Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-19, 18:39
  #1
Medlem
Söker en s k napoleon jacka.. dvs jackan som ser lite 1700 tals ut oftast röd och påminner mycket om alla dessa jackor som hendrix hade. Har sökt runt lite på google och den enda jag hittar är en dior homme på ebay.. Är det ngn som vet var man kan vända sig eller är det bara att fortsätta leta google och ebay till man tröttnar?

Dior homme jackan: http://cgi.ebay.com/ultra-rare-Dior-...ayphotohosting
Citera
2007-12-19, 23:24
  #2
Medlem
P102s avatar
Är du ute efter en ny designerjacka i den stilen eller duger det med vilken hussarjacka som helst? För i sånt fall, håll utkik efter när teatrar säljer ut kostymförråd (Dramaten hade en nyligen har jag för mig, så där blir det nog inget på många år tyvärr) eller kolla i militärinriktade antikvitetsaffärer för "the real thing".

(Tycker för övrigt att hussarjackor är grymt läckra! )
Citera
2007-12-20, 08:58
  #3
Medlem
chekiuss avatar
I vilken stad hade varit bra om du skrev ut, men här i Göteborg finns det Napoleonjackor på Shock.
Citera
2007-12-20, 09:25
  #4
Avstängd
Grischkas avatar
Hysteriskt ful.
Citera
2007-12-20, 09:28
  #5
Medlem
chekiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
Hysteriskt ful.

Om du menar att Diorjackan är ful måste du vara en bärare av en dumstrut, absolut ett av dom snyggaste plaggen av Slimane.
Citera
2007-12-20, 17:55
  #6
Medlem
brianmolkos avatar
sök på militaryjacket
Citera
2007-12-20, 18:00
  #7
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
Hysteriskt ful.

Håller med, riktigt rutten. Men visst vill man se ut som en clown så....
Citera
2007-12-20, 19:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
I vilken stad hade varit bra om du skrev ut, men här i Göteborg finns det Napoleonjackor på Shock.


okej. det är malmö.. såg att det fanns på hemsidan vilket gladde mig. Tyvärr var den svart och inte röd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback