Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-10, 20:14
  #133
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warzius
Driver du? Båda Zelda-spelen, Banjo-Kazooie och Banjo-Tooie var bättre.
För att inte nämna tidernas bästa partyspel, och det i mitt tycke bästa spelet till N64, Mario Kart 64. Ingen av uppföljarna kommer ens i närheten av samma underhållningsvärde.
Citera
2008-05-10, 23:50
  #134
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warzius
Driver du? Båda Zelda-spelen, Banjo-Kazooie och Banjo-Tooie var bättre.

Nu har jag inte testat dem (Banjo-Kazooie och Banjo-Tooie). Zelda är bra men sedan finns det knappt några spel till den konsollen som är bra. Dessutom så var spelen snordyra.
__________________
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-05-10 kl. 23:52.
Citera
2008-05-11, 00:08
  #135
Avstängd
AmandaPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
För att inte nämna tidernas bästa partyspel, och det i mitt tycke bästa spelet till N64, Mario Kart 64. Ingen av uppföljarna kommer ens i närheten av samma underhållningsvärde.

Banorna i Mario Kart 64 är rena sömnpillren. Stora, breda och löjligt förlåtande. Dessutom är det oftast tur och tillfälligheter som avgör vem som vinner loppen. Det är omöjligt att få någon större ledning i loppen oavsett hur skicklig man är eftersom datorn fuskar hela tiden. Tacka vet jag orginalet till snes, där är det skicklighet och millimeterprecision i kurvorna som ger framgång.
Citera
2008-05-16, 03:18
  #136
Medlem
BigFatCones avatar
jag har funderat lite på en sak.. i dagsläget kostar flashminnen i stort sett ingenting så borde egentligen inte cartridgeformatet göra storstilad comeback egentligen? som nån tog upp var den absolut största nackdelen med kasseter att det var kasst med minne på dom; i dagsläget är det som sagt inget problem.. vad rymmer en BD-skiva, 9 GB typ?

egentligen borde det kosta så mkt mer att släppa nån form av minnesmodul på 9 GB med ett spel istället för en relativt ömtålig skiva.. med tanke på vad ett spel kostar i dag dessutom..

men nu har jag bara spånat lite.. on topic så kan jag inte komma på nån konsoll som jag direkt har ogillat.. när konsollkriget var som hårdast så var lika mkt segafanboy som nintendofanboy..

delar av den här tråden påminner för övrigt om hårdrockare vs synthare och är ganska pinsam.. varför hata när man kan älska?
Citera
2008-05-16, 13:10
  #137
Avstängd
craxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
vad rymmer en BD-skiva, 9 GB typ?
Nu vet jag inte vilken sten du krypt fram ifrån... men BluRay-skivor i SL-format rymmer ca 25GB och i DL-format ca 50GB. En DL DVD rymmer däremot ca 9GB.

Sen så tänker jag inte basha någon konsol här (ja, det skulle väl vara N64:an bara för att) utan istället berätta om hur underbar mina Sega Master System-konsoler (ja, det ska vara plural.. äger i dagsläget 3st) och tillsammans med mina 70+ spel så kan man verkligen avnjuta många timmar...

Men om man gillar grå lådor, och att blåsa sig blå i ansiktet när man ska spela spel så är säkert NES en rolig enhet med
Har dock aldrig varit mycket för de spel som kom till NES heller, tyckte de flesta var rätt barnsliga (SMB, Kirby osv).

Annars har jag gillat alla konsoler tror jag... alla polare hade olika så det var aldrig några motsättningar där heller... Var snarare bara roligt att testa lite annat ibland... Men som sagt NES och N64 föll mig aldrig i smaken.
Citera
2008-05-16, 14:11
  #138
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crax
Men om man gillar grå lådor, och att blåsa sig blå i ansiktet när man ska spela spel så är säkert NES en rolig enhet med
Har dock aldrig varit mycket för de spel som kom till NES heller, tyckte de flesta var rätt barnsliga (SMB, Kirby osv).
Om sanningen ska fram så har gamla Master System-spel också ofta problem med kontaktytorna även om det inte är i närheten av NES. Största nackdelen med MS är dock att pausknappen sitter på konsolen och inte på handkontrollerna.
Citera
2008-05-16, 16:17
  #139
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
jag har funderat lite på en sak.. i dagsläget kostar flashminnen i stort sett ingenting så borde egentligen inte cartridgeformatet göra storstilad comeback egentligen? som nån tog upp var den absolut största nackdelen med kasseter att det var kasst med minne på dom; i dagsläget är det som sagt inget problem.. vad rymmer en BD-skiva, 9 GB typ?

egentligen borde det kosta så mkt mer att släppa nån form av minnesmodul på 9 GB med ett spel istället för en relativt ömtålig skiva.. med tanke på vad ett spel kostar i dag dessutom..

Tja, en Dual-Layered DVD-skiva (som rymmer tyo 9 Gig) kostar vaddå? 10-20 spänn?
Kollade lite snabbt på prisjakt.nu efter "Memory Stick" och de som rymmer 8 gig kostar som minst runt 300 spänn..
Naturligtvis är det dyrare för privatpersoner än stora spelföretag, men det måste väl i alla fall lägga till någon onödig 50-lapp på priset?
Sen tycker jag knappast skivor är överdrivet ömtåliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Om sanningen ska fram så har gamla Master System-spel också ofta problem med kontaktytorna även om det inte är i närheten av NES. Största nackdelen med MS är dock att pausknappen sitter på konsolen och inte på handkontrollerna.

Jag tycker det var lite charmigt. Särskilt då jag ägde en Mega Drive med en MasterSystem-adapter och istället för att utnyttja en av de knapparna på Mega Drive-kontrollen som inte användes av MS-spelen så satt pause-knappen på själva adaptern.
Citera
2008-05-16, 21:12
  #140
Medlem
Impulse202s avatar
Kan inte säga något precis, gillar alla konsoler.. Har alltid gjort.
Men viss reseravtion mot 360, eftersom man ska kunna använda det man köpt utan först ta på sig sidenhandskar så inget går isönder..
Eller föresten, man kan inte starta den alls, för då får man rrod.. Och skulle man starta den så stoppa ALDRIG i en skiva, för då förstör man skivan.

Måste nog säga 360 ändå
Citera
2008-05-16, 22:15
  #141
Avstängd
craxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Om sanningen ska fram så har gamla Master System-spel också ofta problem med kontaktytorna även om det inte är i närheten av NES. Största nackdelen med MS är dock att pausknappen sitter på konsolen och inte på handkontrollerna.
Du får nog ge din definition av ofta isf, samtliga av mina spel fungerar och har alltid fungerat felfritt. Hade lite problem med en av mina gamla konsoler, men det hade en logisk förklaring nämligen att jag råkade spilla ut ett glas coca cola över hela maskinen men de tre som jag har nu funkar prima som sagt.

Ja att pausknappen inte sitter i handkontrollen kan man väl se som ett litet minus.. men om man inte har tummen mitt i handen så kan man lätt modda om kontrollen med en paus-knapp... det är nämligen så att om man lyckas trycka höger och vänster samtidigt (vilket är omöjligt med styrplattan) så aktiverar man pausläget på kontrollen... så en liten switch och en lödkolv så fixar man det
Citera
2008-05-18, 13:07
  #142
Medlem
TokyoBarns avatar
Xbox - Därför att det är så sjukt överskattat, ber man någon nämna en bra titel så säger dom halo 1/2/3 elr något annat skitspel, varför är halo så speciellt? Jag förstår dom som aldrig lirat golden eye till 64, Quake 3 till pc m,m, Men att säga att halo är bättre än alla andra spel är bara skitsnack!

Nintendo Wii - Det är kul dom första timmarna, sedan sitter du och funderar på hur kass processor wii:n egentligen har och önskar att du ägde en playstation 3 istället
Citera
2008-05-18, 21:04
  #143
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Xbox - Därför att det är så sjukt överskattat, ber man någon nämna en bra titel så säger dom halo 1/2/3 elr något annat skitspel, varför är halo så speciellt? Jag förstår dom som aldrig lirat golden eye till 64, Quake 3 till pc m,m, Men att säga att halo är bättre än alla andra spel är bara skitsnack!

Ninja Gaiden
Knights of the Old Republic
The Chronicles of Riddick
Oddworld: Stranger's Wrath
Breakdown
Plus massor av multiplatformsspel som fungerar bättre på Xboxen än PS2/GCN.

Jag avskydde också Xbox innan jag ägde en. Nu är det den som används mest, särskillt då jag börjat tröttna på Japanska spel.
Citera
2008-05-24, 01:37
  #144
Medlem
marcusns avatar
hmm

jag hatade aldrig någon konsoll. däremot var min commodore 64 grym.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback