2007-12-05, 14:52
Medlem
Jag har en Samsung vinkyl RW13EBSS. Man kan ställa den i 3 olika temperaturnivåer. rött vin, vitt vin och egen inställning.

När man skall göra en egen inställning står det i manualen att man skall trycka på knappen för egen inställning. Någon sådan knapp finns inte utan det är en kombination av knappar som skall tryckas in på ett visst vis.

Jag har provat på alla sätt (utom det rätta) men kan inte komma på knepet.

Någon som vet? Jag har frågat Samsungs support men de svarar bara : läs i manualen. De vet alltså inte i heller. När jag påpekar detta svarar de inte alls.

HJÄLP!
Citera
2007-12-05, 16:13
Medlem
Sartres avatar
Tja egen inställning är troligtvis att du kan lägga inställning mellan rött och vitt. Simpel reglerteknik det där seddu. Men det skulle underlätta ifall du tog ett foto av reglaget, samt visade hur stor snäpp det är mellan varje steg.
Citera
2007-12-06, 16:34
Medlem
ubersantas avatar
haha, trodde först det var ett hårt K (som i vinkel) när jag lästa ordet vinkyl..

Undrade vad fan en vin"q"ul var för något, haha.
Citera
2007-12-07, 11:37
Medlem
Kanske inte rätt foru

Verkar som om kylskåp anpassat till vin inte är populärt i dtte forum ;-)

Kanske någon vet något annat bra forum att fråga i?

Just nu har jag 13 grader i kylen, bra för lagring men jag vill ha det i rätt serveringstemperatur direkt typ 18 grader
Citera
2007-12-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snipelover
Verkar som om kylskåp anpassat till vin inte är populärt i dtte forum ;-)

Kanske någon vet något annat bra forum att fråga i?

Just nu har jag 13 grader i kylen, bra för lagring men jag vill ha det i rätt serveringstemperatur direkt typ 18 grader

Ring din lokala servicefirma

Garantgruppen har hand om Samsung-service www.garant.se

Har just nu inte tid att kolla upp det, mycket på jobbet.
Däremot så tycker jag det är konstigt om det inte står i manualen då jag vet att dom sålt en hel del av denna modellen och du borde inte vara den första att vilja ändra temp.
Citera
2007-12-10, 14:56
Medlem
Tack!

Jättebra tips! Bugar o bockar!

Manualen är sannolikt felaktigt översatt helt enkelt.
Citera
2022-07-18, 18:51
Medlem
pittbrads avatar
Vet att detta är en gammal tråd, men har en fråga angående min vinkyl. Det står att lägsta temperaturen är 7 grader och jag inställer den på denna temperatur, men den går bara ned till omkring 10 grader. Varför går den inte ned ännu mer?

Dessutom har den inge av och på knapp, har inte vinkylar det? Är det bara sladden i kontakten och sedan ut som gäller?

Tacksam för hjälp
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in