Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-09, 01:37
  #1
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Är det nån som har lite info om hur de sköter sig idag? De sitter tydligen inne i Södertälje, och det måste betyda att de delar plats med SD?

Vad tror ni om deras framtid 2010?
Citera
2007-12-09, 01:44
  #2
Medlem
Slaktuellts avatar
Tycker du dom syns mycket i media eller? Jag har inte hört något om dom på över ett år, och då var det om att posten vägrade dela ut deras flygblad.

Lite synd tycker jag, dom borde komma fram och bli mer kända och omtalade och vänsterns nya hackkyckling, det skulle få SD att se ut som ett mer anrikt och etablerat mainstreamalternativ, typ "vi har dom vanliga 8 etablerade partierna och så har vi ND"

PS. ND är ju t o m pyttesmå här på Flashback. I tråden "hur skulle du rösta..." får SD över 37 procent, NSF får nästan 3 procent och ND får bara 0,6. Om ett invandringskritiskt parti inte ens lyckas på Flashback hur faan ska det funka där ute!?
Citera
2007-12-09, 02:23
  #3
Avstängd
Nyheter om nationaldemokraterna:

http://www.eniro.se/query?what=news&...=nationaldemo*
http://www.sesam.se/search/?q=nation...ry=Sverige&c=m

Nd:s partiledare Marc Abramsson och sambon Elin Lövgren, ordförande för nationaldemokraternas kvinnoförbund, deltog båda tillsammans med sina småbarn i Salemmarschen. Paret sitter i Södertäljes kommunfullmäktige som representanter för nationaldemokraterna, vilka i år officiellt deltog som en av organisationerna bakom Salemmarschen.

Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Vad tror ni om deras framtid 2010?
I det närmaste obefintlig, förutom möjligen i Södertälje och någon annanstans på lokalplanet. Sd kommer dock att gå fram kraftigt.
Citera
2007-12-09, 12:49
  #4
Medlem
the_dude82s avatar
jo de kan nog räknas bort från riksplanet. Tror inte ens det finns någon utbredd kännedom om att partiet existerar. Ett lokalpart nu. Lite trist.
Citera
2007-12-09, 12:59
  #5
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Enligt de själva är de ganska aktiva i politiken.
http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=542

Det är ju bra. Då kanske de får sitta kvar i Södertälje.
Citera
2007-12-09, 15:17
  #6
Medlem
Brynstens avatar
Det är synd att man inte hör mer om ND, eftersom det är partiet med det absolut bästa och mest realistiska partiprogrammet. Om det nu inte blir något av ND, så kommer partier med en motsvarande politik utan tvekan att dyka upp i framtiden. Detta parti kommer då att ha den rollen som SD har idag. SD vill ju trots allt endast föra en vanlig europeisk invandringspolitik. Att mer radikala alternativ med ett mycket större understöd kommer att dyka upp i framtiden är en självklarhet. Det är fullt möjligt att ett parti med en politik som ND har är det största partiet om 20 år. Folk börjar småningom få upp ögonen för det helvete Europa håller på att förvandlas till.
Citera
2007-12-09, 17:20
  #7
Medlem
Lord Humunguss avatar
Undrar om Abramsson och tjecken är välkomna tillbaka till SD när ND läggs ner? Jag gissar att ND läggs ner efter valet 2010 då folk hellre röstar på SD även i Södertäljes kommunval.
Citera
2007-12-09, 19:12
  #8
Medlem
the_dude82s avatar
abrahamsson är fran rätt otäck ändå. ger inte precis ett sympatiskt intryck, ilsken liten jävla tomte.
Citera
2007-12-09, 19:28
  #9
Medlem
Om det skulle vara val nu så skulle jag rösta på ND, men det blev det inte förra valet, då blev det SD. Varför? Tja, för att de hade en chans att komma in i riksdagen och kanske fått något gjort där, men nu blev det inte så. Men jag kommer troligtvis att rösta på SD nästa gång också, vill se dem i riksdagen Men jag kommer rösta på ND i kommunvalet!
Varför? Jo, som en person sa här ovan, de har ett bättre partiprogram, mer nationalistiskt, och för att SD inte ger sitt stöd till ND´s svenska dagis och dylika saker. Dåligt av SD!
Citera
2007-12-09, 22:22
  #10
Medlem
Frappants avatar
Tja, det går överförbannat mycket bättre för dem än de förtjänar, små egennyttiga landsförrädare som de är. Men visst, det är bra gjort att ta sig in i Södertälje med en dömd förbrytare och hans kärring som kandidater, efter det att han sprängt partiet och gjort sig av med alla nationalister. Det visar att är det tillräckligt illa ställt i en kommun, så kan man komma in oavsett kandidatmaterial. Till saken bidrog väl också att partiet satsade större delen av sina resurser på Södertälje oavsett ljugeriet om riksdagskandidatur (som ställdes in innan den börjat) med bl a en CD-skiva i posten till alla förstagångsväljare.

En rätt bra indikation på partiets nuvarande tro på sig självt är att man så smått börjat lägga ner all den politik som kräver långsiktighet och planering. Tjoa i kommunfullmäktige och sälja klistermärken till stackars lurade ungdomar ute i busken går bra, men producera ideologiskt material eller kampanjer är det slut med, liksom t o m med det NDU som en gång var större delen av partiet men som nu mer eller mindre erkänns som nedlagt.

Med Dvärgen och Tjecken i spetsen satsar man nu i stället allt på sin tidning och på att komma in i presstödssystemet. Prognosen är dock som den brukar för partiet, man har gjort sig av med dem som kunde och ville något och allt ska köpas för hårda marknadsmässiga pengar. Inte ens med dessa kan man dock hålla tvåveckorsutgivning (presstöd kräver veckoutgivning) och kostnaderna gör det hela till Ebberöds bank.

Jag skäms för att jag en gång delat partinamn och kamp med de värdelösa skitsäckar som nu står bakom alltihop. Det är ett ytterst märkligt öde som gett dem ett par års respit under vilka de kan parasitera på skattemedel. Historien är aldrig rättvis eller logisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback