Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-18, 22:25
  #373
Medlem
Spelade mycket NES, men min första egna konsol var SNES. Super Mario World och Mario Kart var de första spelen.

Till er som fick PS och N64 först: Ni är unga och er barndom sög.
Citera
2014-08-19, 03:51
  #374
Medlem
C-3POs avatar
NES med Super Mario Bros var min första konsol och den köpte jag en dag när jag var galet bakfull och egentligen borde ha jobbat.
Citera
2014-08-19, 10:21
  #375
Medlem
Gosifs avatar
Kommer ihåg än idag när far min kom hem med ett stort paket med en familj som såg underhållande ut på paketet. Det var ett Nintendo Entertainment System med SMB och Duck hunt! Zappern inkluderad. Som en dröm hade fallit in.

Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Spelade mycket NES, men min första egna konsol var SNES. Super Mario World och Mario Kart var de första spelen.

Till er som fick PS och N64 först: Ni är unga och er barndom sög.

Men ps är en bra konsol. N64 har jag inte mkt till övers.
Citera
2014-08-19, 16:17
  #376
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Men ps är en bra konsol. N64 har jag inte mkt till övers.

PS1 var en riktigt bra konsol, men på sätt och vis har han väl lite rätt i och med att jag betvivlar att den kommer bli riktigt retro. Den lade grunden för 3D-grafik och att lagra spel på skivor, vilket är standard än idag. Såvitt jag vet finns bara ett enda spel av värde och det är Castlevania: Symphony of the Night.

Jag var själv barn under PS1/N64-tiden och jag känner mig ärligt talat inte så sugen på att ha någon PS1-samling. Tveksamt om jag någonsin kommer bli det.
Citera
2014-08-19, 16:19
  #377
Medlem
NES (på julafton när jag var 8 år) och Amiga 500 (fick en när jag fyllde 15)

Har många fina minnen från den tiden.
Citera
2014-08-19, 16:28
  #378
Avstängd
KvasiOrkos avatar
En C64 nångång på 80-talet. Tänker fortfarande tillbaks på den tiden som den bästa i mitt liv. Nu när det gått några år får man äntligen på youtube se slutet på de lir man aldrig klarade.
Ångrar som fan att jag slängde listorna man gjort med syrran över vart man skulle spola på bandet för att hitta rätt spel och kort information samt personlig åsikt om dom.

Det händer ibland att det plötstligt från ingenstans dyker upp nån fantastisk sid-melodi i huvudet, som till highscoret i Paperboy eller introt till (the great) Giana sisters.

Hade aldrig någon konsol förrän jag börjat jobba och det blev en PS3:a, tycker inget lir var helgjutet till den förutom Batman Arkham asylum. Kastade ut den från fönstret av nån anledning på fyllan, var väl rätt onödigt men ingen större förlust.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback