2016-05-23, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
skulle ladda ner ett program på tv4 play idag men tydligen måste man skaffa konto även för gratis program, man kan inte se någonting utan ett konto.
läste villkoren och jag är inte så sugen på dom villkoren men jag undrar lite hur detta kontot kan påverka om jag använder umans eller pirateplayer?

https://www.tv4play.se/pdf/allmanna_villkor_160520.pdf

sidan 7 tar upp upphovsrätten.

Det går bra att ladda ner från tv4play fortfarande, man behöver inget konto för att komma åt avsnitten/länkarna, använd deras sökfunktion istället för att klicka på ett avsnitt direkt på förstasidan.
Citera
2016-05-23, 15:18
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Visst fanken fungerade umans med NRK för inte så länge sedan? Får det inte att fungera nu iaf.

Det är ett program som fungerar utomlands, https://tv.nrk.no/serie/pilen-flytte...ng-1/episode-1
svtplay-dl kan bugga ibland och ha lite svårt att detektera manifest filerna. youtube-dl kan ta hem det nu om du inte känner för att plocka hem den manuellt. Rekommenderar också att man felanmäler dessa problem på svtplay-dl github sida.

Citat:
skulle ladda ner ett program på tv4 play idag men tydligen måste man skaffa konto även för gratis program, man kan inte se någonting utan ett konto.
läste villkoren och jag är inte så sugen på dom villkoren men jag undrar lite hur detta kontot kan påverka om jag använder umans eller pirateplayer?

Kopiering för egenbruk (likt inspelning av vanlig tv) är inga problem eftersom upphovsägaren får ersättning av tillverkarna av olika lagringsmedier genom "privatkopieringsersättning" som är en lagstiftad kompensation för inkomstbortfall p.g.a kopiering. Är materialet tillgängligt och inte skyddat av DRM-skydd så är det alltså inga problem att hämta hem materialet. DRM-skydd appliceras ofta på material som man köpt in från utlandet och att dessa har valt att begränsa licenserna vilket försvårar kopiering men det är inte omöjligt att kopiera det. Vanligaste är att göra en screencast.
Citera
2016-05-23, 17:27
Medlem
Citat:

Istället för att du lägger in URL till en - för OSS! - ovidkommande PDF, så kanske du skulle - SOM är skrivet här Hundratals ggr, Suck ... - ge oss URLen till den fil du försöker ladda ned, eller vad tror du själv gör mest nytta ... ?!

VILL du alls ha Hjälp med ett visst prg på en Playsajt, så ange då URL - HUR svårt kan det vara att Fatta det enkla ... ?! Du har ju dessutom blivit tillsagd detsamma förut, och LÄST detsamma förut, så ...

.
Senast redigerad av lbl 2016-05-23 kl. 17:50.
Citera
2016-05-23, 20:49
Medlem
Går det att rippa från hbonordic med uman231s program?
Citera
2016-05-23, 21:03
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jViP
Går det att rippa från hbonordic med uman231s program?
Nej
Citera
2016-05-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Istället för att du lägger in URL till en - för OSS! - ovidkommande PDF, så kanske du skulle - SOM är skrivet här Hundratals ggr, Suck ... - ge oss URLen till den fil du försöker ladda ned, eller vad tror du själv gör mest nytta ... ?!

VILL du alls ha Hjälp med ett visst prg på en Playsajt, så ange då URL - HUR svårt kan det vara att Fatta det enkla ... ?! Du har ju dessutom blivit tillsagd detsamma förut, och LÄST detsamma förut, så ...

.

det var faan vad du tar i!!!
läs om mitt inlägg ist!
jag skriver ju att man måste ha ett konto för att komma åt programmen på tv4 play, det är det som är problemet!!! och jag undrar hur detta kontot kan påverka om jag använder umans eller pirateplayer!
pdf filen var för att visa vad det står om kopiering av program på tv4 play!

jag har inte blivit tillsagd innan om url till ett program som det är problem med! men jo, jag har läst det så jag passade mig noga när jag skulle ställa en fråga om program problem innan, just för att du biter huvet av folk annars!

va inte så jävla bitsk och läs själv ordentligt innan du börjar gapa!
när du på rätt humör kan man ju faktiskt få nåt vettigt ur dig, så tack för hjälpen förra gången det var snällt!
Citera
2016-05-23, 22:36
Medlem
Kopiering för egenbruk (likt inspelning av vanlig tv) är inga problem eftersom upphovsägaren får ersättning av tillverkarna av olika lagringsmedier genom "privatkopieringsersättning" som är en lagstiftad kompensation för inkomstbortfall p.g.a kopiering. Är materialet tillgängligt och inte skyddat av DRM-skydd så är det alltså inga problem att hämta hem materialet. DRM-skydd appliceras ofta på material som man köpt in från utlandet och att dessa har valt att begränsa licenserna vilket försvårar kopiering men det är inte omöjligt att kopiera det. Vanligaste är att göra en screencast.[/quote]

ok. jag blev lite paranoid om det där tv4 kontot att dom då ska ha reda på mitt personnr och om dom på nåt sätt märker att man laddar ner program och då kan koppla det till mig.
play kanalerna försöker ju göra det svårt för folk att ladda ner genom att ändra på grejerna så att inte nerladdnings programmen fixar det.
men så tolkar ju jag det också, att får man spela in från tvn så borde man få spela in från datorn så länge man inte sprider det vidare.
jag använder nerladdningen också för att jag slipper reklamen och att det inte buffrar så mycket.
Citera
2016-05-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba
Det går bra att ladda ner från tv4play fortfarande, man behöver inget konto för att komma åt avsnitten/länkarna, använd deras sökfunktion istället för att klicka på ett avsnitt direkt på förstasidan.

ah! det går inte att titta utan konto men man kan ladda ner ändå eller ja, nåt laddar den ner iaf!
gött!
Citera
2016-05-24, 18:11
Bannlyst
Laddade hem Umans senaste paket från hans sida, pga att man måste vara inloggad numera på TV4. Försöker starta programmet men får: "New version is uploaded". Vad är felet?
Citera
2016-05-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Laddade hem Umans senaste paket från hans sida, pga att man måste vara inloggad numera på TV4. Försöker starta programmet men får: "New version is uploaded". Vad är felet?

Du har väl inte hämtat uppdateringen som även den finns i umans signatur.

LÄS i min signatur om detta.
Citera
2016-05-24, 19:14
Medlem
PiratePlayer-uppdatering

Nu var det ett tag sedan men jag har patchat lite i Pirateplayer igen. Jag har kopplat bort PPs egen download-hantering och laddar med svtplay-dl istället. Det ger bättre stöd för olika strömmar och gör också att PP inte längre är beroende av pirateplay.se.

Installation

Det jag gjort funkar på Windows och du installerar genom att ladda hem och köra installationsskriptet:
https://github.com/mikewse/piratepla...ch-install.bat
Spara på valfritt ställe och antingen dubbelklicka eller starta från en kommandoprompt. Installationen patchar diverse filer i PP-installationen och lägger några egna filer i <program files>\Pirateplayer\patch.

Starta

Man behöver sedan starta PP via pirateplayer-start.bat i patch-katalogen. Installationsskriptet uppdaterar PPs startmeny att peka till pirateplayer-start.bat men har du andra genvägar behöver du uppdatera dem själv.

Du märker att du kör den patchade versionen då en minimerad kommandoprompt startar samtidigt (denna sköter downloads och poppar ett separat fönster med progress för varje download).

Kanaler

I nuläget har jag fixat så browsning funkar på SVT, öppet arkiv och TV4. Kan komma fler framöver. Vid framtida uppdateringar kör man update.bat i patch-katalogen så hämtas senaste versionen av alla förändringar.

Håll till godo om du gillar Pirateplayer men snälla inget flamewar om vad som är bäst/sämst/lämpligt/etc.
Citera
2016-05-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikewse
PiratePlayer-uppdatering

OK, stött på lite patrull.

Så här ser sökvägarna i egenskaper för Pirateplayer ut hos mig

"R:\Program Files (x86)\Pirateplayer\pirateplayer.exe"

"R:\Program Files (x86)\Pirateplayer\QtDesktop"

Jag dubbelklickar på pirateplayer-patch-install.bat

Får felmeddelandet: Error: Can't find Pirateplayer program directory

Märker också att den har skapat update-main.ps1 i

"R:\Program Files (x86)\Pirateplayer\QtDesktop", vilket är den mapp jag körde batfilen från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in