Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-10, 17:34
  #1
Medlem
tänkte se om det var möjligt att sälja autografer och rekvisita från filmer på tradera. Men vad kommer köparen att vilja ha för liksom.. säkerhet att rekvisitan eller autografen faktiskt är äkta. Finns det något bevis som brukar finnas på papper för rekvisita t.ex eller liknande? Isåfall hur ser ett sånt ut?

annars så kanske man bara kan göra ett eget papper som ser seriöst och trovärdigt ut som bekräftar att varan är äkta liksom

vet ni nåt?


alltså, jag har inga autografer eller sånt själv, om det är någon som vill ha en artists autograf så gör jag liksom en själv på ett foto av artisten osv
Citera
2007-12-12, 02:00
  #2
Avstängd
Bizarres avatar
Du får väl förfalska ett Äkthetsbevis, det är väl det som folk kollar efter. http://images.tradera.com/350/55730350_1.jpg
Citera
2007-12-12, 18:11
  #3
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manglarn
tänkte se om det var möjligt att sälja autografer och rekvisita från filmer på tradera. Men vad kommer köparen att vilja ha för liksom.. säkerhet att rekvisitan eller autografen faktiskt är äkta. Finns det något bevis som brukar finnas på papper för rekvisita t.ex eller liknande? Isåfall hur ser ett sånt ut?

annars så kanske man bara kan göra ett eget papper som ser seriöst och trovärdigt ut som bekräftar att varan är äkta liksom

vet ni nåt?


alltså, jag har inga autografer eller sånt själv, om det är någon som vill ha en artists autograf så gör jag liksom en själv på ett foto av artisten osv

Det är precis såna som dig, som får mig att tro att mina två Michael Jackson autografer jag har hemma, är falska. Jag har intyg ifrån en av USA:s största autografjägarbyrå. Men det kanske också är fakeat, man vet ju aldrig. Fick dock punga ut 2000 för båda autograferna. Man får hoppas att jag säljer en av dem för massa pengar, sen om Michael Jackson skulle gå bort. Så kanske jag tjänar in lite! =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback