Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-02, 17:12
  #49
Medlem
Protoman85s avatar
Tradera, ebay, blocket (ibland, oftast finns det bara paketannonser där) och på senare tid, loppmarknaden i vårberg(stockholm) det finns två stycken som säljer bara tv-spel där och dom hade det mesta. Nes, snes, sms, megadrive, saturn, dreamcast, ps1, ps2, xbox, n64. Inga obskyra konsoler dock, dvs Jaguar, CD-i, 3DO och såna. Hittade en joystick till Atari 2600 iaf, men kontakten såg trasig ut så jag köpte inte den.
Citera
2010-01-02, 17:16
  #50
Medlem
gottmospahedens avatar
Jag är ingen seriös samlare, utan tycker mer det är nostalgiskt och roligt med äldre tv-spel, så därför handlar jag ifrån Tradera/Kapten Krok..

Kapten krok som butik är helt okej, smått otrevlig personal och hyfsat utbud i butiken, priserna för t.ex. Nes/Snes spel är helt okej.
Citera
2010-01-02, 18:10
  #51
Medlem
Ufojesuss avatar
https://www.risingstuff.com/store/ om man är intresserad av japanska (versioner av) spel.

Har inte använt mig av dem personligen, men har en vän som tycker de är riktigt schysta... & att döma av priserna kan man nästan tro att det är någon form av välgörenhetsinrättning. Verkar drivas av ett par amerikanska Japan-nördar som flyttat dit. http://www.youtube.com/watch?v=MGvNDADvQN8
Citera
2010-01-03, 15:02
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
https://www.risingstuff.com/store/ om man är intresserad av japanska (versioner av) spel.

Har inte använt mig av dem personligen, men har en vän som tycker de är riktigt schysta... & att döma av priserna kan man nästan tro att det är någon form av välgörenhetsinrättning. Verkar drivas av ett par amerikanska Japan-nördar som flyttat dit. http://www.youtube.com/watch?v=MGvNDADvQN8

Cool sida, billigt som fan. Jävligt seg var den dock att ladda för mig... är det alltid så?
Citera
2010-12-28, 00:53
  #53
Medlem
-Johan-s avatar
Update någon?

Skulle vilja ha information ifall det finns någon sådan affär i Stockholm
Citera
2010-12-28, 09:08
  #54
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Jag köper nästan bara på tradera men i bland när man
är inne i götet passerar jag "mynt o musik" vid stigbergstorget
som är den absolut bästa retrohandeln med vettigast priser
etc. Fråga om spelen då försäljarna har dom bakom disken.
Är man ute efter större utbud i Göteborg är det Kapten Krok
som gäller men deras priser är sällan värda att lita på.
Sen finns det tvspelsbörsen vid Kompassen och deras
priser är chockhöga och det är ett mirakel att de inte
konkat än. Gamecubespel till exempel kostar mer där
second hand än de gör nya i butiken.

Jag antar att du menar TV-spelskompaniet? Butiken har legat där typ så långt tillbaka jag kan minnas men som du säger, helt vanvettiga priser på gamla skräpspel som står kvar i deras hyllor år ut och år in och helt otroligt att de finns kvar på det centrala förmodat dyra läget de har. Måste ju vara ett skalbolag, nåt fuffens lär de ju ha för sig....
Citera
2010-12-28, 09:17
  #55
Medlem
MarioForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Jag är ingen seriös samlare, utan tycker mer det är nostalgiskt och roligt med äldre tv-spel, så därför handlar jag ifrån Tradera/Kapten Krok..

Kapten krok som butik är helt okej, smått otrevlig personal och hyfsat utbud i butiken, priserna för t.ex. Nes/Snes spel är helt okej.

Haha, de som jobbar på Kapten krok är ju helt i avsaknad av social kompetens... Men plus för inbytesmöjligheterna och utbudet... Vill man ha rariterer får man fråga efter dem bakom disken dock, de ställer inte ut några goodies i hyllorna.
Citera
2010-12-28, 12:13
  #56
Medlem
Medves avatar
Vet att www.gog.com har en del gammla data spel. Fast är bara till pc och kanske mac dom har till. Dom har bland annat Alien Nations (exp) ,Freespace 1 (exp) och tvåan, Commandos och många mer, tror dom även hade Homeworld.
Citera
2011-12-25, 20:58
  #57
Medlem
Inhalators avatar
Var kan jag få tag i ett Zelda: Majoras Mask?
Citera
2011-12-26, 01:45
  #58
Medlem
Kautings avatar
Tradera och retrospelsmässor är dit ni ska söka er, allt annat tar i stort sätt överpris. Speciellt retrospelswebshoppar som oftast ligger på 200% överpris..
Citera
2023-10-13, 20:08
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Vet nån om det finns nån butik för retrospel i norra norrland? Har för mig att det ska finnas en i umeå iallafall.
cafe på bit i Skellefteå men de verkar ju ha en preferens att hänga ut oskyldiga människor och lägga ut bilderna från en övervakningskamera på Facebook.
Citera
2023-10-14, 13:05
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarioForPresident
Haha, de som jobbar på Kapten krok är ju helt i avsaknad av social kompetens... Men plus för inbytesmöjligheterna och utbudet... Vill man ha rariterer får man fråga efter dem bakom disken dock, de ställer inte ut några goodies i hyllorna.


Alltså ärligt talat det är bra + för atmosfären med tanke på den nördinriktade affärsiden ;D. Plus de är säkert duktiga på det de ska vara duktiga på/bry sig om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback