Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-14, 17:24
  #1
Medlem
dreamlands avatar
tjena nu undrar ja om nån av er kan hjäpa till mig

jag råkade delitA xbmc på min xbox
och så är min cd pajjad till xboxen så den går ej
Så med andra ord går det inte lägga in xbmc på vanliga sättet med cd
så hur gör jag
går det att lägga in från ftp på nåt sätt nån som kan lösningen `?
Citera
2007-12-14, 18:36
  #2
Medlem
dreamlands avatar
Hoppas det är nån som kan nåt om Xbmc !!
för ja tänkte ge bort det till tjejens lille brorsor om ja får igång det !
Citera
2007-12-14, 18:40
  #3
Medlem
realions avatar
jag Ftp:ade alltid över XBMC när jag uppgradera. kommer inte ihåg vart man skulle lägga det men lätt var det...
Citera
2007-12-15, 09:50
  #4
Medlem
Kolla in:
http://forum.psxcare.com/support/

Kanon-forum för xbmc.
Citera
2007-12-15, 09:53
  #5
Medlem
dreamlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermaster
Kolla in:
http://forum.psxcare.com/support/

Kanon-forum för xbmc.

tack ska görA det
Citera
2007-12-15, 15:28
  #6
Moderator
Falukropps avatar
Har du Avalaunch, Unleashx eller nåt annat dashboard med ftpserver så kan du ju alltid starta upp nåt av dem och ftp:a in och slänga på xbmc igen. Angående vart man ska lägga xbmc, jag har det liggande rätt på C-driven i en katalog där. Ska du köra xbox live kanske det inte är en så god ide dock, lägg den i såna fall på en annan partition.

Har du nån polare som har en xbox kan du ju trycka i din hårddisk i denna och köra över xbmc från skiva till disken.

Det kan ju vara värt och kolla om nån knapprat ihop fatx-drivrutiner för windows om inget av ovanstående alternativ funkar.


[edit]
Ett tips till nästa gång, gör en backupkopia av xbmc. Har alltid en extra kopia liggande på disken, har moddat min bios så den bootar backupen om den inte hittar den första kopian. Har dessutom en extra bios i en annan bank som bootar backupen som default.
Förvisso är det mestadels för att jag kör xbmc som dashboard, och det vore surt om konfigurationen ballade ur eller nåt sånt. Vill ha nåt att falla tillbaks på om nåt oförutsett händer..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback