Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-12, 21:28
Medlem
Tjena!
Jag har ett prbolem då jag streamar video över nätet med WMP9
När jag kollar på video så får jag typ 3olika färger bara... grön lila och blå typ.

Någon som har liknande problem, och vad kan lösa detta?
Väldigt tacksam för svar!

//Nicklas!
Citera
2007-12-13, 02:29
Medlem
Fittsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickee
Tjena!
Jag har ett prbolem då jag streamar video över nätet med WMP9
När jag kollar på video så får jag typ 3olika färger bara... grön lila och blå typ.

Någon som har liknande problem, och vad kan lösa detta?
Väldigt tacksam för svar!

//Nicklas!
Prova uppdatera, WMP9 är gammalt. Installera om.
Annars, använd andra program för att streama. WMP är inte bra.
Citera
2007-12-16, 20:39
Medlem
keken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsnopp
Prova uppdatera, WMP9 är gammalt. Installera om.
Annars, använd andra program för att streama. WMP är inte bra.

Jag har WMP11 men har samma problem.
Har för mig att det bara är nån enkel inställning, ingen som vet?

edit: jag hittade själv...Du använder antagligen Windows Mediaspelare 10. Fenomenet uppstår när du tittar på en sändning som är anpassad för bredband och har variationer i din internetanslutning. Mediaspelaren försöker då växla ner till sändningen anpassad för modem och där uppstår felet. Enligt Microsoft kan man prova att avaktivera hårdvauaccelerationen i Windows Mediaspelaren. Klicka på menyn Verktyg och välj Alternativ. Där väljer du fliken Prestanda. Nu kan du stänga av hårdvaruaccelerationen med reglaget som finns under rubriken Hårdvaruacceleration.

sen funka det klockrent:-)
Citera
2007-12-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keken1
Jag har WMP11 men har samma problem.
Har för mig att det bara är nån enkel inställning, ingen som vet?

edit: jag hittade själv...Du använder antagligen Windows Mediaspelare 10. Fenomenet uppstår när du tittar på en sändning som är anpassad för bredband och har variationer i din internetanslutning. Mediaspelaren försöker då växla ner till sändningen anpassad för modem och där uppstår felet. Enligt Microsoft kan man prova att avaktivera hårdvauaccelerationen i Windows Mediaspelaren. Klicka på menyn Verktyg och välj Alternativ. Där väljer du fliken Prestanda. Nu kan du stänga av hårdvaruaccelerationen med reglaget som finns under rubriken Hårdvaruacceleration.

sen funka det klockrent:-)

TACK! nu fungerar det, kör även med WMP9
Citera
2007-12-22, 10:31
Medlem
Hejsan..

Jag har nått annat skummt problem i WMP11 som gör att på slutet av alla låtar hackar det till lite.. spelar ingen roll vad jag lyssnar på.. vore skönt om nån visste va det va för fel och kunde hjälpa till :-)

Peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in