PiratePlayer-uppdatering
Nu var det ett tag sedan men jag har patchat lite i Pirateplayer igen. Jag har kopplat bort PPs egen download-hantering och laddar med svtplay-dl istället. Det ger bättre stöd för olika strömmar och gör också att PP inte längre är beroende av pirateplay.se.
Installation
Det jag gjort funkar på Windows och du installerar genom att ladda hem och köra installationsskriptet:
https://github.com/mikewse/piratepla...ch-install.bat
Spara på valfritt ställe och antingen dubbelklicka eller starta från en kommandoprompt. Installationen patchar diverse filer i PP-installationen och lägger några egna filer i <program files>\Pirateplayer\patch.
Starta
Man behöver sedan starta PP via pirateplayer-start.bat i patch-katalogen. Installationsskriptet uppdaterar PPs startmeny att peka till pirateplayer-start.bat men har du andra genvägar behöver du uppdatera dem själv.
Du märker att du kör den patchade versionen då en minimerad kommandoprompt startar samtidigt (denna sköter downloads och poppar ett separat fönster med progress för varje download).
Kanaler
I nuläget har jag fixat så browsning funkar på SVT, öppet arkiv och TV4. Kan komma fler framöver. Vid framtida uppdateringar kör man update.bat i patch-katalogen så hämtas senaste versionen av alla förändringar.
Håll till godo om du gillar Pirateplayer men snälla inget flamewar om vad som är bäst/sämst/lämpligt/etc.