Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-05, 22:46
  #1213
Medlem
mossan_kylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoLoB
Tjena, jag och 3 polare (samtliga 18år) har varit och ölat i KPHM över helgen och tänkte köpa med oss några flak tillbaka till Svea rike.

Vi funderar nu på vad som är minst risk att åka fast på, att ta färjan Helsingör-HBG eller Öresundsbron tillbaka (vi har sån där dosa så man kommer igenom direkt, om det nu gör någon skillnad). Vi tänkte köpa 3-4 flak och några flaskor sprit.

Tacksam för svar!

Med andra ord så kör ni bil?
Har väldigt svårt att se att ni skulle bli stannade...
Men när jag åkte tåg från Helsingör och Köpenhamn i mina unga dar så var tåg bäst.
Kom som nybliven 18 åring förbi "tullen" i Helsingborg och sa; YES fan vad gött - när båset visade sig vara tomt...problemet var att de stod i gången.

Där gick jag med min kärra med 6 flak öl, och blev helt nervös.
Nickade och sade - Hej.
Fick ett hej tillbaka och kunde gå vidare mot Knutpunkten för tåget ner mot Lund.

Avdelning, det blir vad ni gör det till.
Märks det att ni är nervösa, tittar åt tullens håll och får det att framstå som att ni döljer något, så är chansen mycket större än om ni tar det lugnt och låtsats som ingenting.
Ska ni köra kommer ni absolut att klara er!
Citera
2014-03-09, 02:21
  #1214
Medlem
ringrostigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Oslo har tre flygplatser, Rygge, Torp och Gardermoen.

Åldersgränsen är 20 år før att ta in alkohol också i Norge. Därefter kommer smugglingen in i Sverige...

Rygge ligger fortfarande inte i Oslo. Det är som att säga att Arlanda flygplats ligger i södertälje.

Moss flygplats, Rygge är en internationell flygplats i Rygge, Norge. Flygplatsen är belägen 10 kilometer sydost om Moss, 60 kilometer söder om Oslo samt 50 kilometer nordväst om riksgränsen mellan Sverige och Norge
Citera
2014-03-12, 02:56
  #1215
Medlem
er det lugnt og ha med lite tjack gjennom dannmark og til tyskland? skal bare ha en brukerdose og bruke den i danmark eller tyskland. eller burde jeg skite i det?
Citera
2014-03-13, 22:17
  #1216
Medlem
TheFrankMans avatar
Ska flyga till Nordkorea via Peking, och tänkte ta med mig en nordkoreansk blåbärswhisky, Pyongyang vodka, något kinesiskt risvin! Så löper jag någon större chans att åka dit när jag kommer åter till moder Svea?
Citera
2014-03-13, 22:42
  #1217
Avstängd
anonymkristenidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
att bli stoppad på Svinesundsbron med en flaska är en risk jag är villig att ta
Du blir inte stoppad för en flaska sprit...
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Oslo har tre flygplatser, Rygge, Torp och Gardermoen.

Åldersgränsen är 20 år før att ta in alkohol också i Norge. Därefter kommer smugglingen in i Sverige...
Fel på båda punkterna. Rygge ligger långt utanför Oslo. Som 18 åring kan du både köpa och ta med till Norge, starksprit är det 20 på.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du får ta med dig 2 liter øl, antingen 3 liter vin eller, om du vill ha med dig en liter sprit också, 1,5 liter vin.
Även detta är helt fel
__________________
Senast redigerad av anonymkristenidiot 2014-03-13 kl. 22:48.
Citera
2014-04-14, 18:11
  #1218
Medlem
Dimaks avatar
Jag har ALDRIG blivit stoppad av polis, någon mer?
Citera
2014-04-17, 13:48
  #1219
Medlem
Vattumannens avatar
Det är bara att åka över. Så länge man inte har en släpvagn full med öl är det helt lugnt, och har du en släpvagn full är risken inte stor att stoppas. Om du stoppas är risken ändå liten att de inte köper argument som "Stor fest med 1200 gäster".
Citera
2014-04-23, 03:14
  #1220
Medlem
braxds avatar
Detta har med största sannolikhet besvarats innan men vill ändå försäkra mig. Ska ner till Lübeck i veckan och funderar på att ta med mig typ 3-4 flaskor starksprit hem. Dilemmat är att jag är 19, vad är straffet egentligen? Att de beslagtar det och eventuellt en liten böteslapp? Chanserna att bli tagen är ju väldigt små men kan vara bra att veta eventuella konsekvenser.
Citera
2014-05-01, 19:57
  #1221
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braxd
Detta har med största sannolikhet besvarats innan men vill ändå försäkra mig. Ska ner till Lübeck i veckan och funderar på att ta med mig typ 3-4 flaskor starksprit hem. Dilemmat är att jag är 19, vad är straffet egentligen? Att de beslagtar det och eventuellt en liten böteslapp? Chanserna att bli tagen är ju väldigt små men kan vara bra att veta eventuella konsekvenser.
Du kan ju alltid säga att det inte är din sprit, det låg där innan.
Citera
2014-05-02, 18:42
  #1222
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Du kan ju alltid säga att det inte är din sprit, det låg där innan.
Skulle inte tro att polisen går på det om det ligger i din bil.
Citera
2014-05-03, 01:55
  #1223
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skulle inte tro att polisen går på det om det ligger i din bil.
Ajdå, tyckte att jag läste att han skulle åka med buss eller något"/
Citera
2014-05-04, 01:51
  #1224
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Ajdå, tyckte att jag läste att han skulle åka med buss eller något"/
Då blir det ju lite annorlunda eftersom dom måste bevisa vems spriten är för att kunna straffa någon. Annars kan dom ju garanterat bara beslagta den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback