Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-12, 20:40
  #13
Medlem
Jag har alla tre konsolerna från den senaste generationen och måste säga att 360 idag slår de andra med hästlängder.
I princip alla spel som finns till både 360 och PS3 är bättre på 360. Det finns ett mycket större utbud av spel till 360. Wii är roligt ihop med kompisar som några har sagt här och dessutom är Super Mario Galaxy riktigt trevligt.
Men grafiken, kontrollen, det stora utbudet fantastiska spel och Xbox Live som är ljusår bättre än Playstation Network gör att jag tycker 360 är det givna köpet. Den enda egentliga nackdelen är att 360 låter en hel del. Att man sen dessutom kan köra piratkopierade spel är ännu ett plus för 360.
Citera
2007-12-12, 20:57
  #14
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Om ni överväger en PS2 kan ni ju ta en titt på Xbox, ifall spelen ni vill ha finns till den är det ju ett givet val. Brukar finnas att få tag på för 300-500:- beg, går att mjukvarumodda gratis, kan spela emulatorer, Xbox Media Center etc. Underbar maskin.

Låt gå för mediemöjligheterna men spelmässigt finns det kanske 5 spel som är direkt bra och som inte finns på ps2.

Vilken av de som TS borde köpa är helt beroende på vilka spel du föredrar. Ta en titt på spelen som finns, alla tre har tillräckligt många bra spel för att motivera ett köp (även om Wiis bra spel kan räknas på en hand, men ohhh vilka spel det är).
Citera
2007-12-12, 21:06
  #15
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zulan
Jag har alla tre konsolerna från den senaste generationen och måste säga att 360 idag slår de andra med hästlängder.
I princip alla spel som finns till både 360 och PS3 är bättre på 360. Det finns ett mycket större utbud av spel till 360. Wii är roligt ihop med kompisar som några har sagt här och dessutom är Super Mario Galaxy riktigt trevligt.
Men grafiken, kontrollen, det stora utbudet fantastiska spel och Xbox Live som är ljusår bättre än Playstation Network gör att jag tycker 360 är det givna köpet. Den enda egentliga nackdelen är att 360 låter en hel del. Att man sen dessutom kan köra piratkopierade spel är ännu ett plus för 360.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag är inne på att köpa en Xbox 360 till grabben (och mig) i julklapp.
Ser att det finns lite olika varianter av den. Tänker givetvis chippa den...
Vilken bör jag välja, eller spelar det ingen roll?

http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=61-70-10

Kan du kommentera detta inlägg som jag gjorde i den här tråden?
Citera
2007-12-12, 21:32
  #16
Medlem
notNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kan du kommentera detta inlägg som jag gjorde i den här tråden?

Det spelar ingen roll vilket xbox du har, dom som säljs nu är xbox elite & premium. Det som kan komm att spela roll när du ska flasha är vilken sorts hårddisk du har fått i den, dock så klarar de flesta flashare båda typerna nu för tiden
Citera
2007-12-12, 22:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notN
Det spelar ingen roll vilket xbox du har, dom som säljs nu är xbox elite & premium. Det som kan komm att spela roll när du ska flasha är vilken sorts hårddisk du har fått i den, dock så klarar de flesta flashare båda typerna nu för tiden
Det är faktiskt fel. Det finns tre modeller, Elite, Premium (inte hundra på att den heter så fortfarande men det är den med 20gb hårddisk) och Arcade. Den man absolut inte ska köpa är Arcade eftersom ingen hårddisk medföljer, det är åtminstone min åsikt. När det kommer till hur man gör för att spela brända spel är det följande som gäller. Det finns lite olika sorters DVD-spelare i Xbox 360 beroende på när just den enhet man köpt är tillverkad. Det man gör är att man öppnar upp Xboxet och kopplar DVD-spelaren till datorn via SATA och byter ut firmwaren i DVD-spelaren mot en modifierad version. Vilken firmware man ska ha beror på vilken modell du har på DVD-spelaren men så vitt jag vet så finns det modifierad firmware för alla de DVD-spelare som finns i Xboxarna idag. Sen är det bara att bränna och spela för glatta livet. Det som man dock ska tänka på är att man inte är helt säker om man vill spela på Xbox Live. Det som kan hända är att om Microsoft upptäcker att man bytt firmware är att de kan stänga av Xboxet från Xbox Live för all framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback