Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 11:00
  #9253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Den lösningen fungerar kan jag bekräfta, tror svtplay-dl gör fel i konverteringen för direkt när man startar skiten i VLC så skippar countern fram ungefär 10sek antar att headern av filen blivit fuckad.

Låter sannolikt, synd bara -- se nedan -- att de inte längre har äldre X-Files kvar, förutom allra sista.

Konstigt bara att det ju funkar med 'uppfuckad header' och Subs i Win10's egen Movies & Tv ... ?!

Körde Handbrake på umans felaktiga .mp4 och .srt, och när man då efter en evighet fick en .MKV, så var ju subsen faktiskt i takt med videon, trots att de inte är det när man spelar samma .MP4 i VLC.


Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Är inte hemma själv så kan inte testa.. Men testa att köra den fil som ej funkar genom ffmpeg ett varv.. Ange .mp4 filen som .ts och konvertera till mp4 på nytt..

Ska testas sen, men just nu har jag hämtat de gamla Leathal Weapon med YouTube-DLG -- uppdaterad med senaste Youtube.exe -- och då funkar de undertexter man får med din, till filerna man får från Youtube-DLG. För med Youtube-DLG får man ju inga subs alls.

Men visst vore det ju bra med en uppdatering av din, så man slipper krångla så här.
__________________
Senast redigerad av lbl 2018-03-30 kl. 11:04.
Citera
2018-03-30, 11:28
  #9254
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Låter sannolikt, synd bara -- se nedan -- att de inte längre har äldre X-Files kvar, förutom allra sista.

Konstigt bara att det ju funkar med 'uppfuckad header' och Subs i Win10's egen Movies & Tv ... ?!

Körde Handbrake på umans felaktiga .mp4 och .srt, och när man då efter en evighet fick en .MKV, så var ju subsen faktiskt i takt med videon, trots att de inte är det när man spelar samma .MP4 i VLC.




Ska testas sen, men just nu har jag hämtat de gamla Leathal Weapon med YouTube-DLG -- uppdaterad med senaste Youtube.exe -- och då funkar de undertexter man får med din, till filerna man får från Youtube-DLG. För med Youtube-DLG får man ju inga subs alls.

Men visst vore det ju bra med en uppdatering av din, så man slipper krångla så här.
Simplaste är att bara köra skiten i ffmpeg igen tar typ 5sekunder.
Vidare så kan det vara idé att spara loggar på det man hämtar...
Citera
2018-03-30, 11:34
  #9255
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Simplaste är att bara köra skiten i ffmpeg igen tar typ 5sekunder.
Vidare så kan det vara idé att spara loggar på det man hämtar...
Jo materialet ligger ju i regel kvar så
Citera
2018-03-30, 21:52
  #9256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Nu har jag testat att avinstallera VLC, rensa dess cache o inställningar osv, boota om, installera igen, testa, men samma fel.

Avinstallerade igen, osv osv, o installerade en gammal 2.2.6 version istället, men samma problem.

Problemet finns bara på de filer av Lethal Weapon som jag hämtat sedan Viafree började med det där att de tydligen separerar Ljud o Bild, så VLC klarar tydligen inte av att spela upp de filerna/synka subsen korrekt sen umans prg åter började klara av dessa Viafree-filer.

Med avsnitt 12 av Lethal Weapon, tydligen hämtade jag den 9/3, funkar subsen korrekt, men från avsnitt 13 (och framåt, se vad jag skrev tidigare), hämtat 16/3, så är subsen ca 10sek sena.

Slutledning; nåt med umans prgs kombinering av Ljud o Bild gör att det blir fel vid uppspelning med VLC.

Kan nån komma på nån bättre slutledning än så?

Vore bra om nån annan kunde hämta avsnitt 12 och avsnitt 15, se URL i tidigare inlägg, och testa om 12 är Ok men inte 15, för jag tror inte de har ändrat i lagringen av Äldre filer som Fanns redan innan separeringen av Ljud o Bild påbörjades.

Jag har även samma fel på de sista delarna av The X-Files, även dem från Viafree.
Del 8 är Ok, hämtad 9/3, men med del 9, hämtad 16/3, är subsen paj/sena.

uwtd är ju daterad 11/3, så det stämmer ju med att den gör nåt konstigt med .MP4 filen som sen inte VLC förstår riktigt.


För mig funkar det klockrent med UMAN's viafree.exe, men jag har precis samma problem med umans_webtv_downloader och VLC. VLC startar med några sekunders svart skärm och texten kommer i förtid.

Med viafree.exe inga problem, allt synkar, inget svart intro, inget osynk i VLC eller i vanliga TV-apparaten när jag spelar upp från USB-sticka.
Citera
2018-04-01, 19:28
  #9257
Medlem
swede1775s avatar
Hej allihop!
Jag är en trogen tittare på dplay's serie Tunnelbanan. Då jag vill ladda ner avsnitten fysiskt till tex. mp4 eller avi format har jag använt mig utav "Youtube-DLG" & det har funkat perfekt tills nu när säsong 7 har startat så funkar inte Youtube-DLG längre? Finns det någon vänlig själ här ute som har något tips hur jag skall kunna ladda hem avsnitten?

sandberg1775@hotmail.com
Citera
2018-04-02, 08:16
  #9258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swede1775
Jag är en trogen tittare på dplay's serie Tunnelbanan. Då jag vill ladda ner avsnitten fysiskt till tex. mp4 eller avi format har jag använt mig utav "Youtube-DLG" & det har funkat perfekt tills nu när säsong 7 har startat så funkar inte Youtube-DLG längre? Finns det någon vänlig själ här ute som har något tips hur jag skall kunna ladda hem avsnitten?

Som alltid måste du skicka med URL så nån annan kan prova!

Men har du testat att klicka på UPDATE i Youtube-DLG? Så du får senaste Youtube-dl.exe filen?

Citat:
Ursprungligen postat av swede1775
xxxdbergxxx@hotmail.com

Lämna ALDRIG NÅGONSIN UT DIN EMAIL-ADRESS i ett Forum!
__________________
Senast redigerad av lbl 2018-04-02 kl. 08:35.
Citera
2018-04-02, 09:28
  #9259
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swede1775
Hej allihop!
Jag är en trogen tittare på dplay's serie Tunnelbanan. Då jag vill ladda ner avsnitten fysiskt till tex. mp4 eller avi format har jag använt mig utav "Youtube-DLG" & det har funkat perfekt tills nu när säsong 7 har startat så funkar inte Youtube-DLG längre? Finns det någon vänlig själ här ute som har något tips hur jag skall kunna ladda hem avsnitten?

sandberg1775@hotmail.com
Bör fungera om du använder URL:er som är utformade på följande sätt:
Kod:
https://www.dplay.se/videos/tunnelbanan/tunnelbanan-701
Citera
2018-04-02, 11:07
  #9260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Bör fungera om du använder URL:er som är utformade på följande sätt:
Kod:
https://www.dplay.se/videos/tunnelbanan/tunnelbanan-701

Min Youtube-DLG är uppdaterad. Jag testade och problemet verkar vara att man får tre filer som ser ut så här:

https://minfil.org/d5seZ4dbbe/Tunnelbanan.jpg
Citera
2018-04-02, 13:28
  #9261
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Min Youtube-DLG är uppdaterad. Jag testade och problemet verkar vara att man får tre filer som ser ut så här:

https://minfil.org/d5seZ4dbbe/Tunnelbanan.jpg
Om man läser under Requirements för youtube-dlg så listas ffmpeg. Detta krävs för att merge:a eventuella filer eller post processing överlag. Placera ffmpeg i samma mapp som youtube-dlg.
Citera
2018-04-02, 14:48
  #9262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Om man läser under Requirements för youtube-dlg så listas ffmpeg. Detta krävs för att merge:a eventuella filer eller post processing överlag. Placera ffmpeg i samma mapp som youtube-dlg.

Den verkar finnas på rätt plats.

https://minfil.org/jbw1Z4dbbd/ffmpeg.jpg
Citera
2018-04-02, 14:54
  #9263
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Den verkar finnas på rätt plats.

https://minfil.org/jbw1Z4dbbd/ffmpeg.jpg
Kan du kolla loggen när du hämtat och eventuellt vilken build av ffmpeg du har? 64bit eller 32bit i förhållande till vad ditt system är?
Citera
2018-04-02, 15:26
  #9264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Kan du kolla loggen när du hämtat och eventuellt vilken build av ffmpeg du har? 64bit eller 32bit i förhållande till vad ditt system är?

Logg: [04/02/18 10:59:03] ERROR: Conversion failed!

System: Windows 7 Ultimate 64-bitars operativsystem

Vad gäller ffmpeg build är jag inte säker men när jag körde ffmpeg i kommandofönstret fick jag detta svar.

Kommandofönstret: C:\Program Files (x86)\YoutubeDLG>ffmpeg
ffmpeg version N-71883-geb9fb50 Copyright (c) 2000-2015 the FFmpeg developers built with gcc 4.9.2 (GCC)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback