Du kan ha hälften rätt. Lauren är manhaftig varelse och det skulle kunna trigga igång MånsPetter?. Dock tror jag att Lauren var ute efter Ciara. Och Ciara var från början ute efter MånsPetter.
Så du tror att MZ nanny är lesbisk och att hon var ute efter CJ?
Tror du att Nannyn då var svartsjuk på MZ?
Upplever att det är lite spretigt i team CJ lägret om vilka sexuella läggningar de inblandade huvudpersonerna har och vem som vill ha vem.
Ok men om Nannyn inte är honosexuell då tänker jag att hon är heterosexuell. Men enligt dig är ju MZ homosexuell. Då har dessa två personer inget fysiskt intesse av varandra? Varför är du då så intresserad av om de ev kan tänka sig att gifta sig med varandra i framtiden? Är det någon annan sexuell fantasi du tänker på ? med tanke på att du konsekvent tar upp sexuella läggningar när du skriver om MZ.
Mums läggning vet nog bara han själv, en missbrukare kan ju även vara ytterst gränslös lika han varit:
- Gift familjefar ena dagen.
- Kokainist och Transsex nästa dag.
- Trampa druvor med Mor Mums dagen därpå.
Och vad säger du om att hon medvetet ljög i den här intervjun?
Att hon ljög för hela den brittiska befolkningen och sa att Måns hade nekat henne pass EFTER domstolens beslut och att hon därefter hade blivit hemlös?
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vad vet du om vad som skedde med deras pass efter rättegången? Var du närvarande?
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Den 12 maj offentliggjordes domen. Den 12 maj sågs barnen på foton tillbaka i England.
Så efter att domen vunnit laga kraft fick de omedelbart 1. tillbaka passen och 2. återvände till England.
Så hon spred medvetet (minst) två lögner i denna intervju inför hela Storbritannien på en gång.
Citat:
Men - självklart - ljög hon om det:
”"But then we had the court decision to go back to the UK, but we weren't given the passports to head back. So I was then kind of left homeless for about 2 months in Sweden with the kids."
Detaljerna om när och hur C fick någon form av pass till barnen är väl inte kända?
Visserligen är det fullt möjligt att (ful-) tolka det som C berättar i TV-intervjun som sheannax gör.
Men, jag instämmer med Geiranger, vemedinma och N.Armstark: Två månader beskriver helheten. Dvs perioden från omkring 10 mars tills ca 15 maj.
10 mars - tidpunkten då C meddelar M att hon vill att barnen ska återvända till UK.
ca 15 maj - tidpunkten då barnen absolut är tillbaks i UK.
Dessutom nämner C även en period om totalt tre månader när hon beskriver processens hela längd och det stämmer med perioden 10 mars tills den 12 juni (HD beslut 12 juni: inget prövningstillstånd).
Citat:
Det var på något sätt klart att du nu också skulle blanda dig i och återigen låtsas att du skulle betrakta saker och ting här objektivt...
Jag kan ha fel på datumet med några dagar. Låt det vara den 9 maj för domstolsbeslutet och den 15 maj för fotot med CJs mamma. Men vi pratar ändå om 6 (i ord sex!) dagar som det tog, och INTE 2 månader.
Ni försöker nu försköna hennes uttalande, att hon inte menade det så. Men hon sa vad hon sa. Och jag hävdar att det var medvetet uttryckt så. Och oavsett hur man ser på det, kommer alla som inte har följt historien att genom hennes ordval förstå att hon INTE fick passet EFTER domstolsbeslutet och DÄREFTER var ”hemlös” i två månader.
Jag kan förstå din tolkning av C:s formulering. Men jag tolkar det inte så.
Utskrift från intervjun. Programledaren Nana frågar "hur lång tid tog allt det där..?":
Nana:
"- Well done. How long did all that take you to do?"
C:
"- Well, the court case itself was three days, and then you have to wait for the decision, which took a couple of weeks.
That’s the other thing about the Haag convention is, it’s meant to happen very quickly. That’s the hole point of it.
So, we got the decision very quickly.
And then we had the court decision to get back to the UK, but we weren’t given the passports, to head back.
So, I was then kind of left homeless for, about two months - in Sweden. With the kids.
And, you know, I don’t have a house there, I don’t have a car there so - I was staying on people’s sofas, Airbnbs, like.. hotels, hostels (skratt) - you know - just trying to get by.
So, It took about three months, really, to get them home and then .."
(Programledaren avbryter och börjar fråga om Holly Oaks... )
Jag tycker man kan tolka C:s svar om två samt tre månader som att det är en beskrivning av större intervaller än bara just tiden mellan tingsrättens dom 9 maj och återkomsten till UK den 15 maj. Men förstår att det också går att tolka mer bokstavs-noga.
Citat:
Och när det gäller passet.
Såvida inte du eller någon annan verkligen VET när C fick barnens pass så blir det spekulation.
Min spekulation: C kan ha fått passen när hovrätten den 13 maj meddelade avslag på inhibitionsyrkandet eller när hovrätten den 15 maj meddelade det slutliga beslutet.
MZ ska ha uppgett i hemvist-processen att om hovrätten i sak beslutat att barnen skulle återföras till UK så skulle han inte motsätta sig det.
Det är inte känt hur sen MZ agerade när hovrätten beslutade att inte bevilja PT men möjligen skulle MZ:s utfästelse till hovrätten kunna tolkas som att MZ till slut överlämnade passen.
Men jag har ju faktiskt ingen aning om vilka pass-handlingar som användes när C reste tillbaks med barnen till UK. Man kan väl inte utesluta möjligheten att C ansökte om pass på Storbritanniens ambassad i Sverige. Kan inte de brittiska passreglerna för barn, vet inte om det krävs, likt i Sverige, att bägge vårdnadshavare måste underteckna ansökan.
Kanske framkommer det längre fram uppgifter om passen i tvisten om skilsmässan, underhåll mm. Men det beror nog på om den svenska tingsrätten kommer förklara sig behörig i frågan om vårdnad.
Annars kanske vårdnadsfrågan prövas enligt engelsk lag, utan särskilt mycket insyn för allmänheten.
Senast redigerad av 12.Steg 2025-08-27 kl. 12:47.
Kort J A, som den mest självklara sak i världen. Hon kan väl inte använda någon av dem men plocka ihop speciellt om ett tv team kommer. 2025 hjälps man åt med allt även renovering. Hon stod bredvid som vanligt och utsätter sina barn för fara och hennes man som hon älskar att förnedra.
Han kanske tycker om det? Det går ju rykten om hans sexliv. Mer troligt är väl dock att ditt "älskar att förnedra", bara existerar i din hjärna.
Däremot är det förstås så att man hjälper varandra, och alla vuxna har ett ansvar för att se till så att barnen inte råkar illa ut. Nu har jag inte sett programmet, så jag kan inte uttala mig.
Men om man funderar över en fördelning av börda så är det väl självklart att man inte måste dela 50-50 på allt man gör. Det går inte heller dubbelt så snabbt att handla eller tvätta, bara för att man är två, så ur tidssynpunkt kan det vara bättre att inte göra saker tillsammans.
Jag kan förstå din tolkning av C:s formulering. Men jag tolkar det inte så.
Utskrift från intervjun. Programledaren Nana frågar "hur lång tid tog allt det där..?":
Nana:
"- Well done. How long did all that take you to do?"
C:
"- Well, the court case itself was three days, and then you have to wait for the decision, which took a couple of weeks.
That’s the other thing about the Haag convention is, it’s meant to happen very quickly. That’s the hole point of it.
So, we got the decision very quickly.
And then we had the court decision to get back to the UK, but we weren’t given the passports, to head back.
So, I was then kind of left homeless for, about two months - in Sweden. With the kids.
And, you know, I don’t have a house there, I don’t have a car there so - I was staying on people’s sofas, Airbnbs, like.. hotels, hostels (skratt) - you know - just trying to get by.
So, It took about three months, really, to get them home and then .."
(Programledaren avbryter och börjar fråga om Holly Oaks... )
Jag tycker man kan tolka C:s svar om två samt tre månader som att det är en beskrivning av större intervaller än bara just tiden mellan tingsrättens dom 9 maj och återkomsten till UK den 15 maj. Men förstår att det också går att tolka mer bokstavs-noga.
Såvida inte du eller någon annan verkligen VET när C fick barnens pass så blir det spekulation.
Min spekulation: C kan ha fått passen när hovrätten den 13 maj meddelade avslag på inhibitionsyrkandet eller när hovrätten den 15 maj meddelade det slutliga beslutet.
MZ ska ha uppgett i hemvist-processen att om hovrätten i sak beslutat att barnen skulle återföras till UK så skulle han inte motsätta sig det.
Det är inte känt hur sen MZ agerade när hovrätten beslutade att inte bevilja PT men möjligen skulle MZ:s utfästelse till hovrätten kunna tolkas som att MZ till slut överlämnade passen.
Men jag har ju faktiskt ingen aning om vilka pass-handlingar som användes när C reste tillbaks med barnen till UK. Man kan väl inte utesluta möjligheten att C ansökte om pass på Storbritanniens ambassad i Sverige. Kan inte de brittiska passreglerna för barn, vet inte om det krävs, likt i Sverige, att bägge vårdnadshavare måste underteckna ansökan.
Kanske framkommer det längre fram uppgifter om passen i tvisten om skilsmässan, underhåll mm. Men det beror nog på om den svenska tingsrätten kommer förklara sig behörig i frågan om vårdnad.
Annars kanske vårdnadsfrågan prövas enligt engelsk lag, utan särskilt mycket insyn för allmänheten.
Tack för din utförliga redovisning. Jag delar din bild av vad som sades i en inte allt för strukturerad intervju, det var ju inte heller tänkt att användas som underlag vid en rättegång. Vi vet att processen tog nästan tre månader.
Domstolen tog inte ställning till passen, det var inte heller problemet. Det är därför första punkten i tingsrättens dom lyder:
Citat:
X.x och x.x ska överflyttas till Ciara Zelmerlöw. X och X ska hämtas genom polismyndighetens försorg och överlämnas till Ciara Zelmerlöw.
Det är väl underförstått att både passen och barnen skulle överlämnas genom polismyndighetens försorg och domen tyder på att både pass och barn undanhölls av MånsPetter. Det är anledningen till att jag karakteriserar hans handlande som en ren kidnappning. Han fick dessutom hjälp av socialtjänsten i Staffanstorp med det.
Tack för din utförliga redovisning. Jag delar din bild av vad som sades i en inte allt för strukturerad intervju, det var ju inte heller tänkt att användas som underlag vid en rättegång. Vi vet att processen tog nästan tre månader.
Domstolen tog inte ställning till passen, det var inte heller problemet. Det är därför första punkten i tingsrättens dom lyder:
Citat:
X.x och x.x ska överflyttas till Ciara Zelmerlöw. X och X ska hämtas genom polismyndighetens försorg och överlämnas till Ciara Zelmerlöw.
Det är väl underförstått att både passen och barnen skulle överlämnas genom polismyndighetens försorg
Det borde ha gått till så. Att både barn och pass överlämnades.
Enligt en dagboksanteckning har polisen i Lund uppgett att verkställigheten - dvs överföring av barn - skedde den 9 maj. Vet inte om den uppgiften är korrekt. Tycker mig se en del motstridiga uppgifter. Men det är kanske inte så viktigt egentligen. Och det kan ju klarna längre fram.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
och domen tyder på att både pass och barn undanhölls av MånsPetter. Det är anledningen till att jag karakteriserar hans handlande som en ren kidnappning. Han fick dessutom hjälp av socialtjänsten i Staffanstorp med det.
Undrar om det sker någon granskning av socialtjänstens hantering.
Edit:
Angående att "det borde ha gått till så. Att både barn och pass överlämnades."
I intervjun uppger C:
"And then we had the court decision to get back to the UK, but we weren’t given the passports, to head back."
Möjligt scenario (spekulation):
- Överlämnades barnen först (9 maj)?
- Väntade därefter MZ tills hovrättens slutliga beslut den 15 maj innan också passen överlämnades?
Senast redigerad av 12.Steg 2025-08-27 kl. 16:36.
Anledning: Tillägg i spoiler
Det förstod vi alla direkt men det är töntigt och hela tiden för att Måns skall reagera. Hon ger sig inte. Hon kommer fortsätta i alla tider precis som hon pratar om sin 1,5 -åriga medverkan i Hollyoaks som i n g e n kommer ihåg.
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det var väl rädslan för polisen som avgjorde att han gav tillbaka passen?
Han återlämnade aldrig passen och vägrade att lämna över dem. Efter att båda hans överklaganden misslyckats annullerades passen och nödpassen utfärdades
Han återlämnade aldrig passen och vägrade att lämna över dem. Efter att båda hans överklaganden misslyckats annullerades passen och nödpassen utfärdades
Det är ett sjukligt beteende och riktigt allvarligt. Borde ha uppmärksammats mer så folk fattar hur galen han är.
Har du något bevis på att Ciara har sagt att pojkarna aldrig har frågat efter nannyn eller försöker du skapa en trådsanning?
Fråga *SteelFlint som påstod det.
När jag frågade om inte MZ och Lauren kunde få låna lght i Uk för att träffa pojkarna.
Och så lade jag till "För pojkarna vill nog också träffa Lauren".
Det var frågor till SteelFlint. Läser du ej tråden?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-27 kl. 18:08.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!