Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-14, 16:49
  #6769
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LG3
Då tråden är gammal och länkarna inte fungerar så undrar jag om det finns något sätt att ladda ner klipp från dessa underbara sidor?
youtube-dl (CLI) eller youtube-dlg om du vill ha ett GUI, bör nog kunna hjälpa dig.

Edit: Lista över sidor som dessa stödjer. Länk
__________________
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-01-14 kl. 16:54.
Citera
2017-01-15, 12:29
  #6770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LG3
Då tråden är gammal och länkarna inte fungerar så undrar jag om det finns något sätt att ladda ner klipp från dessa underbara sidor?

Vilka 'underbara sidor' avses?

Olika prg för olika sidor, läs mer här: (FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod)
Citera
2017-01-15, 12:51
  #6771
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Vilka 'underbara sidor' avses?

Olika prg för olika sidor, läs mer här: (FB) Tråden om att rippa från Webb-TV, tips, frågor (Mod)

Redtube. Inlägget härstammar från tråden FB:Ladda ner filmer från Redtube och liknande sidor? som nu har flyttats hit tillsammans med övriga inlägg från den tråden.
__________________
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-01-15 kl. 12:54.
Citera
2017-01-16, 08:08
  #6772
Medlem
Agenda går ej hämta med umans, däremot med YoutubeDLG.

http://www.svtplay.se/video/11915146...a-15-jan-21-15
Citera
2017-01-16, 09:01
  #6773
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Det ser ut så här varje gång laddas 30 sekunder av svt2 live ner istället för avsnittet.
Jag har provat både med dash och hls.

h:\svtplay>z http://www.svtplay.se/video/11152721...a-20-nov-21-15
INFO: Selected to download dash, bitrate: 2795
INFO: Outfile: agenda.s00e31.20.nov.21.15-9cf7701-svtplay.m4a
[7/7][========================================] ETA: 0:00:00
INFO: Outfile: agenda.s00e31.20.nov.21.15-9cf7701-svtplay.mp4
[08/13][========================................] ETA: 0:00:00
INFO: Merge audio and video into agenda.s00e31.20.nov.21.15-9cf7701-svtplay.mp4
INFO: Merging done, removing old files.

h:\svtplay>z http://www.svtplay.se/video/11152721...a-20-nov-21-15 --list
INFO: Quality Method
INFO: 2795 HLS
INFO: 2795 DASH
INFO: 1679 HLS
INFO: 1679 DASH
INFO: 987 HLS
INFO: 987 DASH
INFO: 635 HLS
INFO: 635 DASH
INFO: 455 HLS
INFO: 455 DASH
INFO: 347 HLS
INFO: 347 DASH
INFO: 239 HLS
INFO: 239 DASH

Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Manifest filerna länkar till ett specifikt tidsintervall från livestreamen.



Kommer nog att ändras till manifestet utan detta tidsintervall så småningom. Tror de gör så för program som livesänds. För att de ska få upp de snabbt på svtplay och sedan ändrar de dom efter ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Agenda går ej hämta med umans, däremot med YoutubeDLG.

http://www.svtplay.se/video/11915146...a-15-jan-21-15
Livesändningar refererar allt som oftast till livesändningsmanifesten istället för att ha en unikt dedikerad playlist. SVT utnyttjar funktionen att livesändningen finns tillgängligt i lite över 23h tillbaka samma som uman gör i playback. Detta har Centipede råkat ut för tidigare och de löser sig automatiskt efter en tid då man går över till att använda en fast manifestfil istället för att referera till livesändningsmanifestet. Att umans inte kan hämta detta beror på att svtplay-dl inte kan hämta det, du kan ju dock använda playback eller helt enkelt vänta tills svtplay byter till en "fast" manifestfil.
__________________
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-01-16 kl. 09:08.
Citera
2017-01-16, 15:17
  #6774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Testa att köra:
Kod:
brew doctor
Om de returnerar något kommando så kör de.
Att uppdatera Brew bör du kunna hitta ytterligare information om baserat på den information jag gett dig, vidare diskussioner kring detta i den här tråden tenderar till att bli OT. De versioner du har av svtplay-dl och youtube-dl kan du själv se dateringen på, det är nästan ett år gamla så du behöver uppdatera eller installera om brew för att du ska kunna uppdatera dessa paket.

Hepp -- nu har jag lyckats uppdatera allt jag behöver (tror jag :-):

brew: 1.1.7 (git rev. b3a4)
ffmpeg: 3.2.2
svtplay-dl: 1.8
youtube-dl: 2017.01.14
python requests: 2.12.4 (så att jag kunde köra pip install-kommandon för övriga uppdateringar)

Har jag missat något eller verkar jag ha det som behövs (för att vara fullt uppdaterad på alla nödvändiga punkter)?

*Äntligen* antar jag att jag kan köra --remux med svtplay-dl och direkt få ned filer i .mp4-container i.s.f. tidigare ofta förvalda .ts eller .flv! Eller har jag missat något ytterligare som jag behöver (för att vara fullt uppdaterad)?

Stort tack för din hjälp och ditt tålamod med detta!

Mvh
Citera
2017-01-16, 15:37
  #6775
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmW
Hepp -- nu har jag lyckats uppdatera allt jag behöver (tror jag :-):

brew: 1.1.7 (git rev. b3a4)
ffmpeg: 3.2.2
svtplay-dl: 1.8
youtube-dl: 2017.01.14
python requests: 2.12.4 (så att jag kunde köra pip install-kommandon för övriga uppdateringar)

Har jag missat något eller verkar jag ha det som behövs (för att vara fullt uppdaterad på alla nödvändiga punkter)?

*Äntligen* antar jag att jag kan köra --remux med svtplay-dl och direkt få ned filer i .mp4-container i.s.f. tidigare ofta förvalda .ts eller .flv! Eller har jag missat något ytterligare som jag behöver (för att vara fullt uppdaterad)?

Stort tack för din hjälp och ditt tålamod med detta!

Mvh
Det ser bra ut. Försök att uppdatera kontinuerligt i fortsättningen så bör du slippa den här typen av problem
Citera
2017-01-17, 00:33
  #6776
Medlem
max02s avatar
Försöker finna svar i tråden men hade velat ha en summering/update.

Har alltid använt Pirateplayer utan problem (inte senaste 2 åren dock), nu verkar den ju inte funka och har väl inte uppdaterats på flera år kan jag tänka mig. Läser om umans men hittar inte nånstans man kan ladda ner det. Hur går jag tillväga?

Provade det där get_iplayer men funkade inte, men man behöver kanske tillägg och sånt? Är verkligen helt värdelös när det kommer till sånt här så ha överseende tack.
__________________
Senast redigerad av max02 2017-01-17 kl. 00:48.
Citera
2017-01-17, 01:00
  #6777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Läser om umans men hittar inte nånstans man kan ladda ner det. Hur går jag tillväga?


Läs 2017-01-15, 12:29
Citera
2017-01-17, 03:46
  #6778
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
Läs 2017-01-15, 12:29
Citera
2017-01-17, 14:21
  #6779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Livesändningar refererar allt som oftast till livesändningsmanifesten istället för att ha en unikt dedikerad playlist. SVT utnyttjar funktionen att livesändningen finns tillgängligt i lite över 23h tillbaka samma som uman gör i playback. Detta har Centipede råkat ut för tidigare och de löser sig automatiskt efter en tid då man går över till att använda en fast manifestfil istället för att referera till livesändningsmanifestet. Att umans inte kan hämta detta beror på att svtplay-dl inte kan hämta det, du kan ju dock använda playback eller helt enkelt vänta tills svtplay byter till en "fast" manifestfil.
Jag har just laddat ner den där Agenda-sändningen felfritt, fast med ett annat freeware, m3u8x
Det var en skillnad vid nerladdningen dock, jag fick frågan för första gången om vilken server jag ville använda (akamai var förvalt). När jag använde den gick det som smort. Kanske är det nåt annat också, inte bara live-manifestet?
Citera
2017-01-17, 15:44
  #6780
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberty-libertin
Jag har just laddat ner den där Agenda-sändningen felfritt, fast med ett annat freeware, m3u8x
Det var en skillnad vid nerladdningen dock, jag fick frågan för första gången om vilken server jag ville använda (akamai var förvalt). När jag använde den gick det som smort. Kanske är det nåt annat också, inte bara live-manifestet?
Det finns en rad olika leverantörer, varje stream på svt använder olika tekniker och varje teknik har flera källor. Problemet som jag pratar om är att svtplay-dl inte stödjer livemanifest vilket det va under de första ca dygnet efter publicering sedan gjorde man om manifestet till ett icke-livemanifest. Eftersom svtplay-dl inte stödjer detta så stödjer inte heller umans detta och således kommer de att vara problematik om man försöker hämta hem material under de första dygnet (eller i ett antal timmar) som har direktsänts.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback