Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2013-06-14, 18:53
  #97
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Super Metroid tillsammans med Zelda - A Link to the Past, Donkey Kong 1, Donkey Kong 2 samt Super Mario World är de bästa äventyrsspelen som någonsin har gjorts
Du skrev 3 ord för mycket, så tog och rättade
Citera
2013-06-14, 20:39
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Du skrev 3 ord för mycket, så tog och rättade ;)

Haha! Ja... Det var ju rätt utifrån ditt perspektiv! ;)... Får väl ändå säga att de är väl de bästa spelen någonsin kanske...

Dock så tycker jag att Zelda Ocarina of Time, Donkey Kong 64, Perfect Dark, Goldeneye och Mario 64 inte ligger så illa till heller om jag ska vara ärlig. Jag gillar verkligen Nintendo 64 konsolen också!
Citera
2013-06-24, 01:33
  #99
Medlem
cephs avatar
Är det någon här som spelat igenom de tämligen omfattande romhacks som finns lite här och där? Jag tänker kanske främst på Stardust, Phazon och Golden Dawn som jag hört folk prisa på annat håll, men även andra tips välkomnas.

Jag har sedan det släpptes varvat originalet otaliga gånger, både på mitt gamla SNES och genom emulatorer på alla möjliga plattformar (från datorer till andra konsoller, surfplattor och telefoner). Det vore kul att på något vis "återuppleva" SM fast utan att allt blir som på rutin. Kort och gott mer som när man spelade det de första gångerna.

Så därför vore det kul om någon har något att säga om de modifierade varianterna som finns.
Citera
2013-06-24, 12:22
  #100
Medlem
NineInchNailss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Är det någon här som spelat igenom de tämligen omfattande romhacks som finns lite här och där? Jag tänker kanske främst på Stardust, Phazon och Golden Dawn som jag hört folk prisa på annat håll, men även andra tips välkomnas.

Jag har sedan det släpptes varvat originalet otaliga gånger, både på mitt gamla SNES och genom emulatorer på alla möjliga plattformar (från datorer till andra konsoller, surfplattor och telefoner). Det vore kul att på något vis "återuppleva" SM fast utan att allt blir som på rutin. Kort och gott mer som när man spelade det de första gångerna.

Så därför vore det kul om någon har något att säga om de modifierade varianterna som finns.

Har du spelat Super Metroid: Redesign? Omgjord variant av SM, fysiken är justerad och det ska vara mycket svårare än originalet.

http://drewseph.zophar.net/

Redesign fanns/finns även att beställa i Collectors-form någonstans (med kassett och artwork osv), hittar inte den länken just nu dock.

Ska tydligen finnas ett annat hack som kallas Metroid Legacy som kanske kan vara något?
Citera
2019-08-16, 22:17
  #101
Medlem
Elementarts avatar
Riktigt bra spel, sjukt att SM är från 1994 Man lyckades verkligen få till miljöerna och stämningen, och alla gömda föremål känns välplacerade o vissa av dem är ganska kluriga. Minns att en kompis köpte snes runt 98 o då lirade han igenom Supet Metroid. Jag lirade på snes classics nu för första gången. Skulle lätt dela ut 9/10 i betyg.
Citera
2019-08-18, 21:42
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Riktigt bra spel, sjukt att SM är från 1994 Man lyckades verkligen få till miljöerna och stämningen, och alla gömda föremål känns välplacerade o vissa av dem är ganska kluriga. Minns att en kompis köpte snes runt 98 o då lirade han igenom Supet Metroid. Jag lirade på snes classics nu för första gången. Skulle lätt dela ut 9/10 i betyg.

Super Metroid var verkligen före sin tid med tanke på musik, grafiken, spelupplevelsen i stort. Även fast det kom ut på 16 bitars konsol så skulle man nästan kunnat tro att det var ett Playstation 1 spel i alla fall!

Galet bra spel hursomhelst!
Citera
2019-08-23, 00:39
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Riktigt bra spel, sjukt att SM är från 1994 Man lyckades verkligen få till miljöerna och stämningen, och alla gömda föremål känns välplacerade o vissa av dem är ganska kluriga. Minns att en kompis köpte snes runt 98 o då lirade han igenom Supet Metroid. Jag lirade på snes classics nu för första gången. Skulle lätt dela ut 9/10 i betyg.


Önskar jag kunde reseta min hjärna, så att spelet blir nytt
Minns när det begav sig, var runt 5år.
Så fort jag dog, Så sprang jag fram till snesen och tryckte på reset knappen, jag vågade inte se metroid där i bakgrunden med musiken hahaha

https://www.youtube.com/watch?v=SaalJ-HWblU
Citera
2022-05-16, 22:08
  #104
Medlem
cerns avatar
Super Metroid Metroid 2 Metroid Fusion är mina favoriter i serien.

Och nu även Metroid Dread Antar att man måste ha en Nintendo Switch för att kunna spela alla dessa klassiker eller?

Kör SM på min Raspberry PI Retropie och det är helt okej förutom kontrollen.

Metroid är rediga spel det!
Citera
2022-05-17, 00:28
  #105
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Super Metroid Metroid 2 Metroid Fusion är mina favoriter i serien.

Och nu även Metroid Dread Antar att man måste ha en Nintendo Switch för att kunna spela alla dessa klassiker eller?

Kör SM på min Raspberry PI Retropie och det är helt okej förutom kontrollen.

Metroid är rediga spel det!

Alla Metroid spel finns inte tillgängliga på Switch, Metroid Fusion finns inte till Switch exempelvis.
Citera
2022-05-21, 21:30
  #106
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Alla Metroid spel finns inte tillgängliga på Switch, Metroid Fusion finns inte till Switch exempelvis.
Zero Mission är ju baserad på första Metroid-spelet och ser riktigt bra ut också. Är sugen på lira igenom hela serien.

Synd att man inte känner någon med Switch som man kunde låna och köra Metroid Dread.
Citera
2022-05-21, 22:10
  #107
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Zero Mission är ju baserad på första Metroid-spelet och ser riktigt bra ut också. Är sugen på lira igenom hela serien.

Synd att man inte känner någon med Switch som man kunde låna och köra Metroid Dread.

Metroid Dread går att spela på pc med en emulator, dock så är det nästintill omöjligt (fast inte helt omöjligt) att spela med keyboard eftersom funktionen att sikta med vapnet fungerar så dåligt då, så det kräver isåfall en handkontroll.
Citera
2022-06-15, 04:17
  #108
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vet ni vad som är riktigt underhållande? Se någon runna Super Metroid Impossible 100% på tuben. Även any% är förstås inte kattskit det heller.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback