Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-06, 12:30
  #37
Medlem
Det finns ju någon film som är ganska bra, den handlar om folk som kommer till en plats efter man har dött, men man kan bara komma dit om man begått självmord.

Någon som vet vilken jag snackar om?
Citera
2013-01-06, 12:36
  #38
Medlem
anaalixs avatar
Prozac Nation bör väl nämnas när det kommer till depression. Annars är The Bridge, som blivit nämnd innan, en jättebra dokumentär. Finns på Youtube.
Citera
2016-11-27, 07:22
  #39
Medlem
Film om självmord

Hej

Vilka drama om självmord rekommenderar ni? Nämn gärna någon som finns på Netflix. Såg nyss seven pounds.

Tack
Citera
2016-11-27, 07:23
  #40
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
Hej

Vilka drama om självmord rekommenderar ni? Nämn gärna någon som finns på Netflix. Såg nyss seven pounds.

Tack


Finns en video som kallas för ''Japanska självmordsskogen'' på youtube kanalen Vice.
Citera
2016-11-27, 08:37
  #41
Medlem
Dodobiirdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Finns en video som kallas för ''Japanska självmordsskogen'' på youtube kanalen Vice.

Den är ganska bra faktiskt, sett två gånger.

Folk verkar gilla "Golden Gate" eller vad den hette. Handlar om självmorden ifrån den kända bron i San Francisco.
Citera
2016-11-27, 09:40
  #42
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
Hej

Vilka drama om självmord rekommenderar ni? Nämn gärna någon som finns på Netflix. Såg nyss seven pounds.

Tack

Ingen aning om den finns på Netflix, men rekommenderar Seul Contre Tous av Gaspar Noé
Citera
2016-11-27, 18:47
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Finns en video som kallas för ''Japanska självmordsskogen'' på youtube kanalen Vice.

Citat:
Ursprungligen postat av Dodobiirdz
Den är ganska bra faktiskt, sett två gånger.

Folk verkar gilla "Golden Gate" eller vad den hette. Handlar om självmorden ifrån den kända bron i San Francisco.
Tänkte då teater och inte dokumentärer, men tack ändå.
Citera
2016-11-27, 18:48
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Ingen aning om den finns på Netflix, men rekommenderar Seul Contre Tous av Gaspar Noé
Får kolla på den.
Citera
2016-11-30, 03:39
  #45
Medlem
Bump
Citera
2016-11-30, 05:48
  #46
Medlem
Moments avatar
31 augusti
Citera
2017-06-06, 21:33
  #47
Medlem
BumbleBIIs avatar
Prayers for Bobby. Sjukt tragisk film.

http://www.imdb.com/title/tt1073510/?ref_=nv_sr_1
Citera
2022-12-07, 16:59
  #48
Medlem
Hasse Ekman's Flickan och hyacinter (1950) är ett väldigt bra baklänges pusselläggande kring en kvinnas tragiska öde. En av dom mest uppmärksammade filmerna det året i Sverige, och även en av dom allra första svenska filmerna på det tema dom avslöjas i slutet som anledningen, vilket gör den väldigt aktuell sett till vad för historier som ofta får stor fokus i nutidens enligt vissa agendasättande västerländska filmindustri. Ligger uppe på SVTPlay t.o.m Söndag 11 Dec.

http://www.svtplay.se/video/35829585...-och-hyacinter
www.imdb.com/title/tt0042466/
http://www.svenskfilmdatabas.se/sv/i...lm&itemid=4297


En annan film på trådens tema är franska Projection privée/Privat föreställning (1973) utav François Leterrier, finns på Netflix. Den har jag däremot inte hunnit se själv ännu, men den ska solklart ses. Aldrig visad på svensk bio eller TV enligt vad jag kan se, så jag funderar lite på vart den svenska titeln kommer ifrån? Kan det vara Netflix som har hittat på den för dom med svenska profiler, för på den engelska jag använder har den fransk.

www.netflix.com/se-en/title/81441873
www.imdb.com/title/tt0070566/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback