Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-11, 14:35
  #661
Medlem
Delta64s avatar
Jag har äntligen knäckt en gåta som går många år tillbaka. För sex år sedan, efter lång tids plågsam glömska, gjorde jag denna förtäckta efterlysning här i tråden:
Citat:
Ett av mina favoriter som barn var ett Phoenix-liknande spel som jag återkom till ofta. En annorlunda sak mot Phoenix var att skeppen (eller gubbar från skeppen) kunde "landa" nedanför nivån där ens eget skepp rör sig, och hugga en underifrån med spjut eller liknande! Detta spel stod bredvid entrén i en bensinmack/butik längs med någon av våra större motorleder.
Nyligen kollade jag en YT-video som går igenom arkadtillverkaren Irems produktion, och i början dök det helt oanmält upp, spelet som gjorde så starkt intryck i unga år: Uniwar S, från 1980! Så skönt, jag sover nu mycket bättre om nätterna.
Citera
2020-12-12, 20:05
  #662
Medlem
Gosifs avatar
det var prince of persia eller fotboll manager 91 lr nåt
Citera
2021-01-17, 00:33
  #663
Medlem
tomatlarss avatar
Om jag inte mins fel så var Kid Icarus till nes det första spel jag såg tror det var syrran som spelade.
Citera
2021-01-17, 00:43
  #664
Medlem
Tvonds avatar
PONG var det första jag såg och spelade på Atari någon gång på 70 talet. Satt en hel sommar och sköt bollen mellan oss på pojkrummet
Citera
2021-02-22, 11:21
  #665
Medlem
kvertys avatar
Första datorspelet var nog shufflepuck på skolans Mac Classic. Såg även Wolfenstein 3D hos en kompis på tidigt 90-tal vilket var jävligt fascinerande att se 3D, SS-soldater och naziflaggor överallt, ville komma dit och spela varje dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback