Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2007-12-10, 15:16
  #73
Avstängd
sEBbe85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Kan du visa mig ett enda hål? Nej, det som har hänt är att den inbyggda avundsjukan ytterligare har ökat hos socialfallsdemokraterna.
Förresten kommer fastighetsskatten att vara kvar. Och det retar mig.

För någon som snusar så har alliansens obegripliga straffbeskattning på snus
t ex. ökat kostnaderna med 2000 kronor per år.

Jag trodde borgarna var mot onödiga skatter? Hur försvarar du dem?

Kostnaderna för medlemskap i facket har ökat med hundratals kronor årligen.

Villkoren för arbetslösa har försämrats.
Citera
2007-12-10, 18:40
  #74
Avstängd
Finnvedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
För någon som snusar så har alliansens obegripliga straffbeskattning på snus
t ex. ökat kostnaderna med 2000 kronor per år.

Jag trodde borgarna var mot onödiga skatter? Hur försvarar du dem?

Kostnaderna för medlemskap i facket har ökat med hundratals kronor årligen.

Villkoren för arbetslösa har försämrats.

Samtidigt har ju inkomstskatten sänkts med hundratals kronor i månaden.
Angående snuset lägger jag av med det vid nyår. Det är en miss med snuset som är ett nyttigt alternativ till röken.
Man sparar mycket pengar på att inte vara med i facket. Och självklart var det nödvändigt att skära ned arbetslöshetsunderstödet. Vissa tjänade ju mer på att ingenting göra.
Jag tillhör inte exakt borgarnas skara; jag är bonde och företagare med fascistiska förhoppningar.
Citera
2007-12-10, 23:52
  #75
Avstängd
AmandaPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om ett block har 55% och ett annat 45% så gör det en skillnad på 10 procentenheter. Byter 5% av väljarna sida blir det givetvis 50% för båda blocken, och byter 10% av väljarna sida så blir förhållandet det motsatta.

Ja? Men nu är skillnaden större än 10% mellan blocken. Anser du att detta är ett bra betyg ifrån väljarna på den nya regeringen?
Citera
2007-12-10, 23:59
  #76
Avstängd
AmandaPandas avatar
Citat:
övriga människor i Sverige behöver oroa sig för att förlora jobbet. Det finns dock en bra sak att göra för att slippa oroa sig... GÖR ETT BRA JOBB!!!

Du menar att så länge man gör ett bra jobb så slipper man oroa sig för att bli arbetslös? Vilken fantasivärld lever du i?


Citat:
Tja, studiebidraget har ju inte förändrats speciellt mycket på många år så där verkar politikerna vara överens. Det som skulle behövas där är snarare en höjning av hur mycket studenter får tjäna på arbete.

Nej, politikerna är inte överens. Vänsterblocket vill förbättra studenternas villkor kraftigt genom att bygga fler billiga bostäder för studenter samt höja studiebidraget. Högern gör tvärtom och gör om hyresrätter till dyra bostadsrätter och lämnar studenterna utan hem och utan höjningar av studiemedel. Dessutom har man tagit bort studerandevillkoret som ger studenter rätt till a-kassa efter avslutade studier.
Citera
2007-12-11, 08:16
  #77
Medlem
Hompos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Du menar att så länge man gör ett bra jobb så slipper man oroa sig för att bli arbetslös? Vilken fantasivärld lever du i?

Nej, politikerna är inte överens. Vänsterblocket vill förbättra studenternas villkor kraftigt genom att bygga fler billiga bostäder för studenter samt höja studiebidraget. Högern gör tvärtom och gör om hyresrätter till dyra bostadsrätter och lämnar studenterna utan hem och utan höjningar av studiemedel. Dessutom har man tagit bort studerandevillkoret som ger studenter rätt till a-kassa efter avslutade studier.

Visst finns det en risk att man torskar jobbet trots bra utfört arbete, men risken är klart mindre än om man gör ett dåligt jobb.

Ja, vänstern är mer intresserade av att så många som möjligt studerar än att de som studerar faktiskt lär sig något av vikt. Alliansen jobbar med att förbättra kvaliteten i skolan, något som Vänstern totalt negligerat under sin tid vid makten.

Studenter ska inte ha A-kassa bara för att de studerat. Att studera gör man inte bara för att det är roligt. Meningen är att man sedan ska jobba med det man studerat och då behövs inte A-kassa. Utbildningarnas utbud måste ske efter vad marknaden behöver, inte efter vad studenterna vill studera.
Citera
2007-12-11, 08:20
  #78
Avstängd
hmmm

Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
För någon som snusar så har alliansens obegripliga straffbeskattning på snus
t ex. ökat kostnaderna med 2000 kronor per år.

Jag trodde borgarna var mot onödiga skatter? Hur försvarar du dem?

Kostnaderna för medlemskap i facket har ökat med hundratals kronor årligen.

Villkoren för arbetslösa har försämrats.

jaha? varför ska du vara med i facket då? A-kassan räcker gott och väl!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback