Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 16:12
  #7849
Medlem
Vilken text?

Harangen? Har i tidigare meddelande angett de små variationer som finns och som har med sökvägen att göra och den programfil som skulle laddas ner. Så fanns det även en hakparentes där det i den andra personens fall stod en 2:a och i mitt en 3:a. Nu har jag också fått upp en 2:a ibland i parentesen. Annars är det precis samma.

Måste åka nu. Men kan förhoppningsvis kontrollera meddelanden när jag är borta.
Citera
2017-10-01, 16:19
  #7850
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
Vilken text?

Harangen? Har i tidigare meddelande angett de små variationer som finns och som har med sökvägen att göra och den programfil som skulle laddas ner. Så fanns det även en hakparentes där det i den andra personens fall stod en 2:a och i mitt en 3:a. Nu har jag också fått upp en 2:a ibland i parentesen. Annars är det precis samma.

Måste åka nu. Men kan förhoppningsvis kontrollera meddelanden när jag är borta.
Så det startar ännu med:
Kod:
ERROR: svtplay-dl crashed
?
Citera
2017-10-01, 17:07
  #7851
Medlem
Jag brukar plocka ner Disneydags från Barnkanalen på lördagarna med hjälp av Playback men märkte igår att jag inte kunde hitta "rätt plats" i strömmen.
Prövade igen idag med reprisen, av förra veckans Disneydags, men kunde inte hitta rätt och började då märka att programmen inte stämde med tablån så testade mig fram och det verkar som att hela strömmen ligger en vecka efter, fick ner program idag som enligt tablån endast visas på måndagar.

Senaste testet nu verkar även visa på att den ligger 2 tim. och litet över 4 min. försenad.

Är det något uman kan lösa eller ligger det hos SVT?

Allt fungerade finfint förra lördagen.
Citera
2017-10-01, 17:49
  #7852
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Jag brukar plocka ner Disneydags från Barnkanalen på lördagarna med hjälp av Playback men märkte igår att jag inte kunde hitta "rätt plats" i strömmen.
Prövade igen idag med reprisen, av förra veckans Disneydags, men kunde inte hitta rätt och började då märka att programmen inte stämde med tablån så testade mig fram och det verkar som att hela strömmen ligger en vecka efter, fick ner program idag som enligt tablån endast visas på måndagar.

Senaste testet nu verkar även visa på att den ligger 2 tim. och litet över 4 min. försenad.

Är det något uman kan lösa eller ligger det hos SVT?

Allt fungerade finfint förra lördagen.
Bara för barnkanalen då?
Citera
2017-10-01, 18:09
  #7853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Bara för barnkanalen då?

Ja, missade nämna det. Har endast prövat Barnkanalen.
Citera
2017-10-01, 18:17
  #7854
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Ja, missade nämna det. Har endast prövat Barnkanalen.
Körde själv tidigare i helgen men en annan kanal och den funkade... Så gissar att nått galet är med barnkanalen just.. Möjligt svt24 med.. Min första tanke är att vi ger det till typ tisdag-onsdag innan man gör nått för tror de är nått tillfälligt.. Påminn mig gärna och testa gärna andra kanaler. (Har ingen dator nu att testa emot)
Citera
2017-10-01, 21:41
  #7855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Så det startar ännu med:
Kod:
ERROR: svtplay-dl crashed
?

Jag är verkligen tacksam för att du engagerar dig Umans, det ska du veta.

Och du har rätt. På den punkten har det skett en förändring. Beträffande error står det:

IOError: [Errno 2] No such file or directory: u´C:\\Anvandare\\Stefan/rapport+test.ts´

Jag vet inte kommandot för att kopiera text i kommandotolken och sedan klistra in någon annanstans. Annars hade jag kunnat kopiera in hela felmeddelandet. Vet du eller någon annan vilket som är kommandot?

Är det något fel med adressen?

Tror du att du är något på spåren? För egen del har jag inte mer att tillföra än en omformatering av datorn.

Jag är nu på annan ort och har precis provat att ladda ner genom annat modem och det går inte det heller.

Är hemma igen om ett par timmar.
Citera
2017-10-01, 22:06
  #7856
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
Jag är verkligen tacksam för att du engagerar dig Umans, det ska du veta.

Och du har rätt. På den punkten har det skett en förändring. Beträffande error står det:

IOError: [Errno 2] No such file or directory: u´C:\\Anvandare\\Stefan/rapport+test.ts´

Jag vet inte kommandot för att kopiera text i kommandotolken och sedan klistra in någon annanstans. Annars hade jag kunnat kopiera in hela felmeddelandet. Vet du eller någon annan vilket som är kommandot?

Är det något fel med adressen?

Tror du att du är något på spåren? För egen del har jag inte mer att tillföra än en omformatering av datorn.

Jag är nu på annan ort och har precis provat att ladda ner genom annat modem och det går inte det heller.

Är hemma igen om ett par timmar.
Markera texten du vill kopiera tryck Enter.

Sökvägen är ej gilltig. Mappen heter users och inte användare. Sedan har du ett + mitt i allt vilket jag ej rekommenderar..
Citera
2017-10-02, 00:35
  #7857
Medlem
Hemma igen.

Fast jag har ju en svensk version av Windows 7. "Användare" är ju de facto vad som står och det jag hela tiden skrivit. Problemen började dessutom inte i samband med att jag ändrade målmapp.

Och plustecken har jag också använt frekvent i mina filnamn och hittills aldrig haft några problem.

Jag har gjort ändringarna (user och +) men felmeddelandet är alltjämt detsamma. Error 3; det går inte att hitta sökväg.

Dessutom har det börjat dyka upp en nolla eller ett O på översta raden då jag försöker ladda ner. Den ligger i några sekunder innan resten av texten kommer. Så har det inte varit förut.
__________________
Senast redigerad av SRKP 2017-10-02 kl. 00:39.
Citera
2017-10-02, 06:46
  #7858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
Hemma igen.

Fast jag har ju en svensk version av Windows 7. "Användare" är ju de facto vad som står och det jag hela tiden skrivit. Problemen började dessutom inte i samband med att jag ändrade målmapp.

Och plustecken har jag också använt frekvent i mina filnamn och hittills aldrig haft några problem.

Jag har gjort ändringarna (user och +) men felmeddelandet är alltjämt detsamma. Error 3; det går inte att hitta sökväg.

SOM jag skrev till dig redan 30/9:

"Skapa t ex istället en mapp direkt under Roten på C: .

T ex C:\Ned.

Sen anger du C:\Ned i umans prg som mapp att hämta filer till."

Och använd aldrig svenska tecken t ex åäöüÅÄÖÜ i Mapp- eller Filnamn!

Ha heller aldrig MELLANSLAG/SPACE i Mapp- eller Filnamn!

För att du NU ska kunna testa, så ange då bara t ex Filnamnet
test
efter att du skapat Mappen C:\Ned och även skrivit in den i umans program.

För ÄVEN om du sedan använder ett annat av umans prg, så MÅSTE du FÖRST ange Nedladdningsmappen i programmet umans_webtv_downloader.exe, för de andra av umans program använder ju samma Mapp för sina nedladdningar.
__________________
Senast redigerad av lbl 2017-10-02 kl. 06:52.
Citera
2017-10-02, 07:17
  #7859
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
Hemma igen.

Fast jag har ju en svensk version av Windows 7. "Användare" är ju de facto vad som står och det jag hela tiden skrivit. Problemen började dessutom inte i samband med att jag ändrade målmapp.

Och plustecken har jag också använt frekvent i mina filnamn och hittills aldrig haft några problem.

Jag har gjort ändringarna (user och +) men felmeddelandet är alltjämt detsamma. Error 3; det går inte att hitta sökväg.

Dessutom har det börjat dyka upp en nolla eller ett O på översta raden då jag försöker ladda ner. Den ligger i några sekunder innan resten av texten kommer. Så har det inte varit förut.
0 är jag som lagt in..
Lägg upp ALL text nu. Annars står vi still..
Citera
2017-10-02, 09:30
  #7860
Medlem
ArchieBatess avatar
ERROR: svtplay-dl crashed
ERROR: Run again and add --verbose as an argument, to get more information
ERROR: If the error persists, you can report it at https://github.com/spaam/svtp
lay-dl/issues
ERROR: Include the URL used, the stack trace and the output of svtplay-dl --vers
ion in the issue
ffmpeg version N-87257-g8e17cd2 Copyright (c) 2000-2017 the FFmpeg developers
built with gcc 7.1.0 (GCC)
configuration: --enable-gpl --enable-version3 --enable-cuda --enable-cuvid --e
nable-d3d11va --enable-dxva2 --enable-libmfx --enable-nvenc --enable-avisynth --
enable-bzlib --enable-fontconfig --enable-frei0r --enable-gnutls --enable-iconv
--enable-libass --enable-libbluray --enable-libbs2b --enable-libcaca --enable-li
bfreetype --enable-libgme --enable-libgsm --enable-libilbc --enable-libmodplug -
-enable-libmp3lame --enable-libopencore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enabl
e-libopenh264 --enable-libopenjpeg --enable-libopus --enable-librtmp --enable-li
bsnappy --enable-libsoxr --enable-libspeex --enable-libtheora --enable-libtwolam
e --enable-libvidstab --enable-libvo-amrwbenc --enable-libvorbis --enable-libvpx
--enable-libwavpack --enable-libwebp --enable-libx264 --enable-libx265 --enable
-libxavs --enable-libxvid --enable-libzimg --enable-lzma --enable-zlib
libavutil 55. 74.100 / 55. 74.100
libavcodec 57.105.100 / 57.105.100
libavformat 57. 82.100 / 57. 82.100
libavdevice 57. 8.100 / 57. 8.100
libavfilter 6.105.100 / 6.105.100
libswscale 4. 7.103 / 4. 7.103
libswresample 2. 8.100 / 2. 8.100
libpostproc 54. 6.100 / 54. 6.100
D:\Temp/nobel-sasong-1-avsnitt-7.ts: No such file or directory
Exception in Tkinter callback
Traceback (most recent call last):
File "lib-tk\Tkinter.py", line 1537, in __call__
File "umans_webtv_downloader.pyw", line 116, in main
WindowsError: [Error 2] Det gÕr inte att hitta filen: 'D:\\Temp/nobel-sasong-1-a
vsnitt-7.ts'
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback