Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-14, 21:06
  #1
Medlem
Jag är 19 år gammal, 1.89m lång och väger 89.5. Vill gå ner till 84 lagom tills nästa fredag, jag äter ca 1300 kcal dag och cyklar från 18:00 - 00:00 på en professionell träningscykel, datorn säger då att jag bränt 4000 kcal (detta efter 6 timmars extremt intensiv träning)

Så baserat på mitt dagsbehov som är 2500 kcal så gör jag av med 1200 kcal (äter bara 1300 kcal) och bränner 4000 kcal på cykeln, alltså förbränner jag 5200 kcal dag.

Jag började i måndags och vägde då 91.5, idag väger jag 89.5...och vågen har stått still i två dagar typ, varför? Varför förlorar jag inte mer vikt, och varför går jag inte ner snabbare än så?

Jag menar, jag är helt slutkörd..och borde väll se resultat? Ett kg fett ligger ju på 7000 kcal, i den takt jag går så borde jag väll gå ner 1.5 kg varannan dag?

men nu har vågen alltså stått stilla sedan onsdags typ.

Jag äter: Oboy med Corn Flakes till frukost (vid 12:00), någon macka vid 15:00 (220 kcal) och sedan snickers vid 18:30 (240 kcal) och två redbull light (20 kcal) och sedan en macka vid 22:00 (220 kcal) ibland käkar jag två snickers...men jag går aldrig över 1300 kcal totalt på en dag.
Citera
2007-12-14, 21:21
  #2
Medlem
Låter konstigt. Men det verkar ju som om du får i dig jävligt mkt snabba kolhydrater/socker under dagarna kanske har med det att göra. Sen tycker jag 1300kcal om dagen för en person som dig verkar sjukt lite?
Citera
2007-12-14, 21:24
  #3
Medlem
bergelins avatar
Men vafan, käka riktig mat. Inte snickers och andra sötsaker som gör att du får insulintoppar..
Ha inte så jävla bråttom heller, väg dig en gång i veckan istället. Du är för besatt av att se resultat på vågen.
Citera
2007-12-14, 21:26
  #4
Medlem
burzajs avatar
Du kan ju inte räkna -7000 kcal som ett kilo fett mindre. Din viktminskning är alldeles för snabb så det är knappast hälsosamt och tar nog till stor del från muskler. Ställer kroppen in sig på svält bevaras fettdepåerna och du kan ju knappast få i dig tillräckligt med näring ens för basalbehoven? 6 timmars intensiv cardio låter helt sjukt.

Handlar det om du ska ner en viktklass i någon tävlingssport eller?

Känns nästan som forumtrollet från Mordor, det här.
Citera
2007-12-14, 21:29
  #5
Medlem
BagareBengts avatar
Du har formodligen bara tappat vätska de första dagarna, och nu står kroppen i både vätskebrist - och svältläge och när du börjar inta mer föda så kommer du bara bli ännu fetare.

Skippa alla dina äckliga kolhydrater - mackorna, oboyen, corn flakesen och snickersen - och få i dig ett par potatisar, lite ägg, något fint kött och drick kopiösa mängder vatten istället.
Håll det till små mängder om du inbillar dig själv att det hjälper.

Cykla max en timma om dagen och sov minst 8 timmar.

Förmodligen kommer du tappa max 3 hg fett till nästa fredag och gå upp 1 kg fett till fredagen efter den så efterbliven du är i det här avseendet, men lycka till.
Citera
2007-12-14, 21:30
  #6
Medlem
von Schmerzs avatar
Det finns tre möjligheter:

1) Du överdriver din insats på cykeln och/eller äter mer än du tror
2) Du har samlat på dig vatten
3) Du har lyckats bryta mot termodynamikens första huvudsats.

Vilken tycker du verkar vara troligast? Väg dig enbart på morgonen (kissa först) och gör det som oftast en gång i veckan.
Citera
2007-12-14, 21:41
  #7
Medlem
spudwishs avatar
Gå ner 5.5kg på en vecka? Lycka till
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback