Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-09, 19:49
  #1
Medlem
Vad skulle värdet vara på marknaden om man hade tillgång till kreditkortsuppgifter..

Visa eller Mastercard
Kreditkortsnummer
Giltighetsdatum
Namn på kortet
och självklart CVV2/CVC2

Låt oss säga att korten är i användning hos privatpersoner och har en limit på ca . 2000 - 6000 euro.. Betyder i praktiken att man kan tömma korten var som helst i välden.. På internet förstås..

Ni kan ju dra den slusatsen att det är jag som har dessa kort.. tyvärr INTE..
Citera
2007-12-10, 03:14
  #2
Medlem
omkring 100 kr skulle jag gissa på att man köper korten för. man kan aldrig veta innehållet. ett rent speleri.
Citera
2007-12-10, 04:23
  #3
Medlem
Kusinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSafer!
omkring 100 kr skulle jag gissa på att man köper korten för. man kan aldrig veta innehållet. ett rent speleri.


Beror ju helt och hållet på. du kan ju kolla vad det är för bin för att få fram bank samt vilken typ av kort det är.

är det då något guld/plat~ kort eller buisniess av något slag så är kredit limiten relativt hög och sedan kan du även kolla med diverse kreditupplysningar för att se vad för någon person det är som äger kortet och påsåvis veta en ungefärlig siffra som du kan tänkas finna på kortet.

då kan priserna på kortet stiga rejält.
Citera
2007-12-10, 06:53
  #4
Avstängd
Insulins avatar
Det finns inga stora pengar på att sälja kreditkort, försök komma på en kreativ lösning om hur du kan växla pengarna på korten till riktiga pengar istället.
Citera
2007-12-10, 06:59
  #5
Medlem
Squalos avatar
Jag har ingen erfarenhet alls av det. Men man kan tycka att t.ex. kort som kopierats på krogen borde vara betydligt mer värda än kort som t.ex. fick-tjyvats, och där dom flesta troligtvis är spärrade när dom väl kommer till användning.

Helt klart lär man tjäna mest om man själv kan plocka pengar av korten. Och det bör inte vara speciellt svårt.
Citera
2007-12-10, 14:45
  #6
Medlem
Kusinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jag har ingen erfarenhet alls av det. Men man kan tycka att t.ex. kort som kopierats på krogen borde vara betydligt mer värda än kort som t.ex. fick-tjyvats, och där dom flesta troligtvis är spärrade när dom väl kommer till användning.

Helt klart lär man tjäna mest om man själv kan plocka pengar av korten. Och det bör inte vara speciellt svårt.


Kort som kopieras på krogar är såkallade "dumps" och andvänds oftast i helt annat syfte. dom andvändas för att gå in i butiker o köpa prylar eller om du har fått ut pin kod casha ut på bankomat.

just kort nr o cvv o liknande andvänds oftast bara vid online shoppning eller överföring av pengar på typ wester-union o liknande.
Citera
2007-12-10, 15:17
  #7
Medlem
Ett kort finns det ingen som köper.. kommer du över en hel lista börjar det bli intressant..
Citera
2007-12-10, 15:58
  #8
Medlem
Ungefär som ja trodde då.. Undra om det finns kvar seriösa "företag" som växlar CC till e-gold eller liknande virtuella pengar mer.. dom kom ju och stängdes ner lika fort igen.. Nån med erfarenhet??
Citera
2007-12-10, 17:38
  #9
Medlem
Kusinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Ett kort finns det ingen som köper.. kommer du över en hel lista börjar det bli intressant..


självklart finns de folk som köper 1 kort vad snackar du om?

varför skulle folk behöva köpa en hel jävla lista med cc's när dom enbart behöver ha beställt ett playstation 3 eller lite kläder?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback