Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-06, 19:26
  #1
Medlem
Alla dessa våldtäkter man nästan läser om varje dag får mig att konstant må dåligt i magen.

Så nu undrar jag om någon vet om männen som inte blir fällda blir misshandlade på något sätt efter rättegången eller lever dom helt perfekta liv efter?

Så jag undrar om många av dessa blir hela utpekade och hotade eller möjligtvis slagna på ett eller annat sätt.

Och jag undrar om det är något speciellt hat mot pedofiler/våldtäcktsmän i våra svenska fängelsen. Det får man ju höra i diverse filmer.

Jag känner ingen själv som har blivit våldtagen så jag har liksom ingen anning om hur det är.
Citera
2007-12-06, 20:02
  #2
Medlem
Och jag undrar om det är något speciellt hat mot pedofiler/våldtäcktsmän i våra svenska fängelsen. Det får man ju höra i diverse filmer.


Det finns ett generellt hat mot denna typen av gärningsmän som du undrar över.
Finns speciella fängelse och avdelningar där dem placerar dem som blir dömda för den typen av brott du undrar över.
Citera
2007-12-06, 20:27
  #3
Medlem
Det är ju perfekt då kan ju våldtäktsmännen prata med varann om deras brott och har trevligt tillsammans ist för att sitta med mördare och annat folk. Så dom slipper den där obehagliga upplevelsen som man kan få av fängelsen.
Citera
2007-12-06, 23:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Och jag undrar om det är något speciellt hat mot pedofiler/våldtäcktsmän i våra svenska fängelsen. Det får man ju höra i diverse filmer.


Det finns ett generellt hat mot denna typen av gärningsmän som du undrar över.
Finns speciella fängelse och avdelningar där dem placerar dem som blir dömda för den typen av brott du undrar över.

Våldtäktsmän, pedofiler och hustrumisshandlare brukar stå som sig bör lågt i kurs och sätts ofta avskiljt från andra fångar.
Själv har jag aldrig blivit inspärrad men en vän flög på sin "granne" med en skivstång efter att det kom ut att han var våldtäktsman.
Citera
2007-12-06, 23:23
  #5
Medlem
Vanillababes avatar
En nära vän och en vän till honom höll på att slå ihjäl en kille med baseballträn efter att han blev frikänd i ett våldtäktsmål mot deras tjejkompis.
De blev inte anmälda.
Citera
2007-12-06, 23:37
  #6
Medlem
ketchupflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
En nära vän och en vän till honom höll på att slå ihjäl en kille med baseballträn efter att han blev frikänd i ett våldtäktsmål mot deras tjejkompis.
De blev inte anmälda.

Fyfan vad rätt.

Hade nog använt samma metod!
För min del kan dom lika gärna avlivas.
Citera
2007-12-07, 02:44
  #7
Medlem
hezbollahs avatar
Jag har flera vänner som ett antal gånger misshandlat pedofiler..
Citera
2007-12-07, 03:01
  #8
Medlem
Krakatoas avatar
Jag har aldrig misshandlat en våldtäktsman och jag vet inte om jag skulle göra det såvida inte det var någon närstående som blivit ofredad. Att bara få höra att någon är dömd våldtäktsman skulle nog inte vara tillräckligt för att få mig att börja slåss. Däremot skulle jag nog säga personen ett och annat samt ta ordentligt avstånd.

Kan tillägga att jag under mina år varit tillsammans med 3-4 tjejer som blivit våldtagna/utnyttjade som barn. Då erkänner jag att jag känt att jag bara velat mörda svinen, samtidigt känns det rätt maktlöst efter som i mina specifika fall har det varit händelser som inträffat långt innan jag kommit in i bilden.

Men skulle det hända mot min partner när jag, som nu, är mitt i ett förhållande så skulle jag nog ta lagen i egna händer, ja.
Citera
2007-12-07, 04:49
  #9
Avstängd
RödaBaronens avatar
Hade en flickvän/nära kompis/familjemedlem blivit våldtagen blir det en biltur till närmsta sumpmark.....
Citera
2007-12-07, 05:01
  #10
Medlem
$crooges avatar
Tror inte de blir behandlade väl av folk om det kommer ut vadfan de håller på med.
Citera
2007-12-07, 08:58
  #11
Medlem
Mina vänner... De finns dock en baksida. De som sitter inne för våldtäkt/pedofili är inge mindre än väldigt små människor som själva blivit utsatta för desamma som barn. Att spöa skiten ur dessa skapar mer aggresioner som sedan en liten unge eller din flickvän får ta emot när dom släpps ut.

Bästa sättet att förstöra en pedofils liv är att hänga ut honom. Varför är det fortfarande ingen som gjort en Svensk hemsida med Pedofiler? Att ge honom stryk är dock ingen lösning, då blir det tyvärr bara en till som blir våldtagen. Det är iallafall min teori som kommer från rätt säkra källor inom Kriminalvården.

De är ljusskygga små as - men visst jag håller med - hade gärna slått in fejjan på ett par.
Citera
2007-12-07, 11:40
  #12
Medlem
Lord Humunguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCircle
De som sitter inne för våldtäkt/pedofili är inge mindre än väldigt små människor som själva blivit utsatta för desamma som barn.

Av det jag läst (en amerikansk undersökning) så är det bara en minoritet av våldtäktsmän och pedofiler som själva utsatts för övergrepp som barn.

Det här är fega små odjur som ska bemötas med exakt samma metoder som dom använder själva - våld och förnedring. Gör deras liv till helveten så att dom vet vad fruktan och skräck innebär. Efter det är dom nog inte så pigga på att skaka galler igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback