Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-09, 15:52
  #1
Avstängd
Jag har på senare tid märkt att många etniska svenskar, i dessa tider när det "nationella budskapet" sköljer likt en tsunamivåg över Sverige, har svenska flaggor uppsatta på sina balkonger/villor. Och detta är inget annat än en politisk manifestation. Man vill tydligt visa att man är "nationell" och att man inte vill se några invandrare gå förbi sina villor. Innan SD slog igenom i valet -02 så var det inte alls lika många svenska flaggor uppsatta runt om i staden där jag bor. Men det är ju helt naturligt, har man helt plötsligt gått från att ha varit Socialdemokrat till "Sverigedemokrat", då måste man ju visa det tydligt för sin omgivning ochså.

Det kallas komplex och att inte ha något bättre för sig. Politisk manifestation in absurdum kan man ochså kalla det.

Men. Det jag vill påpeka är, att jag tycker det är väldigt tråkigt att inte fler invandrare från mellanöstern spelar samma spel som dessa "nationella" gör, det vill säga att sätta upp flaggor som visar tydligt var dom är ifrån. Till exempel flaggor från Iran, Irak, Libanon, Turkiet eller vilket jävla land dom än nu kommer ifrån. Om nu dessa Svergiedemokrater är så stolta över sitt land, så borde fler invandrare, icke-"sekulära", ochså vara stolta över sina hemländer, och se till att skaffa fram flaggor som dom sätter upp på sina balkonger/villor/radhus. Men tyvärr så vågar nog inte många, av rädsla för att bli utfryst av sina etniska svenska grannar.

Men detta är ingen stor sak anser jag. Det var bara en fundering jag hade. Däremot så har jag alltid haft en dröm, en hemlig sådan, som alltid får mej att le när jag tänker på det. Tänk om man, på Sveriges nationaldag, på natten innan, skulle gå in i en öppen "nationell" individs "trädgård", som har en flaggstång, för att sedan hissa ner den svenska flaggan från stången, för att därefter ersätta den med till exempel den Saudiarabiska eller Iranska flaggan. Tänk vilken chock denna "nationelle" skulle få när grannen ringer på dörrklockan på nationaldagens morgon och frågar vad fan han håller på med......

Fatta vilket ramaskri det skulle bli i den fria pressen! Alla dessa blaskor skulle slänga sig i helikoptern för att snabbt ta sig till stan där det hade inträffat, för att intervjua denna person som hade blivit utsatt för detta "skämtet". Jag skulle aldrig våga göra en sån grej, men jag hoppas att någon annan busunge gör det nån gång
Citera
2007-12-09, 16:40
  #2
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Jag har på senare tid märkt att många etniska svenskar, i dessa tider när det "nationella budskapet" sköljer likt en tsunamivåg över Sverige, har svenska flaggor uppsatta på sina balkonger/villor. Och detta är inget annat än en politisk manifestation. Man vill tydligt visa att man är "nationell" och att man inte vill se några invandrare gå förbi sina villor. Innan SD slog igenom i valet -02 så var det inte alls lika många svenska flaggor uppsatta runt om i staden där jag bor. Men det är ju helt naturligt, har man helt plötsligt gått från att ha varit Socialdemokrat till "Sverigedemokrat", då måste man ju visa det tydligt för sin omgivning ochså.

Det kallas komplex och att inte ha något bättre för sig. Politisk manifestation in absurdum kan man ochså kalla det.

Men. Det jag vill påpeka är, att jag tycker det är väldigt tråkigt att inte fler invandrare från mellanöstern spelar samma spel som dessa "nationella" gör, det vill säga att sätta upp flaggor som visar tydligt var dom är ifrån. Till exempel flaggor från Iran, Irak, Libanon, Turkiet eller vilket jävla land dom än nu kommer ifrån. Om nu dessa Svergiedemokrater är så stolta över sitt land, så borde fler invandrare, icke-"sekulära", ochså vara stolta över sina hemländer, och se till att skaffa fram flaggor som dom sätter upp på sina balkonger/villor/radhus. Men tyvärr så vågar nog inte många, av rädsla för att bli utfryst av sina etniska svenska grannar.

Men detta är ingen stor sak anser jag. Det var bara en fundering jag hade. Däremot så har jag alltid haft en dröm, en hemlig sådan, som alltid får mej att le när jag tänker på det. Tänk om man, på Sveriges nationaldag, på natten innan, skulle gå in i en öppen "nationell" individs "trädgård", som har en flaggstång, för att sedan hissa ner den svenska flaggan från stången, för att därefter ersätta den med till exempel den Saudiarabiska eller Iranska flaggan. Tänk vilken chock denna "nationelle" skulle få när grannen ringer på dörrklockan på nationaldagens morgon och frågar vad fan han håller på med......

Fatta vilket ramaskri det skulle bli i den fria pressen! Alla dessa blaskor skulle slänga sig i helikoptern för att snabbt ta sig till stan där det hade inträffat, för att intervjua denna person som hade blivit utsatt för detta "skämtet". Jag skulle aldrig våga göra en sån grej, men jag hoppas att någon annan busunge gör det nån gång

Nu är du väl ändå ute och cyklar. Att man som svensk har en svensk flagga på balkongen är väl inget konstigt eller menar du att man är sverigedemokrat bara för att man har en svensk flagga på sin balkong?
Citera
2007-12-09, 16:46
  #3
Medlem
Dr Scriptums avatar
Att svenskar i Sverige har vår gemensamma symbol - flaggan - som symboliserar vår nation och kultur är inte konstigt.
Och nej, om man har flyttat till Sverige bör man bli en del av vår kultur och inte ha arabiska flaggor vajande.
Citera
2007-12-09, 17:11
  #4
Medlem
Racerbyces avatar
Vad är det för konstigt med det? Har du någonsin varit utanför detta lands gränser? Folk i andra länder har ju också flaggor på sina bostäder, dock inte den svenska av naturliga skäl. Jag har själv sett detta och inte reflekterat över det ens för en sekund, då det känns som den naturligaste saken i världen.

Det är väl en större politisk manifestation in absurdum hur någon kan slösa på så mycket bandbredd och ändå få så lite sagt...
Citera
2007-12-09, 17:24
  #5
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Jag har på senare tid märkt att många etniska svenskar, i dessa tider när det "nationella budskapet" sköljer likt en tsunamivåg över Sverige, har svenska flaggor uppsatta på sina balkonger/villor. Och detta är inget annat än en politisk manifestation. Man vill tydligt visa att man är "nationell" och att man inte vill se några invandrare gå förbi sina villor. Innan SD slog igenom i valet -02 så var det inte alls lika många svenska flaggor uppsatta runt om i staden där jag bor. Men det är ju helt naturligt, har man helt plötsligt gått från att ha varit Socialdemokrat till "Sverigedemokrat", då måste man ju visa det tydligt för sin omgivning ochså.

Det kallas komplex och att inte ha något bättre för sig. Politisk manifestation in absurdum kan man ochså kalla det.

Men. Det jag vill påpeka är, att jag tycker det är väldigt tråkigt att inte fler invandrare från mellanöstern spelar samma spel som dessa "nationella" gör, det vill säga att sätta upp flaggor som visar tydligt var dom är ifrån. Till exempel flaggor från Iran, Irak, Libanon, Turkiet eller vilket jävla land dom än nu kommer ifrån. Om nu dessa Svergiedemokrater är så stolta över sitt land, så borde fler invandrare, icke-"sekulära", ochså vara stolta över sina hemländer, och se till att skaffa fram flaggor som dom sätter upp på sina balkonger/villor/radhus. Men tyvärr så vågar nog inte många, av rädsla för att bli utfryst av sina etniska svenska grannar.

Men detta är ingen stor sak anser jag. Det var bara en fundering jag hade. Däremot så har jag alltid haft en dröm, en hemlig sådan, som alltid får mej att le när jag tänker på det. Tänk om man, på Sveriges nationaldag, på natten innan, skulle gå in i en öppen "nationell" individs "trädgård", som har en flaggstång, för att sedan hissa ner den svenska flaggan från stången, för att därefter ersätta den med till exempel den Saudiarabiska eller Iranska flaggan. Tänk vilken chock denna "nationelle" skulle få när grannen ringer på dörrklockan på nationaldagens morgon och frågar vad fan han håller på med......

Fatta vilket ramaskri det skulle bli i den fria pressen! Alla dessa blaskor skulle slänga sig i helikoptern för att snabbt ta sig till stan där det hade inträffat, för att intervjua denna person som hade blivit utsatt för detta "skämtet". Jag skulle aldrig våga göra en sån grej, men jag hoppas att någon annan busunge gör det nån gång
Att ha en svensk flagga vajande är för att man tycker om sitt land, det har inget med främlingsfientlighet att göra.

Intressant att du tycker att det är OK att invandrare har sina flaggor vajandes samtidigt som svenskar ej får ha sina egna framme.
Inkonsekvens verkar vara främsta ledordet i alla dina poster...
Citera
2007-12-09, 17:53
  #6
Avstängd
Bättre en svensk flagga än Palestina-sjalar och röda, femuddiga kommuniststjärnor. Det finns visst invandrare som sätter upp den svenska flaggan. Dessa invandrare är oftast integrerade eller assimilerade och stolta över att bo i Sverige.

Bor du i Landskrona förresten, yatzy?
Citera
2007-12-09, 20:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Att ha en svensk flagga vajande är för att man tycker om sitt land, det har inget med främlingsfientlighet att göra.

Intressant att du tycker att det är OK att invandrare har sina flaggor vajandes samtidigt som svenskar ej får ha sina egna framme.
Inkonsekvens verkar vara främsta ledordet i alla dina poster...

Ja, inkonsekvens är det ENDA ledordet i flertalet av yatzy_winners inlägg.
Vill eller kan han inte förstå ens de enklaste resonemang?
Eller är det bara ett barnsligt sätt att roa sig?
Citera
2007-12-09, 21:14
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Själv...

...flaggar jag svenskt på flaggdagar (när jag kommer ihåg det) och på högtider inom familjen (när det passar). Jag är inte SD-sympatisör, utan jag tycker det är trevligt och påminner mig bl a om min morfar, salig i åminnelse, som alltid flaggade, enär han hade tjänat Kronan som kronobonde och var noga med flaggreglerna. Sju barn och små omständigheter, men en god svensk och laglydig människa.
Jag avser fortsätta att göra detta oavsett vad nysvenskar, pk-fjollor och batikhäxor tycker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback