Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-12-09, 11:13
  #25
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu har jag visserligen inte så höga tankar om sverigedemokraterna, men det finns ju några i partiledningen som åtm har några hjärnceller, så det vore ju extremt underligt att vara både främlingsfientlig OCH nyliberal.

Är det öht möjligt? Om man är liberal, ny eller gammal, så KAN man väl inte vara främlingsfientlig?

Nu är ju detta givetvis ingen djuptgående politisk analys som socialdemokraten gjort, utan han utgår, kanske inte helt utan grund, att många av de väljare som attraheras av SD, särskilt de som tidligare röstat på SAP, är av den nivån att det räcker med några käcka slagord och propagandafloskler för att avskräcka dem. Han tänker förmodligen, återigen med viss rätt, att de öht kan tänka sej rösta på SD innebär att de gärna faller för enkla resonemang.
Enkla resonomang är annars ett kännetecken för mångkulturister som vid djupare analyser faller som korthus, jag kan upplysa om att jag har bekanta som garanterat har högre studier än du som är starkt kritiska till invandringen.
Alla vill inte göra om hela Sverige till Rissne.
Citera
2007-12-09, 15:06
  #26
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktuellt
Sammanfattningsvis är SD vare sig nya eller liberaler, utan "stockkonservativa centersossar" som vill att det mesta bestäms hemma i byn där man dricker ekologisk mjölk från granngården och lär sig läsa i bygdeskolan.
Ja, det sammanfattar ganska bra vad jag tjatat om i ett par år här, trots mothugg från både vänster och höger men framförallt från vänster (av naturliga skäl). SD är ett konservativt mitten-/vänsterparti som egentligen bara brinner för en enda fråga men som även har synpunkter på lite ditten och datten kors och tvärs utan någon egentlig styrning. SD är som sossarna var förr, innan vänstersvängen med Palme och company på tidigt sjuttiotal. Erlander hade varit Sverigedemokrat om han levat idag, det är jag fullkomligen övertygad om.

// Roger P.
Citera
2007-12-10, 07:32
  #27
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Det är ju vanling "bunta-ihop-propaganda":
Sverigedemokrater, Adolf Hitler, pedofiler, nyliberaler och de-som-röstade-emot-mitt-förslag-i-kommunfullmäktige-i-Piteå-1987-att-bygga-om-spannmålsmagaisnet-i- hamnen, och grannen för att han skaffade stadsjeep före mig. De, de jävlarna... är du en sån?
Får väl för en gångs skull vara enig med dig.

S försöker köra en "guilt-by-association" därman försöker knyta nazi-SD till den andra ondskans axelmakt: de borgerliga. De ondaste av onda är "nyliberaler". Trots att en nyliberal är ett knappt existerand unikum i svensk politik. Liberaler finns det gott om bland tex folkpartister osv (begreppet är ju tämligen brett), men just "nyliberaler" finns det tunnt av.

Samtidigt måste man koppla ifrån Göran Johanssons uttalande (vilket S fattar var populärt) UTAN att förlora de rösterna. Första rockade: koppla ihop SD och Alliansens partier. Resultat som bäst för S: arbetarsvensson blir rädd för högerspöket och fortsätter rösta på S, samtidigt som man tar en kosmetisk omgång MOT de integrationsproblem som man har skapat.

Politikern som TS hänvisar till verkar dock främst vara obildad och oförmögen att läsa SD:s partiprogram. Men självklart har S en agenda för hanteringen av SD.
Citera
2007-12-10, 18:46
  #28
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
..."nyliberaler". ...

Liberal är ju ett skällsord bland SD:are också , fö.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback