Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-02, 16:18
  #13
Medlem
DaVajjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflash21
Hej.

Jag märkte för några dagar sedan att min data började gå långsamt och att jag laddade ner i 6 /kb. Och allt mer och mer diskutrymme bara "försvann"

Nu har jag instalerat om datorn, och direkt börjar samma sak igen. Laddar ner sakta och jag kan se hur GB bara minskar hela tiden

jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra för ominstallation är ju sista hjälpen för mig.

Kan du göra något typ av bredbandstest? Dessa sparar ingenting på hårddisken, och då kan du avgöra om det är hårddisken det är fel på, eller om din bandbredd går till någonting annat, t. ex så kan du ha fått ett virus som utnyttjar din dator som en filserver.

EDIT: En liknande tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=560427
Citera
2007-12-02, 16:37
  #14
Medlem
backflash21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVajj
Kan du göra något typ av bredbandstest? Dessa sparar ingenting på hårddisken, och då kan du avgöra om det är hårddisken det är fel på, eller om din bandbredd går till någonting annat, t. ex så kan du ha fått ett virus som utnyttjar din dator som en filserver.

EDIT: En liknande tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=560427

TACK! var faktist det jag trodde.
Citera
2007-12-02, 16:58
  #15
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte Datasäkerhet, flyttas.

/Mod
Citera
2007-12-04, 03:12
  #16
Avstängd
craxs avatar
angående det försvinnande hårddiskutrymmet så kan du ha fått in en arkivbomb... dvs en STOR textfil innehållande ett tecken upprepat en hysteriskt massa gånger så den uppnår en storlek på flera GB, sedan packas filen med största möjliga komprimering och landar nånstans under eller runt 1 MB...

När ditt antivirusprogram sedan söker igenom hårddisken så packas denna komprimerade fil upp och fyller upp din hårddisk... har du otur så kan det vara så att textfilen som ligger i den komprimerade filen inte raderas efter uppackning vilket skulle innebära att den packas upp gång efter gång som antivirus-scanning görs... vilket kan leda till att det försvinner ett antal GB åt gången.
Citera
2016-02-24, 20:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crax
angående det försvinnande hårddiskutrymmet så kan du ha fått in en arkivbomb... dvs en STOR textfil innehållande ett tecken upprepat en hysteriskt massa gånger så den uppnår en storlek på flera GB, sedan packas filen med största möjliga komprimering och landar nånstans under eller runt 1 MB...

När ditt antivirusprogram sedan söker igenom hårddisken så packas denna komprimerade fil upp och fyller upp din hårddisk... har du otur så kan det vara så att textfilen som ligger i den komprimerade filen inte raderas efter uppackning vilket skulle innebära att den packas upp gång efter gång som antivirus-scanning görs... vilket kan leda till att det försvinner ett antal GB åt gången.

Hur får man bort en sån och hur upptäcker man den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback