ju vara värt att kolla om det stämmer. I såna fall är det nog en smal sak att byta ut dem.

Men vilka "symptom" blir det av detta då?
Den säger bara DVD is open o laddar hela tiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback