Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 11:07
  #8605
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
är Iktorivil (klonazepam) den mest muskelavslappnande benzon??

En av de mest, men pga halveringstiden och det långsamma påslaget så lämpar det sig främst på utredd epilepsi eller Gad.

Är det grand mal så åker stessen upp i röven asap
__________________
Senast redigerad av DiegoCosta 2018-03-26 kl. 11:10.
Citera
2018-03-26, 11:13
  #8606
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Dessa är väl de enda två som finns i ambulansen vid krampanfall som exempel. När det gäller benzo och sprutor? Diazepam och Klonazepam?

Finns oftast inte klonazepam i ambulansen, stess och midazloam däremot
Citera
2018-03-26, 14:03
  #8607
Medlem
Flusons avatar
Har käkat massvis med klonazepam under mina år men aldrig riktigt uppskattat det fullt ut. Nu tog jag Iktorivil för två veckor sen kanske och diggade känslan som fan. Har fått tag på några Rivotril nu så hoppas samma känsla infinner sig som sist
Citera
2018-03-26, 14:22
  #8608
Medlem
mr.mafiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Har käkat massvis med klonazepam under mina år men aldrig riktigt uppskattat det fullt ut. Nu tog jag Iktorivil för två veckor sen kanske och diggade känslan som fan. Har fått tag på några Rivotril nu så hoppas samma känsla infinner sig som sist

klonazepam är den aktiva substansen i rivotril och Iktorivil
Citera
2018-03-26, 17:14
  #8609
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mafioso
klonazepam är den aktiva substansen i rivotril och Iktorivil
Jajemen det vet jag
Citera
2018-03-26, 17:47
  #8610
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Har käkat massvis med klonazepam under mina år men aldrig riktigt uppskattat det fullt ut. Nu tog jag Iktorivil för två veckor sen kanske och diggade känslan som fan. Har fått tag på några Rivotril nu så hoppas samma känsla infinner sig som sist
Hoppas inte på ett super rus med endast benso,har allt för många i min närhet som tror att benso är en ravefest drog,som kommer ge dom de ultimata ruset men den hårda sanningen är att man aldrig blir nöjd,dreglar,kan knappt prata,går in i saker - men några till ska nog gå ner
Mår man dåligt kan man ta de en dag eller två.
Att gå o förälska sig i en benso tycker jag inte du ska ta o göra
Citera
2018-03-26, 18:21
  #8611
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Finns oftast inte klonazepam i ambulansen, stess och midazloam däremot

Verkar stämma som du skriver.
Citera
2018-03-26, 19:55
  #8612
Medlem
Ranndalls avatar
Hur mycket Iktorivil kan man ta om man tentapluggar? Hur mycket mg/dag kan man ta utan att minnet eller prestationen ska påverkas negativt? Ångest inför tenta är inte att leka med så tar hellre benzo dagen innan och på skrivningen.

Kan tilläga att jag redan äter ritalin så det borde minska eventuell trötthet. Jag har heller ingen benzo tolerans i övrigt.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-03-26 kl. 20:01.
Citera
2018-03-26, 20:32
  #8613
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Hur mycket Iktorivil kan man ta om man tentapluggar? Hur mycket mg/dag kan man ta utan att minnet eller prestationen ska påverkas negativt? Ångest inför tenta är inte att leka med så tar hellre benzo dagen innan och på skrivningen.

Kan tilläga att jag redan äter ritalin så det borde minska eventuell trötthet. Jag har heller ingen benzo tolerans i övrigt.

1 eller 2 mg borde funka utmärkt för dig. Åt själv en hel del ikto under min studieperiod för några år sedan och startade oftast dagen med en halv eller en hel 2 mg:are och höll mig på en bra nivå hela dagen med toppresultat i studierna.
Citera
2018-04-01, 10:25
  #8614
Medlem
Sugen som fasiken på ikto men dom tog slut igår, när kommer AT om jag slutar tvärt från 6mg per dag?
Citera
2018-04-02, 13:34
  #8615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Sugen som fasiken på ikto men dom tog slut igår, när kommer AT om jag slutar tvärt från 6mg per dag?
Det beror ju på hur länge du har ätit dem om du får någon märkbar at öht
Citera
2018-04-02, 14:41
  #8616
Medlem
Sturm18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
1 eller 2 mg borde funka utmärkt för dig. Åt själv en hel del ikto under min studieperiod för några år sedan och startade oftast dagen med en halv eller en hel 2 mg:are och höll mig på en bra nivå hela dagen med toppresultat i studierna.

Varför rekommendera sådan dos till en person helt utan tolerans som inte är ute främst efter att flumma?
Första gången jag åt benso åt jag 3 xanor och var jävligt flöddrad 2 dagar :-)

Jag skulle säga 0,5 eller tom 0,25 för det han är ute efter, till att börja med..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback