2007-12-12, 19:15
Medlem
Jo, det e såhär. Jag tror att jag gjorde ett misstag och installerade fel drivrutiner till mitt grafikkort har GeForce 8600 GT. Sen när jag startade om datorn, så funkar datorn som vanligt men inte skärmen, musen och tagentbordet.
Vad ska jag göra?
Om jag ska reseta BOIS, så kmr ju mitt operativsystemet gå bort och jag har windows vista basic OEM. Kan jag fortfarande installera min vista igen, efter när jag har resetat BOIS?
Citera
2007-12-12, 19:20
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PriXxOr
Jo, det e såhär. Jag tror att jag gjorde ett misstag och installerade fel drivrutiner till mitt grafikkort har GeForce 8600 GT. Sen när jag startade om datorn, så funkar datorn som vanligt men inte skärmen, musen och tagentbordet.
Vad ska jag göra?
Om jag ska reseta BOIS, så kmr ju mitt operativsystemet gå bort och jag har windows vista basic OEM. Kan jag fortfarande installera min vista igen, efter när jag har resetat BOIS?

Om du resetar Bios resetar du just Bios, du formaterar inte hårddisken. Står i moderkorts manualen hur du gör om du är osäker.
Citera
2007-12-12, 19:59
Medlem
okej, tack för du har svarat. Men har du nån aning hur jag kan fixa detta utan att reseta BIOS?
Citera
2007-12-12, 20:20
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Ta ur grafikkortet och kör med ditt on-board om du har ett sådant, och sedan ta bort de felaktiga drivrutinerna manuellt
Citera
2007-12-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Om du resetar Bios resetar du just Bios, du formaterar inte hårddisken. Står i moderkorts manualen hur du gör om du är osäker.

jag e lite trögfattad, menar du att alla mina filer kmr fortfarande vara kvaR om jag nu skulle reseta bios?
Citera
2007-12-12, 21:12
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PriXxOr
jag e lite trögfattad, menar du att alla mina filer kmr fortfarande vara kvaR om jag nu skulle reseta bios?

Ja, det skulle bara återställa inställningarna för BIOS till deafult.
Citera
2007-12-13, 00:22
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Ja, det skulle bara återställa inställningarna för BIOS till deafult.

Har du provat felsäkert läge ?
Citera
2007-12-13, 10:16
Medlem
problemet löste sig med att resetta BIOS.
tusen tack till er alla som hjälpte mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in