Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 13:17
  #7765
Avstängd
Hur laddar man ner en livesändning från periscope?
Citera
2017-09-20, 16:23
  #7766
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaBa
Windows defender plockar bort All_ep.exe, kan inte lägga till undantag, inte återställa filen från karantän. Jag antar att detta är en s.k false positive. Skulle gärna då o då använda mig av denna funktion, men lite frustreande knepigt när man inte får behålla filjäveln för microsoft.
Senaste win 10
Varför kan du ej lägga in undantag?
Citera
2017-09-20, 16:37
  #7767
Avstängd
Hur spelar man in en pågående livsändning tex periscope?
Går det med Urmans?
Citera
2017-09-20, 17:05
  #7768
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Hur spelar man in en pågående livsändning tex periscope?
Går det med Urmans?
Nix... Går ej med mitt..
Exempel länk?
Citera
2017-09-22, 09:37
  #7769
Medlem
Hejsan! Jag försöker med “All-ep.exe” av den 25/11-2016 (den senast versionen jag kan ladda ner..även om jag laddar ner fix av den 30/8-2017) ladda ner ”Frankestein Chronicles” SVT..men lyckas ej..får nedanstående felmeddelande….någon som har förslag till lösning???

Url to ep 1:
https://www.svtplay.se/video/1486590...god?start=auto
Do you want subtitle: y/n
y
INFO: Episode 1 of 5
INFO: Url: http://www.svtplay.se/video/14865900...ld-without-god
INFO: Selected to download hls, bitrate: 2796
INFO: Outfile: /the.frankenstein.chronicles.s01e01.avsnitt.1.world .without.god-0d39cb2-svtplay.ts
Traceback (most recent call last):
File "C:\Program Files\uwtd\lib\runpy.py", line 162, in _run_module_as_main
"__main__", fname, loader, pkg_name)
File "C:\Program Files\uwtd\lib\runpy.py", line 72, in _run_code
exec code in run_globals
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\__main__.py", line 13, in <module>
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 467, in main
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 195, in get_media
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 224, in get_all_episodes
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 319, in get_one_media
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\fetcher\hls.py", line 95, in download
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\output.py", line 173, in output
IOError: [Errno 22] invalid mode ('wb') or filename: u'/the.frankenstein.chronicles.s01e01.avsnitt.1.world .without.god-0d39cb2-svtplay.ts'
Done
Citera
2017-09-22, 10:32
  #7770
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perssonskatt
Hejsan! Jag försöker med “All-ep.exe” av den 25/11-2016 (den senast versionen jag kan ladda ner..även om jag laddar ner fix av den 30/8-2017) ladda ner ”Frankestein Chronicles” SVT..men lyckas ej..får nedanstående felmeddelande….någon som har förslag till lösning???

Url to ep 1:
https://www.svtplay.se/video/1486590...god?start=auto
Do you want subtitle: y/n
y
INFO: Episode 1 of 5
INFO: Url: http://www.svtplay.se/video/14865900...ld-without-god
INFO: Selected to download hls, bitrate: 2796
INFO: Outfile: /the.frankenstein.chronicles.s01e01.avsnitt.1.world .without.god-0d39cb2-svtplay.ts
Traceback (most recent call last):
File "C:\Program Files\uwtd\lib\runpy.py", line 162, in _run_module_as_main
"__main__", fname, loader, pkg_name)
File "C:\Program Files\uwtd\lib\runpy.py", line 72, in _run_code
exec code in run_globals
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\__main__.py", line 13, in <module>
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 467, in main
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 195, in get_media
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 224, in get_all_episodes
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\__init__.py", line 319, in get_one_media
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\fetcher\hls.py", line 95, in download
File "C:\Program Files\uwtd\svtplay-dl\svtplay_dl\output.py", line 173, in output
IOError: [Errno 22] invalid mode ('wb') or filename: u'/the.frankenstein.chronicles.s01e01.avsnitt.1.world .without.god-0d39cb2-svtplay.ts'
Done
De kommer en fix för all-ep men ej för ditt problem.. Starta uwtd och ange målmapp för du syns ej ha någon nu..
Citera
2017-09-22, 12:48
  #7771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
De kommer en fix för all-ep men ej för ditt problem.. Starta uwtd och ange målmapp för du syns ej ha någon nu..


Hejsan!
Tack för svaret.....Hm, säkert jag som vanligt gör fel..men jag har anget målmappen när jag använder din downloader och då fungerar nedladdning (av ett enskilt avsnitt)..men när jag använder "all-ep"..ska jag då lägga in målmappen i något annat fält??
Citera
2017-09-22, 13:13
  #7772
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perssonskatt
Hejsan!
Tack för svaret.....Hm, säkert jag som vanligt gör fel..men jag har anget målmappen när jag använder din downloader och då fungerar nedladdning (av ett enskilt avsnitt)..men när jag använder "all-ep"..ska jag då lägga in målmappen i något annat fält??
Ska va samma mapp.. Ha du använt uwtd sedan uppdateringen? Om inte måste den startas och målmapp läggas in.. Just nu försöker i vilket fall programmet lägga i mappen
Kod:
/
vilket knappast är en sökväg på din dator..
Citera
2017-09-22, 15:36
  #7773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Ska va samma mapp.. Ha du använt uwtd sedan uppdateringen? Om inte måste den startas och målmapp läggas in.. Just nu försöker i vilket fall programmet lägga i mappen
Kod:
/
vilket knappast är en sökväg på din dator..


Hej igen!
Ja, jag har använt uwtd sedan uppdateringen (och den visar så fint grönt)..och de laddningarna läggs så fint i min mapp....Ah, det är säkert nått skumt med mitt Windows 10, eller "skräp bakom spakarna"..jag kan leva med detta problem, och kanske fixar det till sig vid någon senare uppdatering...STORT TACK ÄNDÅ FÖR ALL HJÄLP DU GER..TILL MIG OCH MÅNGA ANDRA...TREVLIG HELG!!
Citera
2017-09-22, 16:01
  #7774
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perssonskatt
Hej igen!
Ja, jag har använt uwtd sedan uppdateringen (och den visar så fint grönt)..och de laddningarna läggs så fint i min mapp....Ah, det är säkert nått skumt med mitt Windows 10, eller "skräp bakom spakarna"..jag kan leva med detta problem, och kanske fixar det till sig vid någon senare uppdatering...STORT TACK ÄNDÅ FÖR ALL HJÄLP DU GER..TILL MIG OCH MÅNGA ANDRA...TREVLIG HELG!!
Detta bör ej fixa sig i en fix då problemet lär vara att ej mappen läses
Citera
2017-09-22, 18:54
  #7775
Medlem
Elementarts avatar
Är det enkelt att använda uwtd? Undrar också om det är helt riskfritt så att det inte dyker upp nå konstiga filer som antivirus o så reagerar på.
Citera
2017-09-22, 19:09
  #7776
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Är det enkelt att använda uwtd? Undrar också om det är helt riskfritt så att det inte dyker upp nå konstiga filer som antivirus o så reagerar på.
Jag är jävig så andra får svara mer exakt.. Men jag anser det enkelt. Och japp vissa AV reagerar och det nämner jag i FAQ på https://uwtd.me/faq Nu får andra ta över i svarandet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback