Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-04, 17:46
  #1
Medlem
Crimxons avatar
Hej, min bror har ett problem med sin bärbara laptop han fått från skolan.
Han går på John Bauer.

Vi sitter på 24mbit's ADSL här hemma, Får ut ca 13-14 mbit. Problemet är att skoldatorn verkar ha nån form av mjukvaruspärr, bandbredden är låst till 4mbit. Och man kan inte på något sätt komma över den siffran. Irriterande..

Nån som har koll på vad det kan vara för program som begränsar? Nån som kanske gått John Bauer själv och har en lösning?

/ mvh
Citera
2007-12-04, 18:39
  #2
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Hej, min bror har ett problem med sin bärbara laptop han fått från skolan.
Han går på John Bauer.

Vi sitter på 24mbit's ADSL här hemma, Får ut ca 13-14 mbit. Problemet är att skoldatorn verkar ha nån form av mjukvaruspärr, bandbredden är låst till 4mbit. Och man kan inte på något sätt komma över den siffran. Irriterande..

Nån som har koll på vad det kan vara för program som begränsar? Nån som kanske gått John Bauer själv och har en lösning?

/ mvh


Kan inte tro att JB skulle av någon anledning spärra hastigheten. Det finns ingen som helst anledning vad jag kan komma på iallafall. Då jag gick JB så körde de inte med någon mjukvara för att spärra.
Citera
2007-12-04, 18:54
  #3
Medlem
blueCommands avatar
Kör du av händelse via trådlöst? Är du säker på att din fysiska anslutning klarar högre hastigheter än 4Mbit?
Citera
2007-12-04, 20:40
  #4
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Kör du av händelse via trådlöst? Är du säker på att din fysiska anslutning klarar högre hastigheter än 4Mbit?

Datorn kör via kabel till routern. Ja den fysiska anslutningen klarar mer än 4Mbit då även jag kör kabel till routern och får ut 13-14Mbit.
Citera
2007-12-04, 22:22
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Kolla att maskinen klarar av att köra i 100 Mbit mot routern, för om den bara kör i 10 Mbit så är det inte säkert att den ger så mycket mer än 4 Mbit/sek i effektiv hastighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback