Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-09, 20:55
  #1
Medlem
deMarus avatar
Jag och min bror funderar på att köpa ett av dessa spel, jag lutar mer åt nintendo wii och han mer åt ps2.

Vad rekommenderar ni? För nackdelar. Bra spel etc.

Tack//deMaru
Citera
2007-12-09, 21:28
  #2
Medlem
Slabbedasks avatar
Jag har ägt ett Nintendo wii, och till det hade jag Wii sports, och Zelda (det nya kommer ej ihåg vad det heter) men iaf. Jag tyckte wii va riktigt kul i början när man precis fått det och började spela lite golf och bowling på wii sports men det var bara kul i nån dag, sen lirade jag zelda lite också självklart och det höll väl i sig nån vecka sen blev det me dö trist.

Det här med att röra handen så rör sig det som i spelet är ju klart sten kul i början, men efter ett tag så blir det bara mer och mer jobbigt och drygt. Och det är inte alls lika roligt som man trodde det skulle vara.

Nu har jag sålt mitt Wii till en vän, förlorade en del på det men ville bara bli av med det. jag ångrar mitt köp, så om jag vore dig så skulle jag köpt ett PS2 ( som jag har ägt i ett par år, och jag har haft mycket mycket roligare med det än vad jag hade med mitt wii ). Ett Xbox 360 har jag inte testat så mycket än så kan inte säga något om det tyvär.


Men när det väl kommer till sak så är det väl en smaksak, alla gillar olika grejjer, kanske wii är roligare om man är 2, om du ska spela med din bror menar jag. Men tycker inte att du ska satsa på Wii i mitt tycke.

Edit : stavning
Citera
2007-12-09, 22:37
  #3
Medlem
Guybrushs avatar
Kan bara hålla med talaren ovan. Det var som sagt väldigt roligt att spela wii sports med polarna, men att spela själv var ingte roligt alls. Zelda blev bara segt och ännu tristare att spela när man behövde vifta med kontrollen hela tiden. Men nu har det kanske kommit nya spel som funkar bättre med wiimoten?

Jag hade turen att ha förhandsbokat ett wii, så jag fick ett exemplar från första försändelsen till sverige. Så när jag tröttnade efter en eller två veckor kunde jag sälja konsolen för lite mer än 2000kr över det jag ursprungligen gett för den. Folk var som tokiga när de skulle få tag på en wii.
Citera
2007-12-09, 22:44
  #4
Medlem
Ett litet djurs avatar
Vänta vänta, spela fps spel på annan konsol än Wii efter Metroid = bajs.

Det är "jobbigt" att sitta och spela och använda handen?

God damn, ni måste vara ena feta jävlar.
Citera
2007-12-09, 23:32
  #5
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Vänta vänta, spela fps spel på annan konsol än Wii efter Metroid = bajs.

Det är "jobbigt" att sitta och spela och använda handen?

God damn, ni måste vara ena feta jävlar.

Jobbigt som i tråkigt, inte fysiskt ansträngande. Jag tyckte inte wiimoten var något vidare exakt, så den "översatte" slagen i zelda väldigt dåligt, vilket då gjorde det mest bara störade att sitta i tvsoffan och vifta.
Citera
2007-12-09, 23:45
  #6
Avstängd
AmpreXs avatar
Jag har inte ägt en PS2 men jag tycker att konsolen är mycket bra. Billig att chippa också. Det är en prisvärd konsol med bra spelutbud men jag är mer av ett nintendo-fan, har alltid varit det.

Jag äger ett chippat Wii för tillfället och jag tycker att det är sjukt roligt. Har inte införskaffat mig fler än 1 nunchuk + wiimote men det kommer snart, då ska man börja lira med polarna. Och på fyllan lär detta vara sjukt roligt, haha!

Rekommenderas starkt för dig som gillar något annorlunda med oerhört roliga spel. Dock är det är inte starkast på grafikfronten - nej..
Men seriöst, ska Super Mario t.ex. se ut som en verklighetstrogen figur? Det förstör ju hela konceptet!

Jag har även ägt ett XBOX360 då det inte fanns så roliga spel ute på marknaden, men måste säga att det är en bra konsol. Sköna kontroller, bra spelutbud, väldigt fin grafik. Det negativa var att den susade mer än en dammsugare, seriously.

Svårt att säga vad du ska införskaffa dig, men det lutar åt ett Wii. Du kommer inte bli besviken, det blev inte jag i alla fall!
Citera
2007-12-09, 23:49
  #7
Medlem
Ufojesuss avatar
Om ni överväger en PS2 kan ni ju ta en titt på Xbox, ifall spelen ni vill ha finns till den är det ju ett givet val. Brukar finnas att få tag på för 300-500:- beg, går att mjukvarumodda gratis, kan spela emulatorer, Xbox Media Center etc. Underbar maskin.
Citera
2007-12-10, 03:44
  #8
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Om ni överväger en PS2 kan ni ju ta en titt på Xbox, ifall spelen ni vill ha finns till den är det ju ett givet val. Brukar finnas att få tag på för 300-500:- beg, går att mjukvarumodda gratis, kan spela emulatorer, Xbox Media Center etc. Underbar maskin.

Kommer samma möjligheter någonsin komma till xbox 360? Eller är den fortfarande omöjlig att knäcka?
Citera
2007-12-10, 04:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Kommer samma möjligheter någonsin komma till xbox 360? Eller är den fortfarande omöjlig att knäcka?

Det finns Linux till 360 fast i ett väldigt tidigt stadie, MS har dock sedan länge stängt dessa säkerhetshål och de firmware-versioner som detta gick att göra med har sedan länge försvunnit från marknaden. De kommer även troligtvis att kunna stänga igen kommande exploits lika snabbt via firmware updates i spel.

www.free60.org om du vill veta mer.
Citera
2007-12-10, 14:33
  #10
Medlem
deMarus avatar
Tack för svar!

Det blir ett ps3
Citera
2007-12-11, 10:39
  #11
Medlem
Slabbedasks avatar
Det hade du inte inte änns me .
Citera
2007-12-11, 11:38
  #12
Medlem
Jegars avatar
Xbox 360 skulle jag välja
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback