Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-11, 20:17
  #1
Medlem
Tjenare!

Kopplade in Live idag på min flashade maskin ....Kan ladda hem från marketplace och så men så fort jag skall spela ett spel live så går det inte ..!!?+

Är det så illa att jag är bannad???????
Citera
2007-12-11, 20:51
  #2
Medlem
Jelloblimps avatar
Du behöver "guld"-konto för att spela online, webhallen har det billigaste 12-månaders kortet för Live för tillfället.

Skulle konsolen vara bannad så kan man inte ens ansluta till Live (d.v.s ingen marketplace och dylikt).
Citera
2007-12-11, 21:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Du behöver "guld"-konto för att spela online, webhallen har det billigaste 12-månaders kortet för Live för tillfället.

Skulle konsolen vara bannad så kan man inte ens ansluta till Live (d.v.s ingen marketplace och dylikt).

Ja de vet jag köpte månadsvis från Visa kortet och har ringt Microsoft och dem säger att köpet är genomfört!

Jävligt märkligt! Jag satte ett Demo på nerladdning bara för att veta att jag verkligen var uppkopplad är sen när jag startade spelet så fick jag meddelandet att nerladdningen stoppades precis som jag blir "utkastad" så fort jag kommer in på ett spel..

Får meddelandet Att jag måste logga in på mitt Live konto för att kunna spela Live på Nhl 08!!??

Tacksam för svar!

MVH
Citera
2007-12-11, 21:22
  #4
Medlem
swebarbs avatar
ja din maskin är bannad så att spela på live kan du isf glömma.
Citera
2007-12-11, 21:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja din maskin är bannad så att spela på live kan du isf glömma.


Är du säker på det, Har ju inte fått upp det meddelandet som tidagre visats och jag kan ju ladda hem demos m.m ....Dessutom borde väl dem sagt det på microsoft när jag ringde dit!?

MVH
Citera
2007-12-11, 22:18
  #6
Medlem
Nemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja din maskin är bannad så att spela på live kan du isf glömma.

Kan han komma åt Marketplace är han inte bannad. När man inte kommer åt Live alls, då är man bannad.

Kör ett nätverkstest och kolla sedan på more info på Live eller på Network Connection. Där står det om du är bannad.
Citera
2007-12-11, 22:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neman
Kan han komma åt Marketplace är han inte bannad. När man inte kommer åt Live alls, då är man bannad.

Kör ett nätverkstest och kolla sedan på more info på Live eller på Network Connection. Där står det om du är bannad.


Har kört testet med och det ser bra ut !!!

Det var ju skönt att höra att man inte är bannad iaf

Provade spela live på COD3 med och där kunde jag se tillgängliga spel men kunde inte Joina ..!!!!

Ingen som haft samma problem?

MVH
Citera
2007-12-11, 22:44
  #8
Medlem
notNs avatar
jag har det problemet att jag inte kan Connecta till spel servrar (perfect dark z, halo 3, forza2 osv) och vet inte vad problemet beror på, tror det har med brandvägg att göra. För marketplace & chat osv fungerar fin fint!
Citera
2007-12-11, 22:47
  #9
Medlem
Nemans avatar
Har ni flashade boxar och inte har uppdaterat till iXtreme 1.4, så håll er borta från Live. Ni löper stor risk att bannas.
Citera
2007-12-12, 14:46
  #10
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notN
jag har det problemet att jag inte kan Connecta till spel servrar (perfect dark z, halo 3, forza2 osv) och vet inte vad problemet beror på, tror det har med brandvägg att göra. För marketplace & chat osv fungerar fin fint!

Nat settings.
Citera
2007-12-12, 15:30
  #11
Medlem
wreplai06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Nat settings.

Precis, hade samma problem som du innan jag fixade mina NAT inställningar.
Citera
2007-12-12, 18:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Precis, hade samma problem som du innan jag fixade mina NAT inställningar.


Har upptäckt att det är routern som spökat !

Vart ändrar man NAT inställningarna ??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback