Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-16, 16:25
  #1
Medlem
Jag var på konsultation hos en klinik som heter "Laser & Estetik" för att se om dom kunde göra något åt mina bristningar.

http://www.laserestetik.se/laser.asp...HUDBRISTNINGAR

Intrycket jag fick var att de var ett par riktiga skojare. Dom kunde knappt svenska och hade sin "klinik" eller vad man ska kalla det i en lägenhetsliknande byggnad. Själva undersökningen på 5 min kostade 360 spänn.

Dom hade däremot massa apparater och han förklarade hur det skulle gå till. Om jag ville betala för en behandling med sk. grön laser, skulle det kosta.. 3-4000 om jag inte minns helt fel. Det beror helt på hur stora bristningar man har osv.

Finns det någon här som kanske genomgått en behandling och kan berätta om det hjälpte?
Citera
2007-12-16, 16:26
  #2
Medlem
coqs avatar
Hur pass "allvarliga" är dina bristningar egentligen? Bild?
Citera
2007-12-17, 01:41
  #3
Medlem
Jag är säker på att ingen bryr sig om mina bristningar, men folk lägger ju helt klart märke till dem. Så mycket vet jag.

Men egentligen handlar inte om vad andra tycker, jag försöker att inte bry mig. Ibland känns det som att man blir avundsjuk på snubbar som har bäbishud över hela kroppen. Det är inte snyggt att ha ärr överallt, och jag har väldigt lätt att få ärr för minsta lilla jack dessutom. Tyckte det var häftigt med ärr när jag var yngre dock. Har svårt att visa mig på badstrand eller i badhus t ex. Så för mig skulle det göra mycket att få bort dem. (Inte visat mig offentligt i bar överkropp sen jag var 16-17, förutom under gymnasiet och lumpen, om det nu räknas som offentligt.)

Jag kan inte och vill inte heller visa bild, men jag kan beskriva det som att jag har handgranatsplitter över större delen av överkroppen.
Citera
2007-12-17, 02:34
  #4
Avstängd
rollebolles avatar
Vart har du dina bristningar? Om det bara är runt armarna = orka bry sig? Lol.
Citera
2007-12-17, 02:36
  #5
Avstängd
Legionvasas avatar
Finns en olja som kvinnor använder som väntar barn.
Den är bland de bättre
Citera
2007-12-17, 02:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Vart har du dina bristningar? Om det bara är runt armarna = orka bry sig? Lol.
Nu blir jag nästan besviken på dig rollebolle Jag skrev ju att det rör sig om större delen av överkroppen. Dvs främre axlar ner på bröstmusklerna, diagonala streck på baksida axlar, vid biceps på insidan, triceps, trapsen, ländryggen (fast från att jag växt på längden) och lite på låren.

Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Finns en olja som kvinnor använder som väntar barn.
Den är bland de bättre
Det håller inte att smörja in sig som en smygbög, dessutom hjälper det inte när man väl redan har bristningar. De man har försvinner inte för att man smörjer in sig, dock kan det förebygga nybildningar.
Citera
2007-12-17, 03:19
  #7
Medlem
calibrishs avatar
Jag har själv bristningar och det är väldigt jobbigt, blir ledsen varje gång jag ser dem i spegeln, så ja, förstår om du vill att dem skall försvinna. De som inte har vettiga svar kan stänga igen kakhålet!
Citera
2007-12-17, 18:56
  #8
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantning
Calibrish jag tror han ångrar vad han skrev såhär dagen efter, man ska inte snacka om saker man inte vet. Han kan aldrig veta hur det är att se ut som ett krigsoffer, eller att i flera år blivit frågad om man blivit torterad i en dödskammare. Personligen har jag haft diskussioner med rollebolle tidigare, och har verkligen trott att han kunde bättre än så här. Jag är besviken.

Jag har också massor av bristningar. Jag förstår dock inte varför det stör sig så mycket. alla tränande individer har bristningar, mer eller mindre. Jag tolka det som att du bara hade några bristningar här och där kring axelpartiet, som sträckte sig en liten bit från bröstet. Det är inte värt att lägga ner tusentals kronor på behandlingar, då man knappast uppnår de resultat som dom förespråkar för.

Kanske bara är jag...
Citera
2007-12-17, 20:33
  #9
Avstängd
Legionvasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantning
Nu blir jag nästan besviken på dig rollebolle Jag skrev ju att det rör sig om större delen av överkroppen. Dvs främre axlar ner på bröstmusklerna, diagonala streck på baksida axlar, vid biceps på insidan, triceps, trapsen, ländryggen (fast från att jag växt på längden) och lite på låren.

Det håller inte att smörja in sig som en smygbög, dessutom hjälper det inte när man väl redan har bristningar. De man har försvinner inte för att man smörjer in sig, dock kan det förebygga nybildningar.


Men vad i helvet frågar du om det finns något man kan göra åt bristningar för då!!!!



För övrigt mitt 1000 inlägg på FB, och det gick givet vis till ett jävla pucko
Citera
2007-12-17, 21:15
  #10
Medlem
MrBettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Men vad i helvet frågar du om det finns något man kan göra åt bristningar för då!!!!



För övrigt mitt 1000 inlägg på FB, och det gick givet vis till ett jävla pucko


Han frågar : Finns det någon här som kanske genomgått en laserbehandling och kan berätta om det hjälpte?"

ditt 1000e inlägg bevisar att du är ett pucko
Citera
2007-12-18, 01:34
  #11
Medlem
Belle de jours avatar
Laser funkar absolut!
men man ska inte hoppas på underverk de första behandlingarna. det tar nåra behandlingar för att man ska se nån större skillnad.
men jag är definitivt nöjd med resultatet det ger.
Citera
2007-12-18, 01:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belle de jour
Laser funkar absolut!
men man ska inte hoppas på underverk de första behandlingarna. det tar nåra behandlingar för att man ska se nån större skillnad.
men jag är definitivt nöjd med resultatet det ger.

Konstruktivt och realistiskt. Jag förväntar mig inga mirakel resultat som vissa verkar tro. Grattis, du är den första i tråden som sagt något On topic.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback