Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-06-21, 13:57
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Är inte det sistnämnda det där liret som är ökänt för att vara helt sjukt svårt? Bossar som i princip fyller skärmen med projektiler, etc.

Lite otippat att sånt släpps på Xbox för övrigt :>

De flesta spel från Cave är så där. Men jo, det är Futari som är känt för sin sinnessjuka sista boss.

Mushihimesama Futari: http://www.youtube.com/watch?v=pOil59oRn4k
Espgaluda II: http://www.youtube.com/watch?v=SzfIMgrzfKo

Att de släpps till 360 tycker jag är kul. 360:n är konsolen att äga om man diggar shmups (sett till konsoler den här generationen naturligtvis). Många av dem är dock regionslåsta till Japan.
__________________
Senast redigerad av Taiga 2010-06-21 kl. 13:59.
Citera
2010-06-21, 16:48
  #38
Medlem
Zephyreuss avatar
Herregud: METALSLUG 1-3!!!


Förklaring överflödig..
Citera
2010-06-23, 20:27
  #39
Medlem
RetroPixels avatar
eliminate down till sega megadrive!

bra skit!
Citera
2010-06-23, 21:14
  #40
Medlem
Der_Richters avatar
Black Metal

Tiger Heli

Gigawing

Esp.Ra.De

Border Down

R-Type-serien (speciellt det underskattade Leo)

Einhänder

Cotton-serien (Cute em' up räknas väl?)

Gradius V

194X-serien

Metal Slug

Gunstar Heroes (slår Contra med hästlängder)


Finns många. Min personliga favoritgenre genom tiderna och en stor del av mitt liv
Citera
2010-06-30, 19:38
  #41
Medlem
Gigawing
Silpheed the lost planet
Psyvariar
Raiden
Gradius
Ikaruga
Gunbird
Castle Shikigami
XII Stag

Är dom jag kommer på nu.
Citera
2010-07-04, 19:40
  #42
Medlem
Nemesis1s avatar
Just nu håller jag på och kör Tyrian, som gjorts om till Windows och finns att ladda ner gratis (OpenTyrian)... Skitkul shoot 'em up (alltså ett spel i stil med Space Invaders, Raptor, etc) där man kan köpa en massa roliga vapen till sitt lilla flygplan! Och ens farkost har fem vapenslots, så man kan verkligen orsaka maximal förödelse då man uppgraderat sig en bit...
Citera
2010-07-07, 20:45
  #43
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Just nu håller jag på och kör Tyrian, som gjorts om till Windows och finns att ladda ner gratis (OpenTyrian)... Skitkul shoot 'em up (alltså ett spel i stil med Space Invaders, Raptor, etc) där man kan köpa en massa roliga vapen till sitt lilla flygplan! Och ens farkost har fem vapenslots, så man kan verkligen orsaka maximal förödelse då man uppgraderat sig en bit...

Gillar Raptor så detta kan vara roligt. Har tankat det nu så får hoppas det fungerar bara.

Kan tipsa om emulatorn MAME för de som vill spela arkad shmup's och inte vill investera i dyra Neo-Geo kassetter osv (även om det skulle vara schysst med ett riktigt arkad kabinett).

Någon som vet vad som hände med det svenska shoot 'em up forumet? Tror det var www.shootemup.se.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback