Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-15, 11:15
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ni är väldigt många här som tycks ha följt Sven Wollters politiskt höga röst under många av de sista av hans levnadsår. Han tycks ha varit mycket aktiv under 10-talet, vilket gick mig förbi.
Också all er kritik gick mig förbi. Han var röd, jag vet.
Men nu när Sven Wollter är död pga att hans hjärta slutade slå, ja då vet kritiken inga gränser.
Oväntat drev från er som sitter i ert mörker och föraktar.

Vila i frid säger jag till Skådespelaren och Människan
Sven Wollter.


Det som hände under 10-talet var väl att det ställdes kritiska frågor under intervjuer. Han fick en chans att nyansera sig, men gjorde inte det.

https://www.svtplay.se/video/2549680...ng-6-avsnitt-6

Här diskuteras Nordkorea.

Det är skillnad att vara röd och röd. Han framstår som en mysfarbror, kanske han var förd bakom ljuset av diktaturen. Men märkligt är det hela.

Jag har verkligen kritiserat er kommunister, proggen och 68-vänstern hela mitt liv. Vilken tragisk kulturelit vi har i landet.
Citera
2020-11-15, 19:27
  #530
Medlem
Isnatts avatar
Kollar igenom Raskens.
Hans röst där är i det närmaste helt normalt emedan jag uppfattade den som väldigt skorvig dom enaste åren, som att lungorna var gjorda av plåt.
Varför blev röstens hans som den blev? Rökare kan ju få en viss heshet men den var inte sån.
Citera
2020-11-15, 19:46
  #531
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kollar igenom Raskens.
Hans röst där är i det närmaste helt normalt emedan jag uppfattade den som väldigt skorvig dom enaste åren, som att lungorna var gjorda av plåt.
Varför blev röstens hans som den blev? Rökare kan ju få en viss heshet men den var inte sån.
Han hade KOL.
Citera
2020-11-27, 14:06
  #532
Medlem
Zaedrewss avatar
Hans son Karl Seldahl har nu uttalat sig om varför han var i Stockholm. Det var för att han var arbetsnarkoman. Han var där för en ny säsong av Mäklarna. Ingen av dom hade några symptom men han bodde där och de visste inte hur han smittades om det var av dom eller på flyget. Om han hade bestämt sig för något och det var jobb på G gick det inte att hindra honom.

Han symboliserade detta med när hans mamma gick bort så hade Wollter föreställning samma dag och ställde inte in. Arbetsnarkoman utan dess like med andra ord.
Citera
2020-11-27, 15:58
  #533
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hans son Karl Seldahl har nu uttalat sig om varför han var i Stockholm. Det var för att han var arbetsnarkoman. Han var där för en ny säsong av Mäklarna. Ingen av dom hade några symptom men han bodde där och de visste inte hur han smittades om det var av dom eller på flyget. Om han hade bestämt sig för något och det var jobb på G gick det inte att hindra honom.

Han symboliserade detta med när hans mamma gick bort så hade Wollter föreställning samma dag och ställde inte in. Arbetsnarkoman utan dess like med andra ord.

Uttalade sig inte Sven Wollter om att han blev smittad när någon familjemedlem testat positivt samma dag som han kom dit? Att de försökte hålla avstånd osv. Eller så har jag drömt det, för så verkar det alltså inte vara enligt sonen.

Hittade det:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ad-i-stockholm
Citera
2020-11-27, 16:02
  #534
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Uttalade sig inte Sven Wollter om att han blev smittad när någon familjemedlem testat positivt samma dag som han kom dit? Att de försökte hålla avstånd osv. Eller så har jag drömt det, för så verkar det alltså inte vara enligt sonen.

Nej han sa väl inte exakt så. Det var att han kom dit till sonens familj och först efter han trampat genom dörren fick han reda på att någon där hade testats. Så var det alltså inte riktigt. Han kunde åkt på skiten redan på flyget, vem vet eller som sonen uttryckte det inget som man någonsin får veta.
Citera
2020-12-12, 16:13
  #535
Medlem
moshans avatar
Träffade honom i våras, han satt på en parkbänk i Luleå och njöt av solen.

Sa något i stil med:
-Vad skönt med sol, nu är det sommar-Vad sa du!? Jag hör så dåligt!-Skönt med sommar sa jag-Ja, haha...skönt med sommar ja

Såg honom på stan bara två dagar innan han gick bort i Luleå.
__________________
Senast redigerad av moshan 2020-12-12 kl. 16:19.
Citera
2021-07-15, 10:27
  #536
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Skrev ”gyncancer”. Flera olika sorter finns. Livmoderhalscancer anses vara r/t till virus, förr ett skäl till att vara någorlunda selektiv med sina partners. Nu vaccinerar man folk...
Livmodercancer är något annat. Kan mycket väl drabba nunnor. Likaså slidcancer, och äggstockscancer.
Viveca drabbades av den första varianten.

Men hur i helvete kan nån man veta att han bär på detta virus? Helt sjukt att skambelägga...
Citera
2022-12-15, 10:53
  #537
Medlem
Uppdaterad 10:39
Publicerad 05:49
https://www.svd.se/a/4oEedo/hollywoo...minering-i-dag

Sven Wollter kan få en Guldbagge efter sin död. Den folkkäre skådespelaren är nominerad för sin sista roll i filmen ”Dag för dag”.
Citera
2023-02-24, 23:46
  #538
Medlem
Ograsts avatar
Kommunisten Sven Wollter hyllade bland annat Josef Stalin, en man som bla orsakade ca 3 miljoners människors död i Ukraina. Märkligt att SW fick fortsätta sin skådespelargärning, trots denna böjelse för diktaturens kreatur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback