Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-05, 17:58
  #1
Medlem
nat0ns avatar
vettefan vart jag skulle göra den här tråden så skicka gärna vidare om det inte passar.
söker en högupplöst version av Runessons fantastiska bild http://www.hansrunesson.se/damen.jpg

tack
Citera
2007-12-05, 19:22
  #2
Medlem
J.Ns avatar
Den bästa bilden som tagits alla kategorier!

Och en av de skönaste händelserna i landet någonsin... och än bättre blev det över att hon lär ha preparerat handväskan med en tegelsten
Citera
2007-12-06, 14:14
  #3
Medlem
Mindtrecks avatar
Jag hörde att damen i fråga vart trakasserad något ohyggligt av nazister efter att bilden publicerats första gången. Någon som kan bekrfta detta?
Citera
2007-12-06, 16:33
  #4
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindtreck
Jag hörde att damen i fråga vart trakasserad något ohyggligt av nazister efter att bilden publicerats första gången. Någon som kan bekrfta detta?

Vad jag har hört så var hon judinna och hade suttit i koncentrationsläger. Hon begick också självmord något år efter fotografiet genom att hoppa från vattentornet i Växjö.

Jag har träffat Runesson några gånger, mycket kompetent fotograf och rätt trevlig.
Citera
2007-12-06, 16:43
  #5
Avstängd
LOKO_MOTIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hon begick också självmord något år efter fotografiet genom att hoppa från vattentornet i Växjö.

Då gjorde hon ju något rätt i alla fall!
Läste detsamma på soldF.com men huruvida det stämmer ska jag låta vara osagt.

Topic: Ögonblicksbild när den är som bäst.
Har vunnit en hel del priser.
Citera
2007-12-06, 17:02
  #6
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
Då gjorde hon ju något rätt i alla fall!
Läste detsamma på soldF.com men huruvida det stämmer ska jag låta vara osagt.

Topic: Ögonblicksbild när den är som bäst.
Har vunnit en hel del priser.

Kan ju vara en Växjö-UrbanLegend, men jag tror faktiskt att det är sant.

Jag har för mig att den går att köpa som poster på Smålands Museum i Växjö.
Citera
2007-12-06, 17:05
  #7
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
vettefan vart jag skulle göra den här tråden så skicka gärna vidare om det inte passar.
söker en högupplöst version av Runessons fantastiska bild http://www.hansrunesson.se/damen.jpg

tack
Jag stod i närheten när bilden togs.
Citera
2007-12-06, 23:32
  #8
Avstängd
LOKO_MOTIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag stod i närheten när bilden togs.

Du skulle gjort ett civilt ingripande och hållit fast kärringen tills polisen kom och lagförde henne för ringa misshandel.
Hon kanske fick sitt straff ändå??!!
Citera
2007-12-07, 11:55
  #9
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag stod i närheten när bilden togs.

Det var väl inte bara hon som attackerade nazisterna, om inte mitt minne är helt usel så har jag för mig att de blev nedjagade till stationen där de låste in sig på toaletten för att skydda sig.
Citera
2007-12-07, 18:25
  #10
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var väl inte bara hon som attackerade nazisterna, om inte mitt minne är helt usel så har jag för mig att de blev nedjagade till stationen där de låste in sig på toaletten för att skydda sig.

Du minns helt rätt. Det var på den gamla goda tiden när vanligt folk gärna gav sig på och jagade ut nazister och inte överlät den detaljen åt några förvirrade vänsterextrema människor.
Citera
2007-12-07, 21:26
  #11
Medlem
Ha ha ha subben som får däng är en gammal klasspolare från Hjällbo
OK om sanningen ska fram så vet jag att han inte var någon nasse
snarare en vilsen pajsare men visst en jävligt kul bild.
Citera
2007-12-07, 23:07
  #12
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var väl inte bara hon som attackerade nazisterna, om inte mitt minne är helt usel så har jag för mig att de blev nedjagade till stationen där de låste in sig på toaletten för att skydda sig.
Jadå hela staden jagade bort dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback