Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-08, 15:10
  #193
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, det är inte lätt att bli gammal men han börjar iaf få samma utseende som Ebbe Carlsson fick innan han dog i AIDS.


Jag tycker att han ser ut som en horsepundare men det betyder ju ingenting.
Citera
2013-09-09, 13:00
  #194
Medlem
psaks avatar
Apropå att någon i tråden undrade hur gamla hans föräldrar var så hörde jag i ett gammalt intervjuprogram att morsan var 43 och farsan 54 när de fick honom.
Citera
2013-09-09, 13:05
  #195
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, det är inte lätt att bli gammal men han börjar iaf få samma utseende som Ebbe Carlsson fick innan han dog i AIDS.

Han har ett långsmalt, lite magert ansikte. Då får man gärna det där utseendet när man börjar krypa upp mot 50 om man inte lägger på gubbhull. Har en kollega med lite samma typ av ansikte i ungefär samma ålder där man också börjar se det där. Han är (såvitt jag vet) kärnfrisk, tränar och lever sunt.
Citera
2014-10-17, 07:52
  #196
Medlem
Citat:
Nyligen tog han och hustrun Marie Svan ut en aktieutdelning på 29,7 miljoner kronor från sitt gemensamma bolag.
Citat:
Gunde och hans hustru Marie Svan, 51, fusionerade förra året (slog samman Expressen anm.) sitt bolag Julfer i Vansbro AB med hustruns bolag - Marie Svan AB.
Citat:
Samtidigt avyttrade man sitt bolag Lokstället i Vansbro AB där man sysslade med individ- och ledarutbildning.
Citat:
Gunde äger 500 aktier och Marie 500 - det betyder att makarna nästan fick 15 miljoner kronor var.

http://www.expressen.se/nyheter/svan...t-30-miljoner/
Citera
2014-11-04, 02:00
  #197
Medlem
Porsennas avatar
Vad gjorde Gunde Svan till en av av världens bästa skidåkare? Hade han bäst teknik eller bäst mental styrka?
Citera
2014-11-04, 09:06
  #198
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Vad gjorde Gunde Svan till en av av världens bästa skidåkare? Hade han bäst teknik eller bäst mental styrka?

Han hade Wassbergs envishet, men oxå en utvecklande ide. Han uppfann en ny stav. Han testade vilka maträtter som var bäst för kroppen etc etc. Tror kombinationen av envishet och utvecklingsglädje var/bar hans framgång
Citera
2014-11-04, 17:12
  #199
Medlem
Vi glömmer hans otroliga fysik.... nog bara Borg, Stenmark, Wilander som ligger på samma nivå som Gunde.

Sedan var Gunde grym rent tekniskt. Nog före sin tid.
Citera
2014-11-04, 18:51
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macca34
Vi glömmer hans otroliga fysik.... nog bara Borg, Stenmark, Wilander som ligger på samma nivå som Gunde.

Sedan var Gunde grym rent tekniskt. Nog före sin tid.
..Långt före den tid då internet kom in i bilden och lät arselet växa till en pompös nivå...
Citera
2016-08-21, 20:04
  #201
Medlem
Skorpion76s avatar
Du har fel, TS! Han är inte ett dugg äcklig! Han är den gosigaste, gulligaste och raraste dalmasen i hela världen!
Citera
2016-09-23, 23:21
  #202
Medlem
Tycker han gått samma öde till mötes som Glenn Hysén. Från aktade idrottsprofiler till kommersiella fåntrattar som älskar rampljuset. Dessa herrar har verkligen kört ner sina namn i botten.

Detta är inget jag kom på ikväll, utan det är en observation som gjorts under längre tid.
Citera
2017-05-14, 10:40
  #203
Medlem
Är det någon som vet vilken adress Gunde hade när han bodde i Göteborg? Det var väll en villa i Björkekärr?
Citera
2017-05-14, 11:01
  #204
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormors-pelargon
Är det någon som vet vilken adress Gunde hade när han bodde i Göteborg? Det var väll en villa i Björkekärr?
Björkekärr stämmer, jag fick fram det då jag Googlade, men adress fann jag inte.

2004-08-26
Sedan första augusti arbetar Gunde Svan heltid med Bingolotto.
Och familjen är på plats i det hyrda färdigmöblerade huset i Björkekärr.

- Underbart att vi slipper släpa ner alla pinaler till Göteborg. Och så är det skönt med närheten till naturen - Skatås och hela Delsjöområdet, förklarar Gunde
.

http://www.bingorama.se/gundes-nya-m...otto-1005.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback