Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-11-30, 22:37
  #25
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Du påstår att man inte kan vara rasistisk mot svenskar?

från vårt älskade wikipedia:
Citat:
Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde, där den egna rasen tillmäts ett högre värde.

men on-topic igen.
Citera
2007-12-01, 01:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarko
från vårt älskade wikipedia:


men on-topic igen.
wikipedia räknas inte som en tillförlitlig källa
Citera
2007-12-01, 17:45
  #27
Medlem
tuben99s avatar
Wenströmska blev bombhotad minst en gång sommaren -96 tillsamans med en del andra skolor på bl.a. Bjurhovda. Dessa hot skulle även då ha skinnskallar som den gemensamma nämnaren. Skolan blev avspärrad men inte utrymd vad jag minns.
Även min gamla högstadieskola, Bäckbyskolan, blev bombhotad flera gånger under de 3 åren jag gick där. Alla berörda skolor står kvar än idag bör tilläggas.
Citera
2007-12-01, 18:42
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tuben99
Dessa hot skulle även då ha skinnskallar som den gemensamma nämnaren.
Skulle eller hade?
Citera
2007-12-02, 17:49
  #29
Medlem
h0h0s avatar
Någon som hört nått mer eller?
ska tydligen hålla stängt på måndag oxå..
Citera
2007-12-14, 21:25
  #30
Avstängd
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=701029

Citat:
Artikeln publicerad 2007-12-14 17:50

Dåd mot Wenströmska hade rasistisk motiv

Om inget nytt framkommer i polisens utredning om hotet mot Wenströmska, läggs fallet ner.

-Vi ska höra om ytterligare personer och se om vi kommer vidare, säger Per Zetterlund på ungdomsroteln.
Det tidigare nazistspåret har ändrat riktning. Enligt polisen handlar det snarare om ett rasistiskt motiv.

-16-åringen som tog emot MMS:et ska ha fått frågan hur många invandrare det går på skolan, säger Zetterlund.
Polisens tekniker har misslyckats med att återskapa filen som pojken fick. Innebörden var att ett nytt scenario, likt det som skedde på Jokelaskolan utanför Helsingfors, skulle ske.
Hotet kom den 30 november, och skolan höll stängt fredagen och måndagen därefter.

Ann-Sofie Sannemalm
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback